Dags för tubeless tror jag - tips och råd sökes.

Klart värt att försöka täta med ansjovis och lite extra gucka. Lapp på insidan som plan B. Buckla ut alufälgar är lite lurigt.

Det är särskilt svårt eller omständigt, förutom om det stelnat eller du fått lite inkompatibla grejer. Bäst att köra beprövade kombos.

(Personligen är tubeless inte längre ett alternativ sedan jag testat TPU.)

Vad är det som är svårt eller omständligt och vad är TPU och hur skyddar det mot punktering p g a genomslag?

9y3ppp.webp

Vad är det som är svårt eller omständligt och vad är TPU och hur skyddar det mot punktering p g a genomslag?
Inget, det skulle stå ”varken svårt eller omständigt”. Så länge man får grejer som lirar med varandra och det inte stelnar så är det buslätt och bra.

(Men sen TPU är det i vart fall för mig inte längre ett alternativ.)

Inget, det skulle stå ”varken svårt eller omständigt”. Så länge man får grejer som lirar med varandra och det inte stelnar så är det buslätt och bra.

(Men sen TPU är det i vart fall för mig inte längre ett alternativ.)
Menar du att det inte är svårt att laga ”klämpunkan” med en laglapp? Det fattar jag och det är jag klar med, dock lite osäker på om jag fått det helt tätt eller om det läcker lite vid bucklan i fälgen. Sen tror jag inte jag har problem med att grejerna inte lirar, hålet var väl för stort helt enkelt…

Menar du att det inte är svårt att laga ”klämpunkan” med en laglapp? Det fattar jag och det är jag klar med, dock lite osäker på om jag fått det helt tätt eller om det läcker lite vid bucklan i fälgen. Sen tror jag inte jag har problem med att grejerna inte lirar, hålet var väl för stort helt enkelt…
jag har inte kommenterat punkteringar.

Tillbaka
Topp