Dainese nackskydd och kundtjänst

dnleriksson

Aktiv medlem
Tidigare i år tappade jag en av kuddarna i mitt nackskydd och kontaktade då Dainese's kundtjänst om problemet. Fick svar direkt och de ville ha lite kompletterande bilder vilka jag skickade in direkt och sen ingenting… Försökte några ggr men inget svar överhuvudtaget!
Någon annan som har haft problem eller kanske god kontakt med dem?

Försökte ju självklart leta reservdelar själv först utan resultat så om någon vet var man kan köpa de tunnare kuddarna så fram med länkarna :-)
Modellen heter Dainese Hybrid Neck Brace.

Det kommer förmodligen sluta med att jag fuldelar de tjockare kuddarna som jag inte använder men helst vill jag ha en ny…

Bilagor

• DSC_4286.JPG
    DSC_4286.JPG
    48.1 KB · Besök: 20
Eftersom forumvettet blev kvarglömt i skogen bumpar jag mig själv och hoppas att någon vet var de säljer reservdelar :-)
Lelles i Uppsala trodde man ju på men icke.

Skriv till Dainese i Italien direkt. Jag har (trots fördomar om italien och logistik) fått förvånansvärt bra hjälp från andra italienska tillverkare.

Tack för svar men det var det jag provade och de svarade som sagt direkt men sen vete f-n vad som hände…
Får väl göra ett nytt (fjärde) försök.

dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för svar men det var det jag provade och de
> svarade som sagt direkt men sen vete f-n vad som
> hände…
> Får väl göra ett nytt (fjärde) försök.

Stabilt av Dainese! :-O

Ring!

Min erfarenhet är att det bara är i Norden (och möjligtvis usa) som mail är speciellt bra för att kommunicera med kundservice.

Tanken har slagit mig marran, men jag har dragit mig för att försöka förklara för en italienare vad jag behöver :-P Tänkte en bild säger mer än tusen ord i det här fallet!

Blir garanterat lim på kuddarna iaf för de sitter konstigt dåligt… eller så har jag gjort fel. Trycka dit och sen då?

Tillbaka
Topp