Dålig service från handlare!

aont7373

Ny medlem
Med tanke på dagens cykelhandlare som måste värna om sina kunder för det är en hård marknad om cyklisterna som finns i Sverige. Dom flesta inbitna cyklister vet om prisnivåer hos flertalet cykelhandlare, vissa är billigare på en del saker och vise versa. Men det som kännetecknar en BRA cykelhandlare är då det uppstår problem eller att man inte är helt till freds med produkten som man köpt för oftast DYRA pengar. Att bli lurad för att man inte har alla kunskaper om produkterna är så FEL! Som konsument som inte har riktigt koll på alla produkter som finns i cykelvärlden vill ju inte bli lurad av dem som man kallar expert och sak kunnig.

Detta hände mig och jag vill bara förmedla min besvikelse för att ge en bild på hur det kan vara med en väldigt gå påig försäljare som allt är toppen inga problem då man ska köpa saker från dem visst då passare det att vara trevlig och tillmötesgående. Att man blir lurad kan hända men att man KÄNNER SIG LURAD och gjort dåligt köp för att handlaren säger att det är bra grejer men som visar sig tvärtom är något helt annat.

Det som gjorde mig mest förbannad var att jag frågade just om dom felen som carbonsläpp från skumfyllningen ekrar som var mjuka. Det här fallet gällde ett par X-treme hjul, jag får till svars att det är INGA problem. Han skröt om att han var den enda i Sverige som fick göra service på dessa och bytt ekrar som var problem med att dom gick av han hade PERSONLIGEN gått igenom hjulen att dom var schysta….mmmm!!
Det som hände efter bara ca 4mils användning var att en eker gick sönder, carbonet sprack på ovansidan där den hade släppt från skummet.Efter ca.2mil gick igenom hjulet igen så hade carbonet spruckit IGEN men nu bredvid det förra!!! Nu ville jag lämna tillbaka dem för det höll inte det Cykelcenter i Tumba lovade ansåg jag. När jag skulle lämna tillbaka dem så började han gnälla och vrida på sig och sa att hans mekaniker skulle kolla på hjulen den personen som byggt om hjulen….nu var det helt plötsligt inte han som hade gjort det…hur blev det nu? Inte äns hans hjul...som han sa att han var mellanhand.
Det slutade med att han skulle gå igenom hjulen, till vilken nytta undrar jag? Var TYDLIGT mot honom att jag INTE ville ha dessa kvar! Antingen ett par andra eller pengar tillbaka.

Fick ringa dem flertalet gg. Utan att få tag på dem. Då jag äntligen fick tag på honom så sa han att han hade fixat hjulen….vad var det han inte förstod? Jag ville inte ha dem fixade jag ville ha pengar. Nä då skulle jag få BETALA 3ST EKRAR OCH RIKTNINGEN???..han anklagade mig att jag hade varit på 3st ekrar och rund dragit dem!!!

Kontentan av detta är att om CYKELCENTER I TUMBA har beg X-Treme hjul till salu KÖP INTE dem!

Mvh
En besviken materialare / Köpte PitPro hjul istället. Hel nöjd!

Senast redigerad av en moderator:
Jag blir alltid lite misstänksam när någon reggar sig och skriver ett hatinlägg det första dom gör.

Antingen är det någon som redan är reggad sen gammalt, men inte vill stå för kritiken med sitt eget nick,
eller så är det någon som har en fis på tvären och bara är ute efter att misskreditera någon.

Grundtipset är: om något går sönder så ska man reklamera det direkt, inte laga lite själv och sen reklamera.

Stewe skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag blir alltid lite misstänksam när någon
> reggar sig och skriver ett hatinlägg det första
> dom gör.

+1. Faktiskt ett ganska märkligt beteende.

Du skulle inte gett dig på och fulmekat dina nya hjul utan gått till affären och bett om hjälp.
Klart du inte får någon garanti när du pillrar sönder grejerna.

Tycker affären gör rätt i att låta dig betala.

stefan_ skrev:
> Du skulle inte gett dig på och fulmekat dina nya
> hjul utan gått till affären och bett om hjälp.
> Klart du inte får någon garanti när du pillrar
> sönder grejerna.
>
> Tycker affären gör rätt i att låta dig betala.

+1 på fulmeck, varför skulle handlaren ha ansvaret efter att någon plastat med hjulen ? :-/ T

Förstår mig faktiskt inte på er som har svarat. Inte för jag själv varit i den cykelbutiken, men hade ni råkat ut för samma sak hade det nog låtit annorlunda. Skrev inte detta för att skapa en diskussion kring rätt och fel, ni får tycka vad ni vill. Ville bara ge mitt stöd åt trådskaparen. Det är ju mycket pengar det handlar om. Tänk om det varit era pengar?

st3ll4n skrev:
> Förstår mig faktiskt inte på er som har svarat.

Må vara att butiken i fråga är klåpare, det har jag ingen som helst aning om, men att gå loss på garantigiltiga prylar med epoxi och kolfiber (förhoppningsvis) och sedan försöka häva köpet är rätt magstarkt. Syftar på: "Min mekaniker ( mekaniker för Sveriges bästa proffsstall) reparerade carbonet och satte dit en eker samt riktade den."

Dessutom har man som konsument ingen rätt att häva ett köp förrän säljaren försökt lösa problemet tre gånger, om inte säljaren är villig att häva köpet vill säga.

Låter som en strulig kund mer än en strulig säljare, men jag kan bara gå på ett rätt förvirrat inlägg.

Verkar ju dessutom som att kunden fått köpet hävt, även om det tagit en liten stund men två veckor är ju inte särskilt lång tid.

Att skylta med sin epost är väl att stå för det man skriver i dagens samhälle?

Nu var det väl inte helt lyckat att försöka laga hjulet på egen hand, men de första 6 månaderna är det handlarens sak att bevisa att hjulet inte var dåligt när han köpte det så det påverkar inte själva garantin i någon större omfattning.

Men hur dum kan man vara låta någon annan än säljande butik pillra vid dem og plasta med kolfiber.... Och det låter ju verkligen inte som en bra lösning på en sprucken kolfiber fälg heller. (Vad är det för mekaniker???)
Och sedan först efteråt gå till säljare???? Fattar inte ditt agerande och tycker inte att du är täckt av någon garanti...och sympatiserar mest med affären utifrån vad du beskriver.

Senast redigerad av en moderator:
rikard skrev:
> Att skylta med sin epost är väl att stå för
> det man skriver i dagens samhälle?
epost-adressen är ju dold..?

Rikard har glömt att han har moderatorsrättigheter bara.

Men adressen är en förnamn.efternamn från ett företag med svensk domän så trådstartaren har inte haft några ambitioner att vara särskilt anonym. Men eftersom han (som nästan alla andra) valt att inte visa mailadressen tänker jag inte skriva mer än så.

Eftersom reaktionerna och kommentarer varit starkare än min besvikelse så har jag tagit bort inlägget! Sysftet var att jag ville klaga av mig men framför allt varna andra som kanske skulle gå och köpa dem hjulen om det skulle komma upp till försäljning igen.

Mvh
Anders

aont7373 skrev:
> Med tanke på dagens cykelhandlare som måste
> värna om sina kunder för det är en hård
> marknad om cyklisterna som finns i Sverige. Dom
> flesta inbitna cyklister vet om prisnivåer hos
> flertalet cykelhandlare, vissa är billigare på
> en del saker och vise versa. Men det som
> kännetecknar en BRA cykelhandlare är då det
> uppstår problem eller att man inte är helt till
> freds med produkten som man köpt för oftast DYRA
> pengar. Att bli lurad för att man inte har alla
> kunskaper om produkterna är så FEL! Som
> konsument som inte har riktigt koll på alla
> produkter som finns i cykelvärlden vill ju inte
> bli lurad av dem som man kallar expert och sak
> kunnig.
>
> Detta hände mig och jag vill bara förmedla min
> erfarenhet av denna cykelhandlare ” CYKELCENTER
> I TUMBA.” för att ge en bild på hur det kan
> vara med en väldigt gå påig försäljare som
> allt är toppen inga problem då man ska köpa
> saker från dem visst då passare det att vara
> trevlig och tillmötesgående. Att man blir lurad
> kan hända men att man KÄNNER SIG LURAD och gjort
> dåligt köp för att handlaren säger att det är
> bra grejer men som visar sig tvärtom är något
> helt annat.
>
> Det som gjorde mig mest förbannad var att jag
> frågade just om dom felen som carbonsläpp från
> skumfyllningen ekrar som var mjuka. Det här
> fallet gällde ett par X-treme hjul, jag får till
> svars att det är INGA problem. Han skröt om att
> han var den enda i Sverige som fick göra service
> på dessa och bytt ekrar som var problem med att
> dom gick av han hade PERSONLIGEN gått igenom
> hjulen att dom var schysta….mmmm!!
> Det som hände efter bara ca 4mils användning var
> att en eker gick sönder, carbonet sprack på
> ovansidan där den hade släppt från skummet. Min
> mekaniker ( mekaniker för Sveriges bästa
> proffsstall) reparerade carbonet och satte dit en
> eker samt riktade den. Han kunde se att ekrar var
> runddragna som han inte tyckte var så bra men att
> jag kunde köra på dem i alla fall.
> Efter att detta åtgärdats så körde jag ca.2mil
> på dem och när jag gick igenom hjulet igen så
> hade carbonet spruckit IGEN men nu bredvid det
> förra!!! Nu ville jag lämna tillbaka dem för
> det höll inte det Anders på Cykelcenter i Tumba
> lovade ansåg jag. När jag skulle lämna tillbaka
> dem så började han gnälla och vrida på sig och
> sa att hans mekaniker skulle kolla på hjulen den
> personen som byggt om hjulen….nu var det helt
> plötsligt inte han som hade gjort det…hur blev
> det nu? Inte äns hans hjul...som han sa att han
> var mellanhand.
> Det slutade med att han skulle gå igenom hjulen,
> till vilken nytta undrar jag? Var TYDLIGT mot
> honom att jag INTE ville ha dessa kvar! Antingen
> ett par andra eller pengar tillbaka.
>
> Fick ringa dem flertalet gg. Utan att få tag på
> dem. Då jag äntligen fick tag på honom så sa
> han att han hade fixat hjulen….vad var det han
> inte förstod? Jag ville inte ha dem fixade jag
> ville ha pengar. Nä då skulle jag få BETALA 3ST
> EKRAR OCH RIKTNINGEN???..han anklagade mig att jag
> hade varit på 3st ekrar och rund dragit dem!!!
>
> Kontentan av detta är att om CYKELCENTER I TUMBA
> har beg X-Treme hjul till salu KÖP INTE dem! Ta
> inte emot dem äns om du FÅR pengar emellan!!!
> Hitta andra cykelhandlare!!
> Tog mig ca.2V. för att få mina pengar och efter
> många telefonsamtal!
>
> Mvh
> En besviken materialare / Köpte PitPro hjul
> istället. Hel nöjd!

aont7373 skrev:
> Eftersom reaktionerna och kommentarer varit
> starkare än min besvikelse så har jag tagit bort
> inlägget! Sysftet var att jag ville klaga av mig
> men framför allt varna andra som kanske skulle
> gå och köpa dem hjulen om det skulle komma upp
> till försäljning igen.
>
> Mvh
> Anders

Undrar vad det stod i det du tog bort.

Martin

Varför inte ha ett "filter" som innebär att man måste varit reggad minst ett år och skrivit minst 100 inlägg innan man får lov att hänga ut cykelhandlare? Tycker det är inte helt ovanligt att de värsta klagomålen kommer från någons första inlägg (alternativt från ett nyreggat nick)

PerryE skrev:
> Varför inte ha ett "filter" som innebär att man
> måste varit reggad minst ett år och skrivit
> minst 100 inlägg innan man får lov att hänga ut
> cykelhandlare? Tycker det är inte helt ovanligt
> att de värsta klagomålen kommer från någons
> första inlägg (alternativt från ett nyreggat
> nick)

Eller varför inte ha utbildning för forumanvändare där man lär sig att chilla lite innan man börjar idiotförklara folk.

Nu är det inte främst riktat till dig PerryE, men vissa människor här verkar ha vilja att skriva ner folk snarare än att ställa en kontrollfråga eller två.

//Erik

"Det som gjorde mig mest förbannad var att jag frågade just om dom felen som carbonsläpp från skumfyllningen ekrar som var mjuka."
[...]
carbonet sprack på ovansidan där den hade släppt från skummet.

Jag tycker det verkar som någon som köpt ett par hjul som ser trasiga ut men fått en försäkran att det inte är några problem. Men så är det det. Hoppas priset var nedsatt ordentligt för annars verkar det konstigt att både sälja och köpa hjul där fiberlamineringen släppt. Personligen hade jag aldrig vågat köpa något i kolfiber som ser trasigt ut och hade inte blivit förvånad om det sedan gått sönder. Om man ponerar att inlägget är sant och riktigt ovan (för det är för indignerat och förvirrat för att vara smutskastning imho.) så verkar det som både säljare och köpare gjort en del dumma beslut.

Tillbaka
Topp