Dålig slitstyrka på Continental RaceKing Supersonic?

Nique

Ny medlem
Satte på nya däck på cykeln idag.
E lite snål så jag "finkör" bara med mina RaceKing Supersonic.
Satte på standard X-King som jag skall träna på.
Döm av min förvåning när jag synade däcken jag tog av.
De var inte mycket nerslitna men klackarna/dubbarna lossnar och man kan se bäraren/korden.
Har inte kört många mil på dessa.

Någon som har samma erfarenheter? Med dålig slitstyrka!

Har kört på en uppsättning RaceKing standard och dessa håller betydligt bättre och rullar bättre (när det är torrt bör tilläggas).

Funderar på att byta märke till Schwalbe men rullar de lika bra som RaceKing?

Lossnar själva dubbarna så borde du reklamera däcket, det ska nog inte hända, även om dom slits jäkligt fort.

De Race King Supersonic som jag körde på förra året slets rätt snabbt, men då körde jag mycket grusväg.
Låter konstigt att dobbarna lossnar, reklamera.

Jag tycker Race King ruller mycket bättre än t.ex. Rocket Ron. Däremot har Rocket Ron lite bättre grepp när det är fuktigt och lerigt.

Lite äpplen och päron där kanske... Rocket Ron = X-King, Racing Ralph = Race King. I den jämförelsen så är väl Conti och Schwalbe relativr lika, snarast nyansskillnader bara. Men ska man jämföra RoRo med RK i rullmotstånd kan man lika gärna jämföra slicks med dubbdäck. De är två helt olika däck med helt olika för/nackdelar.

Har inte stött på dålig slitstyrka av mönstret på RK Supersonic.
Däremot är slitstyrkan inte den bästa på de tunna sidoväggarna, men det är väl där vikten sparas in.

Har en uppsättning gamla luggslitna RKSS som används vid träning och happyturer och de funkar fint, även om magin i blackchiligummit verkar tackat för sig när de nu rullar in på 4:e.

Använder RK RaceSport sedan förra året på LL och finturer.

Efter 20 mil ser mina raceking ut som nya, t.o.m ''håren'' är kvar!
Provade furious fred idag, är nog jämy skägg i rullmotstånd, men bättre fäste i raceking.

OK. reklammationsmail skickat nu åp morgonen. Får se vad de svarar. Har köpt många däck på samma ställe och av samma märke/variant så det vore väl konstigt om man inte fick lite positiva besked tillbaka.
HA en go MTB sommar alla :-)

Virusko skrev:
-------------------------------------------------------
> Har inte stött på dålig slitstyrka av mönstret
> på RK Supersonic.
> Däremot är slitstyrkan inte den bästa på de
> tunna sidoväggarna, men det är väl där vikten
> sparas in.

+1

Tillbaka
Topp