Dåliga dubbdäck

joaan

Ny medlem
Dåliga dubbdäck
När jag köpte min cykel fick jag med en uppsättning dubbdäck (Biltemas). Dessvärre är de rätt slitna så jag undrar lite hur mycket de egentligen tillför? Tänkte ta mig en tur imorgon och är osäker på om det är värt att kränga på dubbdäcken eller inte. De dubbar som sitter på "ovansidan" av däcken är i stort sett helt nerslitna till gummit. Sidodubbarna är inte alls lika slitna. Samma slitage på båda däcken. Just nu är det nollgradigt kring Norrköping och lär vara så imorgon också. Isen under snön ligger väl iofs kvar trots detta. Är det värt besväret att byta tror ni?

Dåliga dubbdäck
biltemas dubbdäck är det flera som har klagat på. Tror att det är bättre att ha lite dubbar än inga dubbar om man ger sig ut och cyklar som det ser ut nu på vägarna...

Dåliga dubbdäck
joaan skrev:
-------------------------------------------------------
> De dubbar som sitter på "ovansidan" av däcken är i stort sett helt
> nerslitna till gummit.

Ovansidan gör inget, det är ju undersidan som är i kontakt med isen, så det räcker om dom är OK!

Dåliga dubbdäck
Såhär ser däcken ut just nu... tänkte att de kanske inte gav så mycket att kränga på dem.

slitnadack.jpg ht=429

Dåliga dubbdäck
Been there done that, jag reklamerade däcken, fick tillgodokvitto som jag spenderade på skärmar.

Mina tog slut efter typ 50 mil.

Dåliga dubbdäck
Iof behövs ju dubben mest när man svänger. Släpp ute lite luft så kommer nog sidodubbarna till sin rätt även vid rakt-framcykling.

Dåliga dubbdäck
Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Har de "lånat" gjutformen från gamla Extreme
> 296? Verkar lurt... Men DE hade tåligare dubb.

Satt och undrade vilket BT-däck som såg ut som nokia.
Vad står det på däcket?

Dåliga dubbdäck
He, he...Köpte ett litet Biltemas dubbdäck igår för att testa lite hur det funkar. Satte på det där bak och körde 4 timmar och hälften av dubbarna mitt på däcket var borta! Skrattretande bra kvalitäääät...Tja, de höll ju tätt hela rundan iallafall:)
Uppförandet var det sämsta jag någonsin har känt. Hojen gick som en gammal orm över vägen och man hade inget förtroende när man skulle ta en kurva. Även om jag hade 3,5 bar i så kändes det som om det knappt var ett halvt. Men nu har man testat det så nu vet man:)

Dåliga dubbdäck
Ja jag är glad att jag inte betalade nåt extra för dubbisarna. Kan för övrigt rapportera att 3,5:an i Vrinneviskogen är ordentligt upptrampad och gick utmärkt att köra utan dubb. :)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp