Dåligt tryck i Juicy 3

ruslan

Ny medlem
Dåligt tryck i Juicy 3
Jag har tänkt köpa ett luftningskit men kommer inte att hända innan dagens skogstur. Finns det något enkelt sätt att snäppa upp dom? Som läget är nu börjar bromsverkan sätta in lagom till att bromshandtagen nuddar fingrarna och det är, som min chef brukar säga, inte optimalt.

Hur gör jag enklast för att få bromsarna att bita lite tidigare?

Dåligt tryck i Juicy 3
Jag tyckte mina Juicy Five tog lite långt in så jag skruvade på juster-skruven för att få ut handtagen lite. Detta ändrar ju inte modulation eller något men du slipper bromsa in handtaget i fingrarna. :)

Skriven är en liten insex-skruv som sitter vid handtagets infästning, typ änna. ^^

Dåligt tryck i Juicy 3
Efter att jag av misstag tryckt in hantaget halvvägs utan att ha skiva imellan kolvarna och sedan lyckades pressa ut dem igen så tar bromsen tidagare än innan. Jag har funderat på att prova med något som är tunnare än en bromskiva imellan kolvarna på den andra bromsen men jag borde nog fundera på att leta rätt på justerskruven i stället. :)

Dåligt tryck i Juicy 3
Nenja har det lätta svaret, jag gjorde precis lika på mina J5. Det kan bli knas om du har korta fingrar, eftersom handtaget hamnar "långt" utanför styret.

/Adam

Tillbaka
Topp