Damasker för MTB, finns det?

Går det att fästa/limma fast ett kardborre i hälen på cykelskon kan ju dessa modeller fungera, annars är det nog svårt att få dom att sitta kvar om det inte går med rem under heller.

Det är samma som Dirty Girl-gaiters som jag tipsade om tidigt i tråden.

Har för övrigt ett par Altra-gaiters och de sitter inte bra ens med Altras egna skor när jag springer. Glipar på sidorna, kanske hade funkat om jag tagit en mindre storlek än rekommenderat.

Du får väl tydligen uppfinna något och lansera på en helt öppen marknad för folk som kör flats, låga skor och inte vill bli blöta om fötterna.

Annars är det kanske sealskins eller liknande som gäller. Det körde jag för mången år sedan.

Du får väl tydligen uppfinna något och lansera på en helt öppen marknad för folk som kör flats, låga skor och inte vill bli blöta om fötterna.

Annars är det kanske sealskins eller liknande som gäller. Det körde jag för mången år sedan.
Skorna är inte låga, men de är inte heller så slimmade och höga som man tycks anta är standard för att damasker ska passa. Sealskins har jag redan och det funkar. Men varför ska man behöva vattentäta strumpor när man har vattentäta skor? Dessutom blir ju dojjorna våta på insidan ändå i så fall, och därmed håller de inte värmen lika bra.

På det temat kan jag tänka mig att nåt sånt här faktiskt skulle kunna funka: https://www.bikester.se/pearl-izumi-gravel-gaiters-men-M1009154.html
Man vet ju dock inte hur töjbara de är. Ser väldigt slimmade ut.

Edit: Det är verkligen helt obegripligt att det inte finns produkter avsedda för detta ändamål. Om något borde det väl för fasen vara vanligare att stig- och utförscyklister med plattisar tramsar runt i regn och lera än de som kör XC, grus eller LVG iförda slimmade kläder? Jag får inte riktigt ihop det.
De du länkar från bikester såg ju väldigt vettiga ut.

Angående hur damasker/skoskydd för plattis-skor skulle kunna se ut, några idéer? Man vill inte ha en rem under sulan tänker du?

Tillbaka
Topp