Dammtorkare fast i gaffel

dnfrr

Aktiv medlem
Skulle göra en lägrebensservice på min Fox Rhythm 34 och trodde att det skulle ta stopp när torkarna satt rätt, men när jag slagit i dom såg jag att dom var nere hela vägen, alltså så att det inte finns någon plats för skumringarna. Har försökt att bända ut dom med fastnyckel och skruvmejslar och däckjärn men dom vill inte ut. Har nu försökt att koka upp vatten och lägga underbenen i den upponer för att mjuka upp plasten men ingen framgång hittils. Någon som har någon idé?

Har precis tvärt om problem, dukade bordet och skulle städa lite snabbt varpå en gaffel fastnade i dammsugarslangen. Har försökt att bända ut den med fastnyckel och skruvmejslar och däckjärn men den vill inte ut. Har nu försökt att koka upp vatten och hälla i den upponer för att mjuka upp plasten men ingen framgång hittils. Någon som har någon idé?

Skulle göra en lägrebensservice på min Fox Rhythm 34 och trodde att det skulle ta stopp när torkarna satt rätt, men när jag slagit i dom såg jag att dom var nere hela vägen, alltså så att det inte finns någon plats för skumringarna. Har försökt att bända ut dom med fastnyckel och skruvmejslar och däckjärn men dom vill inte ut. Har nu försökt att koka upp vatten och lägga underbenen i den upponer för att mjuka upp plasten men ingen framgång hittils. Någon som har någon idé?
Jag lyckades med samma sak i somras. De gamla ”Dustwipers”/tätningarna hade ju ett stopp. De nya går tyvärr att bottna vilket jag insåg försent. Jag bottnade en vilket syntes först då jag lossade verktyget man sätter över tätningen innan man bankar ned den.

De sitter verkligen som as om man lyckas slå ned dem helt. Jag fick tillslut använda en rejäl kofot. Hårt men försiktigt. Riktigt svårt var det o jag var orolig att skada gaffeln. När man fått upp tätningen någon cm kan man stoppa in en rundstav av trä eller plast i tätningen och bända upp sista biten.

Tätningen gick sönder men gaffeln höll. Man får lägga ngt mellan gaffeln o kofoten när man bänder för att skydda gaffeln.

Tillbaka
Topp