Dämpa logga som syns lite väl mycket? [stealth]

Konstigt

Medlem
Tycker det skriker lite väl mycket med vit mot mörkgrön. Funderar på om man kunde satt på någon mörk genomskinlig vinyl och bara heltäcka ramen hela biten där loggan är? Så texten ses mer som mörkgrå. Någon som gjort detta och som kan dela med sig av metod och resultat?

Screenshot 2025-07-30 at 09.36.45.webp

Kanske finns ali klibbor man sätta över? Apropå hen som tyckte det var bussigt att sätta canyon klibbor på ali-ram

Spreja över med rally-svart är mitt tips.

Tänker att det hade varit en rimlig kompromiss (som inte tar bort det gröna helt som det hade blivit om man hade folierat över det t.ex. helt svart)

Men att sätta över loggan med ett dekal-kit i annan färg låter som en god idé!
Beställ en vinyl stor nog att täcka loggan där det står "Ingen reklam" är mitt förslag :)

det är väl bara att prova? fönsterfilm är lite fipplig, har klister som man bäst deaktiverar vid monteringen med hjälp av vatten. så kan filmen skjutas runt tills den sitter rätt, och luftbubblor hinner pressas bort innan filmen sätter sig.

biltema har åtminstone haft 'demonterbar' solfilm som är lite fetare och mer följsam,

Jag gillar inte heller feta märkesloggor på typ kläder och sånt, men jag tror racerbilar och racercyklar går lite fortare med skrikiga logotyper på 😁.

Jag har iofs helt tagit bort loggan på en cykel genom att slipa bort lacken, men den verkar gå lite långsammare sen dess också 🤔

Tillbaka
Topp