Dämpare Giant Regin 3

Bejjan

Medlem
Dämpare Giant Regin 3
Hej alla!

Ny här på forumet,så jag har några nybörjarfrågor.

I förra våren köpte jag en Giant Regin 3 som var några år gammal men aldrig använd.

Cyklade glatt våren och sommaren,men kommer inte riktigt överens med den bakre dämparen som är av modell "Swinger 3-Way".

Jag börjar tro att jag är för tung för den,för hur jag än försöker så får jag inte i mer än ca 6bar luft i den.(jobbar på däckverkstad så tryck i kompressorn finns)
Och lilla oringen som man skall mäta med sjunker nästan i botten.

Så jag funderade på att byta till en Foxx RP3 som tydligen såldes med cykeln i utlandet,kommer detta hjälpa?
Fördelen som jag ser med Foxdämparen är att den har "pedal" läge.

Tacksam för svar!

Alex.

Dämpare Giant Regin 3
Är det mer tryck i kompressorn?
Du ska ha ca 10 bar i den nämligen (med din vikt så ca 150PSI eller det viktiga är att du har ca 20%sag)

/T

Dämpare Giant Regin 3
Kompressorn ger ut ca 10,5 bar, har provat med handpumpar men inte lyckats med det heller.jag menar vi pumpar lastbilshjul till 9 bar.

Har du något tips för att få mer tryck i den?
Cykeln skall in på service i nästa vecka så kanske skall fråga om dom kan få upp trycket.

Dämpare Giant Regin 3
Går det bra med kompressor till en sån liten mängd luft? Iofs så får man väl maxa kompressorn för att få i rätt tryck så det kanske inte är någon fara.

Dämpare Giant Regin 3
Har du pumpat med kompressor så måste den vara sprängd och numera helt otät... Jag har lika dämpare och väger lika mycket och det är inga problem att få den rätt inställd med en liten dämparpump. Använd aldrig tryckluft till dämpare och gafflar.

Dämpare Giant Regin 3
Har också en Giant med en Swinger 3-Way dämpare och jag väger typ samma som dig. Tror jag har mina grundinställningar skrivna på en lapp hemma, skall kolla om jag hittar dem ikväll.

Dämpare Giant Regin 3
Har kört min dämpare såhär:
- 170psi i svarta ventilen.
- 100 -> 140 psi i röda ventilen.
- Blå ratten har jag utgått max vridning vänster och sen 1,5 varv i pilens riktning.

Tillbaka
Topp