Damparservice - Rockshox reba RL

Skwidz

Medlem
Halloj,
Hade lite tråkigt i helgen, så tänkte byta ut oljan i min Rockshox Reba RL solo air från 2016. Köpte cykeln begagnad och vet inte när detta var gjort senast. Tömtde ut oljorna och i med nya oljan. Nu till problemet, det känns som att den inte dämpar korrekt. Det är som att den är för mjuk nu. Om jag låser dämparen så slår den för långt ner. Kan jag haft i för lite 5wt olja i övre dämparen? Höftade i ca 100-110ml. Sen runt 5ml 15wt i bottendelen.

Senast ändrad:
Ta ur kompressionsenheten och kontrollera så oljenivån når upp till den nedre väggen på denna. Oljan skall nå väggen + någon centimeter.

Du har med största sannolikhet i för lite olja.

...och där är nog problemet...
Ta ur kompressionsenheten och kontrollera så oljenivån når upp till den nedre väggen på denna. Oljan skall nå väggen + någon centimeter.

Du har med största sannolikhet i för lite olja.

Supertack för era svar. Det roliga är att jag köpte en flaska på 120ml, hade i ca 100ml, provade dämparen och den var inte optimal, hade i 10ml till och problemet kvarstod. Råkade såklart dumma mig med att hälla ut de sista 10ml. Får nog beställa mer olja och prova att få till rätt mängd. Tänkte om det kunde vara så att någon av delarna måste vridas åt något speciellt håll eller liknande.
Skrev inlägget på mobilen igår, så kunde inte skriva så utförligt för min mobil verkar absolut inte gilla den här hemsidan...

Tillbaka
Topp