Nej så klart att man kan flytta på det, men min cykel för 7500kr känns billig och så slänger man på pedaler för samma värde, det var mer så jag resonerade kring det.
Jag hade även ett litet sug efter elektroniska växlar, men det är svårt att motivera det på en "billig" cykel.
Kadenssensorn får hamna på den andra cykeln i det fallet att jag skaffar till wattpedaler. Men allt har sin tid, först skall jag göra mig lite mer bekant med Edgen, bara det blev ju ett snäpp upp med datan. Först kom det ju en fart- och en kadenssensor och då fick man plötsligt kadensen, och sen med edge så fick man ju ytterligare data med stamina.
Jag har ju 2 cyklar i rotationen, en gravel från White som jag har när det är pendling med barnen och cykelvagn och en landsvägsracer som jag kör allt övrigt med men även en del pendling. Sen hänger det även en Fixie i garaget, men luften är slut och den hänger längst in av en anledning.
Men jag har ju fördelen med att ha ett garage när jag är hemma och när jag pendlar så tar jag med cykeln in på kontoret, så den behöver aldrig stå ensam och kall i ett regn och risken för stöld minskar ju markant. Kan dock tänka mig att det blir ändring kring policy när det byggs cykelförvaring på jobbet, men då hamnar det under tak och förmodligen med låsbar bur runt cyklarna.