Aron
Inventarie
[ddt] MTB Gnesta -> STHM - 2/7 - Nu med RR!
RR -> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1604729/1680995#msg-1680995
Q: Varför?
A: För att vi kan. Kanske.
Q: Hur är sträckningen?
A: Vi kommer plikttroget att följa Sörmlandsleden etapp 13:1 -> 1. Markering efter markering. Målgång vid Marcuskyrkan i Björkhagen. http://www.sormlandsleden.se
Q: Hur långt är det?
A: Omkring 140 km.
Q: Hur tar vi oss till Gnesta?
A: Vi tar första pendeltåget från Stockholm på lördag morgon. Det går enligt nuvarande tabell från STHM Södra kl 05:45. (Kan ändras på sommartidtabellen)
Q: Varför kör vi den 2 juli?
A: För att nätterna är som ljusast då... Ta dock med en pannlampa om du planerar att köra hela sträckan.
Q: Vad händer om jag plötsligt börjar längta hem halvvägs?
A: Det finns pendeltågsstationer utsprida längs med hela sträckan. När du vecklat ut dig från fosterställning är det bara att uppsöka närmsta.
Q: Är det lätt att proviantera?
A: Ja, vi passerar ett antal samhällen där man kan äta och fylla på förråden. Det finns också några kallkällor längs med leden.
Q: Är det lätt att hitta?
A: Ja, leden är väl utmärkt med orange markeringar. Det finns dock ett par ställen att köra fel. Så ta med kartor/GPS.
Q: Hur knepig är terrängen?
A: 25 % är lätt. 55 % är medel (tänk blå-gröna). 20 % är utmanande.
Q: Jag tänker inte köra hela men är sugen på att hänga med en bit, funkar det?
A: Ja, det är som sagt bara att vika av och uppsöka närmsta pendeltågsstation när man ledsnar. Vi kör i mindre grupper med andra som har samma ambitionsnivå och fartresurser.
Q: Vad vinner man?
A: Självkänsla.
Q: Vad ska jag göra om jag hör banjomusik?
A: Trampa fortare.
Q: Varför?
A: För att vi kan. Kanske.
Q: Hur är sträckningen?
A: Vi kommer plikttroget att följa Sörmlandsleden etapp 13:1 -> 1. Markering efter markering. Målgång vid Marcuskyrkan i Björkhagen. http://www.sormlandsleden.se
Q: Hur långt är det?
A: Omkring 140 km.
Q: Hur tar vi oss till Gnesta?
A: Vi tar första pendeltåget från Stockholm på lördag morgon. Det går enligt nuvarande tabell från STHM Södra kl 05:45. (Kan ändras på sommartidtabellen)
Q: Varför kör vi den 2 juli?
A: För att nätterna är som ljusast då... Ta dock med en pannlampa om du planerar att köra hela sträckan.
Q: Vad händer om jag plötsligt börjar längta hem halvvägs?
A: Det finns pendeltågsstationer utsprida längs med hela sträckan. När du vecklat ut dig från fosterställning är det bara att uppsöka närmsta.
Q: Är det lätt att proviantera?
A: Ja, vi passerar ett antal samhällen där man kan äta och fylla på förråden. Det finns också några kallkällor längs med leden.
Q: Är det lätt att hitta?
A: Ja, leden är väl utmärkt med orange markeringar. Det finns dock ett par ställen att köra fel. Så ta med kartor/GPS.
Q: Hur knepig är terrängen?
A: 25 % är lätt. 55 % är medel (tänk blå-gröna). 20 % är utmanande.
Q: Jag tänker inte köra hela men är sugen på att hänga med en bit, funkar det?
A: Ja, det är som sagt bara att vika av och uppsöka närmsta pendeltågsstation när man ledsnar. Vi kör i mindre grupper med andra som har samma ambitionsnivå och fartresurser.
Q: Vad vinner man?
A: Självkänsla.
Q: Vad ska jag göra om jag hör banjomusik?
A: Trampa fortare.
Senast ändrad: