Dekaler på högprofilhjul: bra eller anus?

gubbstyrka

Ny medlem
En kompis till mig har precis köpt ett par fina högprofilhjul (46mm) som har stora fina dekaler på som visar hur dyra och nya de är.

Frågan som han undrar över är om man ser ännu mer pro ut om man strippar dekalerna. Det är ju synd att inte få skylta med hur mycket pengar han har råd att lägga på sin cykel, tänker han.

Vad säger happy - vad är mest rätt: dekaler av eller på?

Och som sagt, det är en kompis som undrar...

gubbstyrka skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har självklart en stark och egen vilja. Det
> är ju kompisen som är en velpotta. Eller, typ,
> så...

Känner igen det där; har också ett antal riktiga velpottor i "bekantskapskretsen"...

Text på fälgar är snyggt och stilrent. Ungefär som en bandytröja.

32_2.jpg

Hep skrev:
-------------------------------------------------------
> Text på fälgar är snyggt och stilrent. Ungefär
> som en bandytröja.
>
>
Bra poäng. Men, dra inte in BS i det här...

Senast ändrad:
Är ju mer pro med dekaler och som hm skrev: "Om du betalt för att få fina dyra dekaler ska dom va där"

Cleant helt utan dekaler. Men å andra sidan är det lite coolt med zipp på högprofilhjul. Ser lite pro ut. Är det fake skall man däremot pryglas på öppen gata

Att Zipp hjulen har tre stora dekaler på varje sida rakt över deras s.k dimples vilket borde rendera i sämre aerodynamik om nu verkligen dessa groppar är så bra har jag svårt att förstå.
Hade jag haft ett par sådana hjul hade jag självklart slitit bort dekalerna men bara då av den orsaken.
Annars tycker jag att just dekalerna gör att hjulen inte ser ut som ett par billiga kinaplast produkter så för mig sitter nog dom kvar såvida dom inte direkt förfular alternativt förstör aerodynamiken.

Tillbaka
Topp