Dela upp happy i fler kategorier...

Tomtefar

Ny medlem
ja, i köp och sälj då såklart :)
Tycker det skulle underlätta sökandet av ny hoj om man hade följande kategorier:
-Full Suspension
-Hard Tail
-Landsväg
istället för bara kompletta cyklar.
Visst hade det kunnat finnas AM, DH osv också, men meningarna skiljer sig väl rätt så väl vad som är vad där. Eller så tar man efter slaglängd fram kanske?
FS <140
FS 140-160
FS >160

Uppdelning av forumet har avhandlats flertalet gånger i flertalet olika trådar, vv. ta INTE upp detta i denna tråd.
Ev. har även detta ämne tagits upp och då ber jag om ursäkt för det, men kan inte påminna mig om att jag sett någon tråd om det.

Om man söker på kompletta hojar i hela Sverige så är det två sidor som kommit den senaste veckan. Kanske inte så svårt att hålla reda på? Speciellt som du säkert kommer missa en och annan eftersom de blivit felkategoriserade. Jag tycker det ger en bra överblick ganska snabbt på vad som finns, speciellt som många är riktigt duktiga på att skriva bra rubriker.

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Om man söker på kompletta hojar i hela Sverige
> så är det två sidor som kommit den senaste
> veckan. Kanske inte så svårt att hålla reda
> på? Speciellt som du säkert kommer missa en och
> annan eftersom de blivit felkategoriserade. Jag
> tycker det ger en bra överblick ganska snabbt på
> vad som finns, speciellt som många är riktigt
> duktiga på att skriva bra rubriker.

Kikar man på färska datum är det inte långt att scrolla bland annonserna på Happys köp & sälj :-) T

Little Stereo skrev:

>
> Kikar man på färska datum är det inte långt
> att scrolla bland annonserna på Happys köp &
> sälj :-) T

+1

mzi skrev:
>
> vad som finns, speciellt som många är riktigt
> duktiga på att skriva bra rubriker.

Lika många som är bra på att skriva rubriker, är helt värdelösa på att skriva vilken storlek det är på cykeln. Så en storleks-option borde finns vid införande av annons. Fast detta har redan varit uppe i en annan tråd. Men jag blir lika less varje gång det inte framgår vilken storlek det är.

Kan man få folk att lägga in bilder på den hojen det gäller och inte en bild från tillverkaren? Kan man få dem att sätta realistiska priser? Och med tanke på hur många som undrar om man kan cykla runt Vättern på en MTB så blir dte en svår gränsdrgning mellan "landsväg" och "mtb". ;)

En bra tanke, men jag tvivlar på att det kommer att bli speciellt mycket mer överskådligt när man tar i beräkningen att många kommer att sätta fel kategori. Eller sätter alla för att få fler träffar på sin annons.

Det finns en RSS-feed för den som lätt vill hålla sig ajour med annonsflödet.

"Det är ej tillåtet att registrera flera annonser om samma vara mer än en gång per månad. Det är ej heller tillåtet att placera flera annonser om samma vara under olika områden."
Att ha under flera kategorier strider alltså mot reglerna.

Att leta cykel är ju inget man gör kontinuerligt, inte jag iaf, jag letar när jag tänker köpa. Då får man ju ändå leta igenom alla annonser, särskilt om man inte har helkoll koll på modellnamn för alla märken. Är det kategoriserat så underlättar det sökprocessen mycket!
Sen får man ju anta att folk tar bort sin annons när cykeln är såld, vilket medför att alla annonser är aktuella.

Tanken är i sig bra, men jag tror liksom flera i tråden inte att folk skulle förstå att använda funktionen.

Blocket har kategorier på sina cyklar (Dam, Herr, Barn, Racer, MTB och Övriga), vilket i princip borde fungera bra. Problemet är bara att många har svårt att kategorisera sina cyklar (ffa ligger väldigt mycket MTB i kategorin Racer).

Visserligen är väl den typiska happy-annonsören lite mer insatt än Blocket-pöbeln, samtidigt som de kategorier du föreslår är mer entydiga, men jag tror ändå att misstagen skulle bli tillräckligt vanliga för att åtminstone jag skulle undvika funktionen när jag söker efter cyklar.

Tillbaka
Topp