Delsjöterrängen idag 13:e maj efter jobbet

Alex

Medlem
Jag har tänkt köra ett längre pass i Delsjöterrängen idag (torsdag) efter jobbet. Hade varit roligt om någon kunde haka på. Mina kompisar har fått backa ur av olika anledningar. Har kört några gånger där men är inte riktigt hemmastadd så det går bra att ta kommandot om så önskas. Tyvärr har jag inte möjlighet att haka på Lygnern-rundan (vilket jag helst hade gjort) utan detta får bli mitt sista längre pass innan BST.

Min tanke var att utgå från GLTKs Tennishall (tror jag den heter), men jag är öppen för andra ställen. Kommer med bil så tillgång till parkering är nödvändigt. Himalayarundan låter lockande om någon vet hur den går.

/Anders

Det ligger en karta med hela Himalayarundan på <http://happymtb.org/forum/rides/> , den ska nog gå att följa hela vägen runt. :-)

/Leo

Jag tänker köra imorgon, fredag hem från jobbet. Tänkte sluta tidigare och köra från Härlanda tjärn, vildmarksleden/bohusleden och himalaya till Lerum dvs. omvänd runda, du är välkommen att hänga på om du vill/kan. Jag skall vidare mot Floda sedan så jag hänger inte med tillbaka till stan. Planerar att starta ung. halv 3 från Härlanda tjärn. Och ja det blir uppför den beryktade getryggen.

Alex: Tyvärr lyckades jag glömma kamelryggen hemma idag (tänkte dra ut och cykla efter jobbet) annars hade jag mer än gärna hängt på. Himlayarundan hade varit perfa. Hmm... kanske att jag kan sticka hem och hämta den. När tänkte du starta?

f

Tomas: Det låter som ett bra alternativ. Får jag inget annat napp och hustrun inte misstycker så tar jag rulle på dig imorgon - hade jag skrivit när feffemannen dök upp.

feffemannen: Jag är ganska flexibel. Egentligen är det senast-tiden som gäller och jag skulle tippa att det är runt halv sex om man skall hinna runt i rimlig tid.

/anders

Alex: Hmmm... Det är lite tidigt för mig om jag skall hinna hem och hämta vatten. Måste dra från jobbet senast halv fem då och då blir det ändå riktigt stressigt. Jag får nog stå över tyvärr...

f

Alex. Du är välkommen att ta rulle imorgon om inte det blir något idag, hör av dig bara. Jag kör räser idag, och skog och räser, nehejne inge bra kombination.

Tomas: Jag har fått "go ahead" för fredag, så jag hakar på då. Känns bättre, speciellt med tanke på att det just nu regnar. Då ses vi vid Härlanda tjärn halv 3 och hoppas på bättre väder då. Vi kan väl höras här imorgon om mera detaljer.

feffemannen: Du kanske kan komma med då så slipper jag köra själv tillbaka.

Alex: Kör vi vid halv tre? Jag kommer att vara vid Härlanda tjärn vid halv tre, vid parkeringen mot badet.

Feffemannen är också välkommen om han känner för det.

MVH

Yes. Jag är där halv tre. Parkerar bilen hos en kompis helt i närheten så jag kommer på en röd Kona. Vi ses

Tillbaka
Topp