*VARNING FÖR LITE RANTING* - Läs på eget bevåg
Funderingar på högvarv!
Lite OT detta, men... Är det någon som har bytt "hitch" på sin vagn?
Vi inhandlade en Hamax Outback 2 igår, då det var så fruktansvärt bra pris på den så bortsåg jag från att själva hitch delen på vagnen var deformerat, jag tänkte mest i banan med att: "det lär ju gå att fixa?"
Nu till problemet:
Det verkar som att det finns VÄLDIGT många olika varianter på detta, jag mailade hamax igår. Fick ett automatiserat svar, där det då stod i stil med:
- Tack för att du kontaktar oss på Hamax. Om din fråga rör reservdelar kommer denna inte att besvaras, vi ber dig kontakta någon av våra återförsäljare.
Sagt och gjort, vi har XXL som försäljare i Helsingborg. Så jag slängde mig på luren strax efter klockan 10 i förmiddags, där svarar en Johan. Skittrevlig karl, men....
Dom som återförsäljare tillhandahåller inte reservdelar specifikt, utan han frågade om jag inte kunde höra av mig till Hamax? Påvisade vad Hamax själva sade, då "lät det" som att han kliade sig lite i huvudet och svarade med:
- Du ska få vår epost, skicka lite bilder på exakt vad det är du behöver, så kontaktar vi Hamax på måndag!
Ungefär där avslutas sedan samtalet, med en vänlig ton!
Det är ju iaf toppen, tycker då jag, så kommer det igen: men....
Jag är rätt så praktisk av mig i grund och botten, så jag har ju då suttit och googlat hela natten osv innan detta samtalet, och hittat en hitch till XLC Mono/Duo S. Som ser nära på exakt likadan ut som Hamax egna hitch. Från elastomer, till fjäder och hylsa!
Det jag då skulle vilja ha svar på:
Finns det någon som har renoverat en Hamax Outback?
Hittade nämligen på en gammal annons som var borttagen pga 90-dagars gränsen här på happy, då personen då hade bytt elastomer och fjäder bl.a på vagnen. Så bevisligen finns det ju att få tag på passande iaf!
Det jag hittade på själv nu i natt var iaf:
Buy XLC Mono S / Duo S Trailer Arm , Accessories from Carriers and storage for only 295.99 kr. Find bike deals in Bikeinn | Fast delivery
www.tradeinn.com
Denna guidade jag Johan på XXL till osså, så han var införstådd med vad det var jag är ute efter så att säga!
Usch... Digress much? Som sagt, ranting!
Tacksam för svar/hjälp!!! Känner du dig träffad? Skicka PM om du känner tråden blir FÖR kapad
TPFH! //Alex