Jag gillar den här tråden.
Jag hatar hipsters tror att de kan känna skillnad på olika ramar beroende på material och konstruktion ("aluminium har ingen känsla, muffade stålrör är mkt skönare", spara ihop till en riktig räser istället för att runka över dåtiden, snåljåpar). Och kom för helvete inte och säg att ramreglage är bättre än integrerade, utvecklingen går i detta fallet framåt. Ännu värre är folk som pratar om cykelkultur, jeezuz, sätt i gång med riktiga tävlingar istället, cykling handlar inte om att ha kul eller estestiska värden, det handlar om svett och ära!
Jag hatar att den vanligaste cykeln i Sverige är en s.k. bergscykel, helst rostig och från ett lågprisvaruhus. Anledning? Majoriteten kommer inte i närheten av nåt berg, vi har fff inga berg i sverige. Hur ska cykeln någonsin framstå som ett seriöst fordon om de alltid gnisslar, visslar och rostar? Och varför raka styren? finns ju inget sämre, alla vibrationer går ju rätt upp i handlovarna och det finns i stort sett bara en handställning, sen kom barends, det blev ju himla mkt bättre... Svettopendlare på fullgungscyklar hatar jag nog extra mkt. Avelsförbud på dem.
Jag hatar svensk stadsplanering då det kommer till cykling, vem fan kom på idén att klumpa ihop cyklar med den mest efterblivna trafikantgruppen av dem alla, fotgängarna? Och hur kommer man på idén att byta beläggning på våren/sommaren, typ de enda få månader det faktiskt går att pendla längre sträckor (vissa här har ju visat att det går året om, men jag är inte där än). Jag hatar också göteborgsstad som la ner 30 miljoner på att få folk att cykla, skulle vilja se var de pengarna hamnade, har inte sett någon förbättring överhuvudtaget.
Jag hatar folk som cyklar långsammare än jag. Och förmodligen de som är snabbare också. Måste känna efter lite.