Den stora hat-tråden!

Den stora hat-tråden!
jag vet inte om jag riktigt uppskattar maskinhaveri utan tillgång till reservdelar innan förmiddagsskiftet kommer, med 2 timmar kvar till skiftsavlösningen... surfa får jag inte heller, men alla andra har ju gått...

Den stora hat-tråden!
Jag gillar den här tråden.

Jag hatar hipsters tror att de kan känna skillnad på olika ramar beroende på material och konstruktion ("aluminium har ingen känsla, muffade stålrör är mkt skönare", spara ihop till en riktig räser istället för att runka över dåtiden, snåljåpar). Och kom för helvete inte och säg att ramreglage är bättre än integrerade, utvecklingen går i detta fallet framåt. Ännu värre är folk som pratar om cykelkultur, jeezuz, sätt i gång med riktiga tävlingar istället, cykling handlar inte om att ha kul eller estestiska värden, det handlar om svett och ära!

Jag hatar att den vanligaste cykeln i Sverige är en s.k. bergscykel, helst rostig och från ett lågprisvaruhus. Anledning? Majoriteten kommer inte i närheten av nåt berg, vi har fff inga berg i sverige. Hur ska cykeln någonsin framstå som ett seriöst fordon om de alltid gnisslar, visslar och rostar? Och varför raka styren? finns ju inget sämre, alla vibrationer går ju rätt upp i handlovarna och det finns i stort sett bara en handställning, sen kom barends, det blev ju himla mkt bättre... Svettopendlare på fullgungscyklar hatar jag nog extra mkt. Avelsförbud på dem.

Jag hatar svensk stadsplanering då det kommer till cykling, vem fan kom på idén att klumpa ihop cyklar med den mest efterblivna trafikantgruppen av dem alla, fotgängarna? Och hur kommer man på idén att byta beläggning på våren/sommaren, typ de enda få månader det faktiskt går att pendla längre sträckor (vissa här har ju visat att det går året om, men jag är inte där än). Jag hatar också göteborgsstad som la ner 30 miljoner på att få folk att cykla, skulle vilja se var de pengarna hamnade, har inte sett någon förbättring överhuvudtaget.

Jag hatar folk som cyklar långsammare än jag. Och förmodligen de som är snabbare också. Måste känna efter lite.

Den stora hat-tråden!
jag hatar bergscyklar, touringcyklar, hybrider, breda däck, mönstrade däck, "mud guards", håriga ben, reflexer, lysen, camel backs, riserstyren, bar ends, bull horns, shimano, spectra, "korgar", ylle, cykling i jeans, cykling i sneakers, handpumpar...

(but what i do like i love passionately)

Den stora hat-tråden!
captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> OskarH skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Just nu så hatar jag nästan ingenting alls,
> det
> > känns befriande :D
>
>
> NONSENS!

Måste jag skriva nästan med fetstil?

Den stora hat-tråden!
Mjölksyra, det hatar jag... och humlan som fick för sig att kolla på insidan av min kind, och dessutom var ofin nog att bränna mig ordentligt- den humlan hatar jag... MYCKET!!! R.I.P humlejävel

Den stora hat-tråden!
Är jag den enda som hatar motvind och uppförsbackar? Blir ju fan skitjobbigt med sånt stök i vägen!

Och appropå stök, folk som cyklar långsammare, snabbare och över huvud taget i närheten av mig! Och hundägare.. de med koppel är ju farligast av alla! De okopplade kan man ju passera mellan ägare-hund men värsta långa snodden av modell 2mm genomskinlig fisketråd på 6-7 meter och en lite piggefjutt-råtta i ändan blir ju formligen livsfarliga! Lär ju vara askul att behöva tvätta bort en sån mojäng ur växelpaketet med slamsor överallt...

Fan... när jag tänker efter så hatar jag det mesta och de flesta. Jag gör minsann ingen skillnad på folk och fä - alla ska känna sig likvärdigt hatade i min värld!

>_<

Den stora hat-tråden!
cyklister jag hatar är väl de som är verkligen dåliga på att cykla, och köper det dyraste som står att finna för pengar. problemet med dessa är även att de alltid ska ha den mest färgglada outfit i hela världen. gärna en troy lee hjälm av carbon med flames på, något foxställ där designern måste blivit inspirerat av en vit sibirisk tiger (även kallad panthera tigris altaica, tack bo landin). jag fullkomligt HATAR sån där larvig superfärgglad rejs outfit.

hatar även människor med för korta cyklar, vilket resulterar i en rygg som är formad som en banan(förutsatt att åkaren aldrig någonsin utfört någon sorts riktig styrketränande övning) det ser så förbaskat illa ut.

greblleM: du är inte den enda.....det är motvind åt alla håll i byn mora.

ahh justja, jag hatar även folk som tror att de är coola när de har för stora kläder. folk som går omkring med skidgoogels på fester och liknande eller på stan. jag hatar även kaxiga människor, som tror att de är lite bättre än alla andra bara för att de har dyra cyklar, eller för att de är bra på att cykla. hatar även folk som inte har barnasinnet kvar.

ahh skönt att få det ur systemet

Senast redigerad av en moderator:
Den stora hat-tråden!
nej, men kan kan cykla på en cykel som är lagom som jag har köpt för egna pengar för en inte allt för jättedyr peng iförd normalstora kläder.

för stora kläder var väl mer tänkt i stil med vanliga kläder. där byxorna sitter lika snyggt som en hösäck.

är du en hösäckare?;)

Tillbaka
Topp