Den Stora Saida-tråden
Köpt något välpaketerat som sitter fast i paketet med buntband?Tycker jag har letat genom de avdelningarna. Och alla dumma platser man lägger den på när man är klar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köpt något välpaketerat som sitter fast i paketet med buntband?Tycker jag har letat genom de avdelningarna. Och alla dumma platser man lägger den på när man är klar.
Om du slutar leta så kommer den att dyka upp. Vill du vara helt säker så får du köpa en ny, då kommer du på vart den är direkt du betalat?Tycker jag har letat genom de avdelningarna. Och alla dumma platser man lägger den på när man är klar.
Nu behöver man ju inte vara Saida för att inse att den som tappat bort mellanavbitaren redan har tre. ?Jag ifrågasätter lämpligheten i att bara äga ett exemplar av ett visst verktyg. Det är enkel matematik, hade du ägt tex två liknande avbitare hade du nu haft två som du inte hittade men dubbelt så stor chans att springa på en! Har du tre, eller fyra exemplar ökar chansen ytterligare. Om man nu inte varit riktigt smart och lagt alla på samma ställe… :-(
Jag tror på en ficka, men inte arbetsbyxor, utan ett par vardagsshorts som har hamnat någon stans, inte använda på ett tag, men inte heller riktigt redo att tvättas, det kan bli en sista solig dag när de kan användas.
Nej, jag tycker han man ska ha nio avbitare alltså. :-)Nu behöver man ju inte vara Saida för att inse att den som tappat bort mellanavbitaren redan har tre. ?
Det är inte denna? https://en.wikipedia.org/wiki/Rams_(2015_film)Lite annorlunda efterlysning:
Jag letar efter en isländsk biofilm som gick på GIFF nån gång 15-5 år sen. Det enda jag minns att det utspelar sig nånstans bortom allfartsvägarna på Island och huvudpersonen går på AA-möte där de är tre pers, han, hans son och hans svåger. Eller nåt liknande. Mitt Google-fu räcker inte till.
Testar denna: https://www.imdb.com/title/tt1114712/?ref_=tt_sims_tt_i_1Lite annorlunda efterlysning:
Jag letar efter en isländsk biofilm som gick på GIFF nån gång 15-5 år sen. Det enda jag minns att det utspelar sig nånstans bortom allfartsvägarna på Island och huvudpersonen går på AA-möte där de är tre pers, han, hans son och hans svåger. Eller nåt liknande. Mitt Google-fu räcker inte till.
Jag har ingen vidare koll på isländsk film, men från 2009-2019 får jag det till 48 st (producerade på Island av islänningar. Är den producerad av en icke islänning tillkommer flera) filmer.Lite annorlunda efterlysning:
Den måste det vara! Tusen tack och tre Saida-poäng till dig. De övriga får var sitt Saida-poäng för visad hjälpsamhet. Tack! ?![]()
Paris of the North (2014) - Plot - IMDb
Paris of the North (2014) - Plot summary, synopsis, and more...www.imdb.com
Upphängda i förråd eller garage. Första frågan är, var stod du och plockade av dem? Andra är, var du hemma eller på någon annans liknande plats?Hm, var har lagt mina Pirelli Cinturato Gravel H 35 mm?
Har en stor plastlåda där en massa ihoprullade däck ligger, men inte ovan nämnda däck.
Du skänkte bort dem till någon men är så sympatisk att du helt glömt bort denna godhjärtade gärning.Hm, var har lagt mina Pirelli Cinturato Gravel H 35 mm?
Har en stor plastlåda där en massa ihoprullade däck ligger, men inte ovan nämnda däck.
Låter inte så likt mig, men jag kan ändå köpa förklaringen. Är trots allt väldigt ödmjuk.Du skänkte bort dem till någon men är så sympatisk att du helt glömt bort denna godhjärtade gärning.
Skall kolla på cykeln som står i båthuset om jag av någon anledning slängt på däcken på den hojen.Upphängda i förråd eller garage. Första frågan är, var stod du och plockade av dem? Andra är, var du hemma eller på någon annans liknande plats?
Så, nu är de hittade.Hm, var har lagt mina Pirelli Cinturato Gravel H 35 mm?
Noll poäng till Saida. Lite nyfiken på om du hade hittat dom, om du kom på när och var du tog av dom? Frågan var ju uppe men fick inget svar. ?Så, nu är de hittade.
Höll på att packa i hjul i hjulväskor och i mittenfacket på en hjulväska låg två stycken eftersökta däck.
Nu är frågan: på vilken cykel hade jag tänkt att montera dem?
Visa bilaga 697736
I en garderob hittade jag en påse med handskar (som också varit "försvunna") och min iver kände inga gränser när jag rotade igenom den. Dessvärre är jag bara plus på ett par handskar än så länge, men det finns garanterat fler ställen med handskar så hoppet lever!Du har lagt den påsen i en låda där du har handskar.
Då hade jag i alla fall rätt på påse. Sedan så brukar man väl säga att skor är fötternas handskar, så jag kan väl få rätt där också?Idag hittade powerbanken hem! Den låg i en påse med vinterskor och stövlar! Det jobbiga är att jag har rotat i den påsen en gång tidigare, men tydligen inte tillräckligt motiverat då...?
Visa bilaga 706989
Skillnaden på fötter och händer är ju marginell, så jag ger dig rätt fullt ut!? Tack!Då hade jag i alla fall rätt på påse. Sedan så brukar man väl säga att skor är fötternas handskar, så jag kan väl få rätt där också?
Den ligger i Volvon.Min fina Montblanc kulspetspenna då? Som jag fick i 50-års present. Har kollat varenda jäkla kavajficka, Samt överallt annat också. Nu är det tyvärr >1 år sen jag saknar den så hoppet börjar falna då jag dessutom flänger omkring särdeles mycket nuförtiden ovanpå allt annat...
Då har det kanske med papper till överlåtelsen att göra. Nån har skrivit på med din penna och sedan glömt att lämna tillbaka. Du märkte det inte, för händelsen i sig var viktig eller jobbig. En släkting eller jurist funderar nu över varför de har en sån fin penna.Haha ja det vore ju toppen isf!
Jag ska verkligen leta igenom den men tror faktiskt jag saknade pennan redan innan Volvon ärvdes... :)
Kollade därden ligger längst in på en hylla där du förvarar cykelreservdelar.
du lade den där för att den inte skulle skadas.
//Ulf
Bet i det sura äpplet och beställde ett nytt kit igår…..Kollade där![]()
Kommer säkert fram samtidigt som nästa kit kommer…..alltid bra ha ett i reserv. om man hittar det....
Jag kanske har några om du ber snällt.Var har jag lagt mina goprolänkage?
Visa bilaga 771620
Plockade fram fyra stycken (två olika längder) och använde en. Nu är de resterande tre borta.
Användas senast i verkstaden, kommer inte ihåg om jag tog in dem.
Bygga tidsmaskin?Jag bytte mina glasögon mot solglasögon, och la etuiet med glasögonen på bilens tak medan jag spände fast grabben. När jag accelererande ut från lilla vägen till motortrafikleden hör jag något skramla till på taket, ser något i backspegeln, och jag förstår vad som hänt.
Ikväll ska jag dra tillbaka och leta. Var börjar jag? Hur går jag till väga?