Den Stora Saida-tråden

Den Stora Saida-tråden
att sätta igång en generell städning brukar hjälpa.

annars ringde telefonen så du fick lägga den ifrån dig, eller något annat störde när du använde den? och var befann du dig då...?

Den Stora Saida-tråden
Jag ifrågasätter lämpligheten i att bara äga ett exemplar av ett visst verktyg. Det är enkel matematik, hade du ägt tex två liknande avbitare hade du nu haft två som du inte hittade men dubbelt så stor chans att springa på en! Har du tre, eller fyra exemplar ökar chansen ytterligare. Om man nu inte varit riktigt smart och lagt alla på samma ställe… :-(

Jag tror på en ficka, men inte arbetsbyxor, utan ett par vardagsshorts som har hamnat någon stans, inte använda på ett tag, men inte heller riktigt redo att tvättas, det kan bli en sista solig dag när de kan användas.

Den Stora Saida-tråden
Jag ifrågasätter lämpligheten i att bara äga ett exemplar av ett visst verktyg. Det är enkel matematik, hade du ägt tex två liknande avbitare hade du nu haft två som du inte hittade men dubbelt så stor chans att springa på en! Har du tre, eller fyra exemplar ökar chansen ytterligare. Om man nu inte varit riktigt smart och lagt alla på samma ställe… :-(

Jag tror på en ficka, men inte arbetsbyxor, utan ett par vardagsshorts som har hamnat någon stans, inte använda på ett tag, men inte heller riktigt redo att tvättas, det kan bli en sista solig dag när de kan användas.
Nu behöver man ju inte vara Saida för att inse att den som tappat bort mellanavbitaren redan har tre. ?

Den Stora Saida-tråden
Lite annorlunda efterlysning:
Jag letar efter en isländsk biofilm som gick på GIFF nån gång 15-5 år sen. Det enda jag minns att det utspelar sig nånstans bortom allfartsvägarna på Island och huvudpersonen går på AA-möte där de är tre pers, han, hans son och hans svåger. Eller nåt liknande. Mitt Google-fu räcker inte till.

Den Stora Saida-tråden
Jag letar efter en isländsk biofilm som gick på GIFF nån gång 15-5 år sen. Det enda jag minns att det utspelar sig nånstans bortom allfartsvägarna på Island och huvudpersonen går på AA-möte där de är tre pers, han, hans son och hans svåger. Eller nåt liknande. Mitt Google-fu räcker inte till.
Det är inte denna? https://en.wikipedia.org/wiki/Rams_(2015_film)

Den Stora Saida-tråden
Den Stora Saida-tråden
Jag har ingen vidare koll på isländsk film, men från 2009-2019 får jag det till 48 st (producerade på Island av islänningar. Är den producerad av en icke islänning tillkommer flera) filmer.
Du får kika igenom och se om det är någon titel som får dig att minnas.
Lycka till!

Den Stora Saida-tråden
Hm, var har lagt mina Pirelli Cinturato Gravel H 35 mm?
Har en stor plastlåda där en massa ihoprullade däck ligger, men inte ovan nämnda däck.

Den Stora Saida-tråden
Hm, var har lagt mina Pirelli Cinturato Gravel H 35 mm?
Har en stor plastlåda där en massa ihoprullade däck ligger, men inte ovan nämnda däck.
Så, nu är de hittade.
Höll på att packa i hjul i hjulväskor och i mittenfacket på en hjulväska låg två stycken eftersökta däck.
Nu är frågan: på vilken cykel hade jag tänkt att montera dem?

IMG_7142.jpeg

Den Stora Saida-tråden
Så, nu är de hittade.
Höll på att packa i hjul i hjulväskor och i mittenfacket på en hjulväska låg två stycken eftersökta däck.
Nu är frågan: på vilken cykel hade jag tänkt att montera dem?

Visa bilaga 697736
Noll poäng till Saida. Lite nyfiken på om du hade hittat dom, om du kom på när och var du tog av dom? Frågan var ju uppe men fick inget svar. ?

Den Stora Saida-tråden
Jag kommer snart helt tappa det om jag inte hittar min powerbank och snabbladdare! De ligger i en grå sammetspåse med texten "Anker" på, någonstans i universum.

Senast jag såg den var jag på utflykt i Småland. Där är den inte kvar, iallafall inte där jag sov. Jag vill tro att jag sett den här hemma sedan dess...

Jag känner en stark känsla av att livet är otillräckligt utan den, men främst känner jag mig kränkt över att ha letat som en galen utan framgång.

Var är den Saida?

Edit: den där handgjorda ringklockan jag frågade om senast kom aldrig till rätta, så nu är det upp till bevis. Känn pressen!

Den Stora Saida-tråden
Du har lagt den påsen i en låda där du har handskar.
I en garderob hittade jag en påse med handskar (som också varit "försvunna") och min iver kände inga gränser när jag rotade igenom den. Dessvärre är jag bara plus på ett par handskar än så länge, men det finns garanterat fler ställen med handskar så hoppet lever!

Den Stora Saida-tråden
Min fina Montblanc kulspetspenna då? Som jag fick i 50-års present. Har kollat varenda jäkla kavajficka, Samt överallt annat också. Nu är det tyvärr >1 år sen jag saknar den så hoppet börjar falna då jag dessutom flänger omkring särdeles mycket nuförtiden ovanpå allt annat...

Den Stora Saida-tråden
Haha ja det vore ju toppen isf!
Jag ska verkligen leta igenom den men tror faktiskt jag saknade pennan redan innan Volvon ärvdes... :)
Då har det kanske med papper till överlåtelsen att göra. Nån har skrivit på med din penna och sedan glömt att lämna tillbaka. Du märkte det inte, för händelsen i sig var viktig eller jobbig. En släkting eller jurist funderar nu över varför de har en sån fin penna.

Den Stora Saida-tråden
Jag köpte ju ett charger 3.1 uppgraderingskit som ligger i en liten plastpåse som jag la på ett ”bra ställe ” och nu i när jag ska ta tag i bytet ikväll så hittar jag inte det bra stället…..😕

Den Stora Saida-tråden
Uppdatering ….
Nya kitet har kommit och det ”gamla”
dök fram när jag skulle ta fram och byta ut några gamla igenkloggade ventilkäglor i den kartongen hade lilla hjärtat lagt den , det stod ju faktiskt RockShox på den 🤪
IMG_1664.webp

Den Stora Saida-tråden
Var har jag lagt mina goprolänkage?
IMG_0507.webp

Plockade fram fyra stycken (två olika längder) och använde en. Nu är de resterande tre borta.
Användas senast i verkstaden, kommer inte ihåg om jag tog in dem.

Den Stora Saida-tråden
Jag bytte mina glasögon mot solglasögon, och la etuiet med glasögonen på bilens tak medan jag spände fast grabben. När jag accelererande ut från lilla vägen till motortrafikleden hör jag något skramla till på taket, ser något i backspegeln, och jag förstår vad som hänt.

Ikväll ska jag dra tillbaka och leta. Var börjar jag? Hur går jag till väga?

Den Stora Saida-tråden
Jag bytte mina glasögon mot solglasögon, och la etuiet med glasögonen på bilens tak medan jag spände fast grabben. När jag accelererande ut från lilla vägen till motortrafikleden hör jag något skramla till på taket, ser något i backspegeln, och jag förstår vad som hänt.

Ikväll ska jag dra tillbaka och leta. Var börjar jag? Hur går jag till väga?
Bygga tidsmaskin?

Tillbaka
Topp