Den Stora Saida-tråden

Den Stora Saida-tråden
Kära Saida! Var har jag förlagt mina nycklar till till hänglås och lastcykel? Ni sågs senast i somras men efter att kollat igenom väskor, jackor, byxor och bilar börjar jag fundera på ifall jag måste såga upp låsen...

Den Stora Saida-tråden
Dags igen…
Var är mina svarta regnbyxor från Marmot?
Brukar hänga under hatthyllan men jag har för mig att de lades undan när vädret var som varmast i sommar.
Letat i alla garderober och väskor som jag kommit på.

Den Stora Saida-tråden
Dags igen…
Var är mina svarta regnbyxor från Marmot?
Brukar hänga under hatthyllan men jag har för mig att de lades undan när vädret var som varmast i sommar.
Letat i alla garderober och väskor som jag kommit på.
De är hängda på en galge med pinne. Ovanpå har det hängts något annat plagg som gör dem osynliga.

Den Stora Saida-tråden
Kanske dom tagit sig en egen tur tillsammans med mina rainlegs och Castelli regnbyxor? Förmodligen undanpulade på samma ställe för att ha en regnig dag
Den här visionen är lovande. Du behöver tänka på en dag när du inte litade på vädret, och skulle vara både smart och torr om regnet kom. Var var du på väg och vad hade du med dig? Antingen regnade det inte och de ligger kvar, eller så regnade det, och de hängdes på tork. Du plockade inte ned dem efter, och vet därför inte var de är.

Den Stora Saida-tråden
Kära Saida!
Jag vet att jag ska ha ett rakt MTB-styre som lyder till namnet Nukeproof nånstans. Hittar bara ett handtag….
Tyvärr lyder det inte längre så; var gömmer det sig?

Den Stora Saida-tråden
Du har ställt det, inte lagt det.
Låter rimligt.
Jag tänker att det av misstag kan ha hamnat i en sådan här:
1769529294090.webp

Den Stora Saida-tråden
Förra veckan hämtade jag ut ett paket med bl.a 10 st återanvändingsbara missing links i kontrasterande kulör mot mina kedjor. I fredags använde jag en. Nu hittar jag inte de övriga 9... Hilfe!

Den Stora Saida-tråden
Ja, fast dessa missing links var svarta (för att lättare ses mot en guldig kedja). Som vanligt så är man så j-a smart när man sorterar upp grejor i olika lådor att man inte kommer ihåg hur man tänkte ...

Den Stora Saida-tråden
Precis, istället för att sortera, lägg allt i en stor hög. Då finns det du söker i högen så länge du inte tappat bort det!

Tillbaka
Topp