Denna?
Är 177cm & kör strl M på en HT 29'a!Djen sa:Jag är förresten 178, cykelhandlaren rekommenderade strl L och 29 hjul.
Är helnöjd med den strl, inget kul med för stor hoj!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är 177cm & kör strl M på en HT 29'a!Djen sa:Jag är förresten 178, cykelhandlaren rekommenderade strl L och 29 hjul.
Sixten Fors sa:Lite beroende på hur du tror att du vill cykla med din HT? Olika cyklar (bra cyklar) är bra på olika saker.
Såhär? hhttps://happyride.se/forum/read.php/1/3236402/3237115
Eller såhär?Nje, jag är inte intresseras av stora hopp som på första, inte heller av att bara rulla ner som på andra. Mer av att cykla på skogsstigar, uppför kullar, in på mindre stigar, transportera mig en bit på grusväg till nästa stig. Lite rötter och stena, lera och sand kommer troligtvis komma i min väg men inte så extremt som på första filmen. :)
Okej, är L för stor upplever du?Börne sa:Är 177cm & kör strl M på en HT 29'a!Djen sa:Jag är förresten 178, cykelhandlaren rekommenderade strl L och 29 hjul.
Okej! Helt ny värld det här! Då ska jag nog prova M också. Bara provat L.Kristoffer R sa:De flesta som är 178 kör Medium. Men precis som med kläder eller skor är både de och vi olika skapta. :)
UrTomas sa:JLindh sa:Jag försökte hålla mig borta från den här tråden men nu lägger jag mig i. Cykeln du länkade till initialt har komponenter som inte passar i finrummet -sant. Men det betyder inte att den är obrukbar.
Djen: Du frågar rallyförare om det duger att köpa en Volvo c30. Svaret kommer alltid bli att du bör köpa en XC90.
Den cykeln du först länkade till väger lite mer och har utrustning som är billigare. Det är därför den har sitt pris. Om du har möjlighet - provcykla före köp. Jämför olika prisklasser i KÄNSLA - inte i komponenter. Sen bestämmer du dig, det är mitt tips när du vill komma igång med MTB ;)
+1
Jag började cykla i skogen på en jättetung ht 26:a med fälgbroms, dåliga växlar och kass gaffel. Dessutom var den för stor. Men jag hade aldrig testat nåt annat, så jag tyckte det var superkul! När jag märkte att det var nåt jag ville hålla på med så skaffade jag mer lämpad cykel, men Focusen är kvar än som vinter-/barnkärrecykel :)
+1Sixten Fors sa:Bra. Din cyclocross funkar lika bra som mtb som en Aspect 980.
Provade aldrig en L då min LBS = Local Bike Shop sa att jag borde ha en M & M var perfekt för mig.Djen sa:Okej, är L för stor upplever du?Börne sa:Är 177cm & kör strl M på en HT 29'a!Djen sa:Jag är förresten 178, cykelhandlaren rekommenderade strl L och 29 hjul.
Vad är förresten HT, är det med dämpning i fören men inte i aktern?
Varm dusch och olja blev det för oss båda ?jonja sa:Det är den stora nackdelen med off-road, att kedjan rasslar oroväckande efteråt, och att man för det mesta inte orkar fixa det just då, och sen glöms det bort.
Tack! Ja, jag hade jättekul ?. Även jag ler fortfarande, och tänker att jag ska köra samma runda snart igen men kanske lite mer våghalsigt än idag.itisasitis sa:Sjukt fina bilder, låter som att du hade kul! Var på min egen första skogstur i MTB-spår (Altorpskogen i Danderyd) någonsin idag, ligger utmattad i sängen och ler fortfarande för att det var så kul :)
Angående cyklar och cykling kan man ju också lite filosofiskt tänka, innan man ger sig in på de tekniska detaljerna och utan att trampa varken konventionella sanningar eller erfarenhet eller åsikter om vad som är bra och dåligt på tårna: den sämsta cykeln i världen är inte den med sämst komponenter utan den som aldrig används, och vice versa.