[Designråd] Färg på styrlinda

Jeppe_E

Aktiv medlem
Har lite funderingar över val av färg på styrlindan.

Ramen är tänkt att vara mörkt grå metallic, med lite inslag av svart- och silvermetallic. Har funderat på någon färgklick, men vet inte om jag ska hålla detta till sadel/linda eller om även ramen skall få inslag av någon färgklick. Förmodligen kommer jag att hålla den grå/svart/silver och istället ha dekaler i någon poppig färg (typ orange?)

Däcken har skinwall-sidor.

Vet inte heller om det blir snyggast med stolpe/styre/stam i blankt alu eller om detta skall vara svart. Det är lite avgörande för styrlindan.

Svart funkar ju alltid, men cykeln kanske blir lite väl mörk då? Definitivt så om styret skall vara svart.

Orange styrlinda (matcha mot dekaler)?
Natur Styrlynda (matcha mot däcken)?
Mörkgrå styrlinda (matcha mot ram)?

(ja, jag har det jättetråkigt just nu och behöver ett projekt)

Rött och grått är helt klart mina favoriter! Rätt snyggt på styrlinda också, och lite praktiskt iaf (inte vitt).

Jeppe_E sa:
Har lite funderingar över val av färg på styrlindan.

Ramen är tänkt att vara mörkt grå metallic, med lite inslag av svart- och silvermetallic. Har funderat på någon färgklick, men vet inte om jag ska hålla detta till sadel/linda eller om även ramen skall få inslag av någon färgklick. Förmodligen kommer jag att hålla den grå/svart/silver och istället ha dekaler i någon poppig färg (typ orange?)

Däcken har skinwall-sidor.

Vet inte heller om det blir snyggast med stolpe/styre/stam i blankt alu eller om detta skall vara svart. Det är lite avgörande för styrlindan.

Svart funkar ju alltid, men cykeln kanske blir lite väl mörk då? Definitivt så om styret skall vara svart.

Orange styrlinda (matcha mot dekaler)?
Natur Styrlynda (matcha mot däcken)?
Mörkgrå styrlinda (matcha mot ram)?

(ja, jag har det jättetråkigt just nu och behöver ett projekt)

Någon Cinelli styrlinda skulle passa:

https://www.bricklanebikes.co.uk/cinelli-histogram-bar-tape-black

https://www.bike24.com/p290377.html

Svart styrlinda känns som det praktiska valet, men det var väl inte riktigt frågan här.

Jag hade nog gått på mörkgrå linda om jag valt blankt styre/stolpe. Med svart styre/stolpe hade jag varit mer benägen att gå mot dekalmatchad färg, men jag skulle nog kunnat tänka mig mörkgrå även i det fallet (men så är ju mina cyklar ännu mörkare).

Natur ser i min inre syn av det hela inte rätt ut, men det talar kanske för det med tanke på att mitt smaksinne och visualiseringsförmåga brukar vara rätt kasst. Har över huvud taget lite svårt att få ihop natur och orange, men ...

klassisk vit linda och sadel så blir det väldigt stiligt. Svart stolpe, stam och styre tycker jag, silvriga ser lätt billiga ut oavsett sort.

GoranS sa:
Svart styrlinda känns som det praktiska valet, men det var väl inte riktigt frågan här.

Jag hade nog gått på mörkgrå linda om jag valt blankt styre/stolpe. Med svart styre/stolpe hade jag varit mer benägen att gå mot dekalmatchad färg, men jag skulle nog kunnat tänka mig mörkgrå även i det fallet (men så är ju mina cyklar ännu mörkare).

Natur ser i min inre syn av det hela inte rätt ut, men det talar kanske för det med tanke på att mitt smaksinne och visualiseringsförmåga brukar vara rätt kasst. Har över huvud taget lite svårt att få ihop natur och orange, men ...

Ja, går man på natur, så får man ju skippa andra färger. Då blir det mörkt och natur. Skippar man natur, så blir det liksom mörkt, färg och ändå skinwall... Då kanske det blir lite mycket.

Kanske ska vara lite wild and crazy och köra både mörkgrå och natur linda :)

Senast ändrad:
Svart styrlinda. Enda alternativet till svart är vitt, men då ska vitt vara vitt (och då behövs en förtvivlad massa Jif eller en egen mekaniker).

Curtains matching carpets är ju viktigt, och eftersom alla vettiga sadlar är svarta, så...

Singular sa:
Svart styrlinda. Enda alternativet till svart är vitt, men då ska vitt vara vitt (och då behövs en förtvivlad massa Jif eller en egen mekaniker).

Curtains matching carpets är ju viktigt, och eftersom alla vettiga sadlar är svarta, så...

Tjena!

Fiziks vita och Yes Citron fungerar grymt bra. Bara att torka av ibland.

Vill gärna ha färgad linda (svart är trist och vitt blir skitt).

Hade röd på crossen tidigare, men har kört gul senaste året.
filename=P1030063.JPG

Det blir en ny gul i samband med vajerbyte snart. Fizik Microtex är lätt att hålla ren.

Tillbaka
Topp