Berk
Aktiv medlem
Det här med dyra skor...
Jag menade att Tiger med båda vreden ovanpå är en dyrare modell. ?
Hela 5% dyrare!
Men också 4% lättare.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag menade att Tiger med båda vreden ovanpå är en dyrare modell. ?
Jag har höga fotvalv o bred framfot. När jag skulle köpa nya lvg.skor förra året for jag runt hela Gbg. o provade skor. Tyvärr visade det sig att enbart Bontrager o Svennelized dyraste modeller passade hyfsat.Blev ett par Bontrager. En lärdom var också att tillverkarna inte kör med samma läster på alla modeller.
Så här ser mina Draco ut efter drygt 4 år av flitigt användande. Det skrapade BOA-spännet är från en krasch där foten/skon skrapade mot asfalten. Heller ett slitet spänne än en skinnflådd fotknöl...Jag skulle vara rädd att får skav på dem eller att som går sönder om som sitter helt på sidan.
Bekymret är att det, så fort det står någonting om ”cykel” på produkten, automatiskt blir betydligt dyrare än det hade behövt vara.Måste bara tydliggöra.
Jag är inte ute efter en dyr sko. Jag vill ha den bästa skon och frågan är om de dyraste är så mycket bättre? Så.
Fast iofs är det ibland A2 skruv på bygg och A4 på marinavdelningen.Bekymret är att det, så fort det står någonting om ”cykel” på produkten, automatiskt blir betydligt dyrare än det hade behövt vara.
Samma sak med ”marin”. Rostfri skruv på båtavdelningen = dyrare än samma rostfria skruv på byggavdelningen.
Bekymret är att det, så fort det står någonting om ”cykel” på produkten, automatiskt blir betydligt dyrare än det hade behövt vara.
Samma sak med ”marin”. Rostfri skruv på båtavdelningen = dyrare än samma rostfria skruv på byggavdelningen.
Det är min erfarenhet i alla fall. Har ägnat mig åt en del andra idrotter och cykelprylar är bland de absolut dyraste specialgrejerna. Jag tror att det beror på att det är många medelålders män med god ekonomi som håller på med cykling, och det vet förstås företagen.Vet inte om jag håller med. En rostfri skruv är universellt och kan man använda överallt (om maten stämmer). Cykelskor kan man använda bara på cykeln. Nuförtiden kan man hitta riktigt bra cykelskor från många tillverkare för 1000 kr, 1500 kr, 2000 kr, 3000 kr och 4000 kr. Det finns stor urval och nästan allt är bra. Skulle inte säga att 1000 kr är dyrare än det behövt vara, särskilt inte för en skor man kan bara använda till en aktivitet.
Det finns oftast A4 också i bygghandeln (och då menar jag inte Bauhaus marinavdelning). Däremot är utbudet rätt klent på typ Jula och Byggmax, men de är kanske inte de mest välsorterade ställena heller.Fast iofs är det ibland A2 skruv på bygg och A4 på marinavdelningen.
Det är min erfarenhet i alla fall. Har ägnat mig åt en del andra idrotter och cykelprylar är bland de absolut dyraste specialgrejerna. Jag tror att det beror på att det är många medelålders män med god ekonomi som håller på med cykling, och det vet förstås företagen.
Det finns ju också en uppfattning om att man måste ha ”cykelträningskläder” för att träna cykling och det gör ju sitt till för att minska utbudet och därmed prispressen på ”möjliga” träningskläder.
Mycket möjligt. Det är vanskligt jämföra - finns alltid sådant som kostar mer. Själv blir jag förskräckt när de billigaste cykeldojjorna kostar lika mycket som skyddsskorna som jag använder i jobbet.Det är klart att det finns dyra cykelprylar. Men det finns dyra prylar till alla aktiviteter som män med för mycket pengar är intresserad i. T.ex. dyra längdpjäxor är mycket dyrare än dyra cykelskor (och dessutom mycket fulare). Tror att det bara är så för att skidorna kostar mycket mindre än en cykel, då har man (män?) för mycket pengar kvar för skor.
Som sagt tror jag att man kan hitta bra cykelprylar till rimligt pris.
Och som än ägare av mina små LBS i Nederländerna sade till män som hade fru som tyckte att nya cykeln för mannen var dyra: en set lättvikt fälgarna till bilen kostar mer än en hel cykel.
Mycket möjligt. Det är vanskligt jämföra - finns alltid sådant som kostar mer. Själv blir jag förskräckt när de billigaste cykeldojjorna kostar lika mycket som skyddsskorna som jag använder i jobbet.
Finns såklart trainers som är dyrare. Men de är inte dyrare än ett par vanliga gummidojjor.Men är dina skyddsskorna då inte också billigare än alla gladfärgade "sport"dojjorna som nu är populära i stan?
Hur definieras dyr?har man dyr cykel så kör man med dyra skor, inte med någon instegsmodell:-)
Har man billig cykel så kan det vara ok att köra med dyr sko, men billig är mer rätt.
Men det hade ni säker koll på :-)
Och alla vet ju att en lunch är en ytterrock...?ytterrock.
Skor för 2 månadslöner kan jag hålla med om känns dyrt.Allt över 2 månadslöner? ?
Brutto eller netto..? ?Skor för 2 månadslöner kan jag hålla med om känns dyrt.![]()
Men längdskidåkare måste ha utrustning för klassiskt, skate och stak, dvs minst 3 par pjäxor för 6000-9000 kr vardera. Därtill skidor för de olika disciplinerna som skall fungera i olika temperaturspann plus, noll och minus. ca 8000 kr paret. Många skidor blir det.T.ex. dyra längdpjäxor är mycket dyrare än dyra cykelskor (och dessutom mycket fulare). Tror att det bara är så för att skidorna kostar mycket mindre än en cykel, då har man (män?) för mycket pengar kvar för skor.
Låter ju billigt jfrt med de cyklar som vissa på forumet köper. 100 papp? Inga problem!Men längdskidåkare måste ha utrustning för klassiskt, skate och stak, dvs minst 3 par pjäxor för 6000-9000 kr vardera. Därtill skidor för de olika disciplinerna som skall fungera i olika temperaturspann plus, noll och minus. ca 8000 kr paret. Många skidor blir det.
Engångsstavar från Swix för 4000 kr.
Men längdskidåkare måste ha utrustning för klassiskt, skate och stak, dvs minst 3 par pjäxor för 6000-9000 kr vardera. Därtill skidor för de olika disciplinerna som skall fungera i olika temperaturspann plus, noll och minus. ca 8000 kr paret. Många skidor blir det.
Engångsstavar från Swix för 4000 kr.
Kostnaden driver säkert iväg med fuskvallor och helgresor.Slutsats: jag har köpt för billiga skidor.
Näää. Bytte mina S-Works MTB-skor mot ett par 2FO Roost för 900:- och har inte ångrat mig en sekund. På LVG/GRVL har jag dock varsitt par S-Works 7.Vad säger ni som testat värstingskorna? Värt?
50 cm höjd - rejäla platådojor!Skor på ingång. Hoppas dom passar ty dom verkar enormt lätta.
Shot 2. Blev lvg.
Nej nej. GALAXY! ??
Den där färgen kommer ju komma på 70% rea i höst.
Men en annan viktig fråga: passar dom bra?