Det kom ett paket - en fultysk blir till!

castrello

Aktiv medlem
Fick ett meddelande från min fru för en timme sedan:

"Gissa vad... brev från canyon igen. Nä, skojade bara. Det står ett stort paket innanför dörren."

Vill hem. NU!

så..... det blev alltså bara 13 veckors väntan? och 14 dagar efter betalning, då vet jag vad jag har att vänta mig.

evosmos skrev:
-------------------------------------------------------
> Men hallå, bilder tack...

Håller med. Vilken skittråd.
=D

Shit, den är vacker...

Allt i skick (förutom att de glömt att skicka med de flaskor jag beställde....) och nästan helt ihopskruvad. Uppdaterar med bilder senare ikväll om jag hinner...

Ber om ursäkt för bildernas kvalitet... mörkt ute och inne och har inga studiostrålkastare. Och kompaktkamera gör inte mycket för att försköna cykeln heller. Men den är snygg, riktigt snygg måste jag säga. Vikten blir väl sådär. Som ni ser saknar den ännu kedja och styrlinda, men med medelklasskomponenter kommer den att vara på ca 7.5 inkl pedaler, flaskställ och dator. Så helt ok med andra ord.

Postar bättre bilder sen när den är färdigbyggd och jag har möjlighet att fota den i dagsljus. LÄgger upp den i lätta räser-tråden och visa din cervelo-tråden.

För den som är nyfiken så är det ju en canyon (kolla noga så står det på ramen), centaur 08 utom framv chorus och kedja chorus och bromsar faktiskt mirage (ville ha svart, men hade inte råd med record, har dock tagit bort trycket från bromsarna), kransarna är Stronglight, pro compact styre, slc sadel... sånt. Ganska arbetarklass.

Bilagor

• P1020120.JPG
    P1020120.JPG
    86.5 KB · Besök: 17
  • P1020123.JPG
    P1020123.JPG
    83 KB · Besök: 20
  • P1020128.JPG
    P1020128.JPG
    78.4 KB · Besök: 20
Bigmollo: nej, det är Tinjas, dotterns. Hon hjälpte till och tuggade på styrlindan när jag försökte skruva ihop cykeln i vardagsrummet.

Geologen: jo, jag är hyggligt lång. 187 med grenmått på 90 cm. Det är en storlek 60 och när jag provsitter den inomhus känns det som om jag på sikt kunde skippa någon spacer.

Patrick: jo, det blir svart Deda. Har också funderat på vita hudz men får se nu. Vitt vore ett alternativ, men eftersom sadeln är svart så...

castrello skrev:

> Postar bättre bilder sen när den är
> färdigbyggd och jag har möjlighet att fota den i
> dagsljus. LÄgger upp den i lätta räser-tråden
> och visa din cervelo-tråden.

Hmmmmmm... Kräver åtgärd.

Snyggt.

Skulle nästan tänka mig själv att köra med en sån:)

Grattis, ser fin ut!

Styrlinda: konsultera Skogling!

Ola

hehe, tycker din fru kunde delat upp medelandet i två bitar, så att du fick dras lite :D

nä, men den va riktigt fin. lite cervelo drag över de där sadelstagen :D

Men om cykeln var arbetarklass, så är ju hjulen Zonda riktaga kanon överklasshjul som Bianci sätter på sina dyra fina blingblingracers. (Mitt bakhjul är ett)

Kom just in från garaget. Den är äntligen färdig. Det tar längre tid än man skulle tro att bygga ihop en hoj, även om jag gjort det några gånger. Styrlindan är på plats: svart deda. Den ser riktigt bra ut och är bekväm. Tror det kan bli en ny favorit.

Är inte så intresserad av att den ska vara jättelätt och så, men 7.5 känns väl sådär. Hjulen kunde jag banta en hel del, funderat på Soul som ligger kring 450 dollar och ligger på ca 1317 gram. Men, men... som cykeln är byggd nu är den bomb-proof och dessutom tillräckligt billig för att kunna ersättas trots att man skulle krascha den i tävling.

Ska ta lite bilder när jag har möjlighet till det i bättre ljusförhållanden. Ramen har en del läckra features som man inte ser på vanlig bild.

Tao flaskställen funkade heller inte med skruvarna som kom med ramen, så nu borde jag hitta de där skruvarna som kom med flaskställen eller satsa på andra flaskställ.

Grattis till en mycket trevlig cykel. Fick min ram precis innan sommaren och den har fungerat perfekt sen dess.

Extra plus är ju den inbyggda glasstruts-hållaren i kolfiber ;) , tyskarna tänker på allt!

Dewil skrev:
> Är det bara jag som tycker sadeln ser pervers ut?
> Kolfiber-ollon... va e grejjen? :P
>
> Fin hoj i övrigt!

Hahaha. Fast den ser skön ut.

evosmos skrev:
> Dewil skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det bara jag som tycker sadeln ser pervers
> ut?
> > Kolfiber-ollon... va e grejjen? :P
> >
> > Fin hoj i övrigt!
>
>
> Hahaha. Fast den ser skön ut.

Kanske beror på läggning eller hur trygg man är i sin manlighet;)

Tillbaka
Topp