Det kunde ha varit mycket värre!-tråden

Grannen har haft styrhjälp av mitträcke två resor, med samma hundrackare. Första resan var husse naiv och hade hunden oåtkomlig, "kopplad" i baksätet.
Nästa gång var det investerat, tyckte han.. Stövaren bet av metallrören i Biltema-buren (lydigt placerad i deformation-zonen bak).
Två hyfsade Passater och en lastad släpvagn skrotade, sedan hunden ställt sig på ratten..
Varför jag gärna har passagerare / plats vid jycken.

Körde kring 30 km/h på en rak väg med sonen några meter bakom mig på fruns gruscykel. Hörde något, vände huvudet och såg hur sonen hade gått OTB och landade brevid vägen med cykeln ovanpå sig. Sonen helt oskadad. Kläderna oskadad förutom att åtdragningsmekaniken i hemmen inte går helt smutt. Cykeln oskadad trodde vi, men frun upptäckte senare att hammaren till ringklockan är borta. Hade klart kunna varit värre. Det läskiga är dock att sonen inte vet vad som hände.

2026-04-08-18-44-29-642.webp

Körde kring 30 km/h på en rak väg med sonen några meter bakom mig på fruns gruscykel. Hörde något, vände huvudet och såg hur sonen hade gått OTB och landade brevid vägen med cykeln ovanpå sig. Sonen helt oskadad. Kläderna oskadad förutom att åtdragningsmekaniken i hemmen inte går helt smutt. Cykeln oskadad trodde vi, men frun upptäckte senare att hammaren till ringklockan är borta. Hade klart kunna varit värre. Det läskiga är dock att sonen inte vet vad som hände.

Visa bilaga 823943
Jäklar. Sist jag vurpade på asfalt i 30 blås gick både jag och kläderna sönder rätt ordentligt.

Mindre värre: köpte en gaffel som var felspecat hos bike-components. Tvekade länge på att prova en Lyrik isf nuvarande 140 Pike på min Scor. Piken är för progressiv och jag använder aldrig sista cm av slaget. Dessutom skulle några mm mer markfrigång och några mm kortare reach vara bra. Slog till på en Lyrik Select+ 160 mm för 319 euro hos BC (samma som Ultimate förutom buttercups och mer diskret färg). Letade efter 150 mm airshaft men de var utsålda hos tysken. Fick gaffeln idag och noterade efter en timme att den redan är 150 mm :)

2026-04-11-12-31-53-351.webp

Tillbaka
Topp