Det kunde ha varit mycket värre!-tråden

Jag förblir tydligen vad jag väljer att kalla för "behovskompis". Man blir tvärpoppis, när det är ngt. obekvämt på G.
Som när nonchigt vanvårdade geggcyklar utan ekrar i hjulen slutar fungera. Inlindat med ett gulligt "Du kan väl titta på..."
-"Titta" går nog! Men det är inte mitt gratis-problem.
20241002_094031.jpg
20241002_093129.jpg

Jag förblir tydligen vad jag väljer att kalla för "behovskompis". Man blir tvärpoppis, när det är ngt. obekvämt på G.
Som när nonchigt vanvårdade geggcyklar utan ekrar i hjulen slutar fungera. Inlindat med ett gulligt "Du kan väl titta på..."
-"Titta" går nog! Men det är inte mitt gratis-problem.Visa bilaga 730082Visa bilaga 730083
Kanske följt av "men går inte den där fälgrejen att laga, med lite tejp kanske? näha, vad kostar nytt? oj, flera hundra kronor, vad dyrt! nej då kör jag vidare som det är" sagt med en uppsyn av "den här gubben var ju inte riktigt så kunnig som man trodde".

Men jag är inte bitter.

Kanske följt av "men går inte den där fälgrejen att laga, med lite tejp kanske? näha, vad kostar nytt? oj, flera hundra kronor, vad dyrt! nej då kör jag vidare som det är" sagt med en uppsyn av "den här gubben var ju inte riktigt så kunnig som man trodde".

Men jag är inte bitter.
Gorillatejp fixar allt.

Köpte ett par beggade hjul billigt tidigare. Förra veckan knackade jag loss två lager (som var lite knastriga) ur baknavet. Cyklade till "affären" och beställde två nya. Hämtade dem idag. 525 kr (mer än hjulens kostnad). Som blev 400. Kunde varit värre. SKF är ändå SKF.

Stora grabben cyklar ju sällan på den gamla propheten men de skulle iallafall bomba ner för Högdalstoppen i de fina nygrävda spåren . De kör ett par gånger å sen säger han att den känns mjuk bak , fram med pumpen , skruvar loss ventilhatten och all luft som fanns kvar försvinner….
Har haft cykeln i 20år och bytt bakdämpare tre gånger men nä det får räcka nån gång tar sagan slut😢.
Sköna vinklar på hojen när han trampade hem den bottnad😃.
Provar att pumpa hemma igen men med samma resultat.
Måste i alla fall testa att sätta dit en ny ventilkägla och simsalabim: she’s alive! 😃👍
IMG_1133.png

Senast ändrad:
Stora grabben cyklar ju sällan på den gamla propheten men de skulle iallafall bomba ner för Högdalstoppen i de fina nygrävda spåren . De kör ett par gånger å sen säger han att den känns mjuk bak , fram med pumpen , skruvar loss ventilhatten och all luft som fanns kvar försvinner….
Har haft cykeln i 20år och bytt bakdämpare tre gånger men nä det får räcka nån gång tar sagan slut😢.
Sköna vinklar på hojen när han trampade hem den bottnad😃.
Provar att pumpa hemma igen men med samma resultat.
Måste i alla fall testa att sätta dit en ny ventilkägla och simsalabim: she’s alive! 😃👍Visa bilaga 733551
Såg två cyklister där senast jag sprang upp (för några veckor sen). Är det klart nu?

Såg två cyklister där senast jag sprang upp (för några veckor sen). Är det klart nu?
Tim som bygger mest håller på å kämpar hela tiden, det myckna regnandet har inte hjälpt till direkt. …
Han har faktiskt tagit tjänstledigt för att kunna bygga så han väldigt engagerad , sist jag pratade med honom höll han på en andra nedfart som jag inte provat än .
Kolla in korpenfc på insta.

Senast ändrad:
Då blir det snart betydligt värre hemma hos oss. 9 dagar. Ändå bättre än en kolfiberstolpe i låret. I klass med brutna revben skulle jag säga

Freeeeeedom, Tack för all support!!!

Självklart så hade jag inte ett enda skift den här helgen... 24h på jobbet hade gjort saken lättare:)

Håller på att flytta.
15åriga sonen hjälpte till och en pappkasse han packat med flaskor gick sönder.
Tur att det var fulspriten och inte dyrwhiskyn.
Låg en oöppnad flaska Mackmyra men den fick bara korken avslagen men flaskan klarade sig.
Största förlusten var en flaska pastis 51.

Klipper presentpapper och tycker plötsligt att det går lite trögt. Tar i lite mer. Fattar till slut att något inte är som det borde vara och kollar. Hoppsan, det låg visst en kabel där...

På cykelfronten går saker också sönder, men det har varit slitagerelaterat, så det måste tyda på att jag faktiskt cyklar en del. Inget att klaga på mao.

Vaknade upp rejält magsjuk idag och mitt cykellopp börjar i morgon bitti. Det kunde dock varit värre. Resan ner till München gick bra. Lugnat ner magen med några tabletter imodium. Verkar även hjälpa mot febern. Och framförallt är det mycket bättre att vara rejält magsjuk innan loppet än under. Kanske jag borde posta i tråden vilken otrolig tur jag har.
20250619_184549.webp

Vaknade upp rejält magsjuk idag och mitt cykellopp börjar i morgon bitti. Det kunde dock varit värre. Resan ner till München gick bra. Lugnat ner magen med några tabletter imodium. Verkar även hjälpa mot febern. Och framförallt är det mycket bättre att vara rejält magsjuk innan loppet än under. Kanske jag borde posta i tråden vilken otrolig tur jag har. Visa bilaga 775579
Du borde posta i tråden "vilken otroligt fin hoj jag har". 👌

En till då. Sonen körde rakt fram i en kurva efter en hopp. Kurvan är innan den på bilden. Körde rakt genom buskarna nästan ut på stigen på andra sidan. Bara några skrapsår från buskarna. Underlaget är mycket löst trots mycket regn igårkväll. Han tänker att tar det lugnare nu.

2025-06-21-13-25-07-271.webp

Tillbaka
Topp