Det roligaste med cykling...

Fozz

Ny medlem
...är att vurpa!
Eller är jag kanske ensam om att tycka så?
Cyklade precis på en ganska eländig häststig när framdäcket plötsligt kasade ner i en sänka och tvärnitade mot en sten och skickade mig klockrent över styret och rakt ner i en mosshög med ryggen före.
Landande hur mjukt som helst och låg kvar där i några minuter och skrattade och gladde mig åt den uppfriskande flygturen.

Som tur var klarade både jag och cyklen sig utan skador, men när jag reste mig såg jag att en halv meter bort satt där en rejäl 25cm lång pinne upp från marken. En halv meter till och jag hade varit spetsad...

Jo det är faktiskt rätt kul att vurpa, iaf om man är cyklar med andra så att man kan skratta åt det tillsammans, så länge man inte skadar sig såklart.

Jag tycker det roligaste är att inte vurpa, att klara en viss svår del av en stig utan vare sig vurpa eller fotnedsättning. :-) Vurpor är liksom inget man längtar efter, i värsta fall skadar man sig rejält och kan inte ens drömma om vurpor på ett tag. :-P

/Leo

Vet inte om jag håller med. Sitter med en massa titan i armbågen i väntan på att den ska läka ihop och under tiden blir det ingen cykling alls.
Jag kan nog räkna upp några grejer som är roligare med cykling än att vurpa :-)

Jag håller med Leo till 100%. Det finns inget härligare än att ta sig igenom tekniskt svåra partier utan fotnedsättningar, spd-vurpor eller andra former av vurpor. Sen kan det ju vara kul att göra dramatiska vurpor där man landar mjukt och klarar sig från skador. Nästa gång kan det ju dock vara så att man inte hamnar den där halvmetern från den vassa kvisten som sticker upp rakt från backen utan istället med kvisten i ryggen.

Sant, aldrig kul o skada sig.
Jag har haft turen på min sida i 24 år nu och mest skrattat gott efter mina vurpor, så jag hoppas det håller i sig.

Men nästa gång jag kör förbi den pinnen så tänker jag se till att få bort den...för säkerhets skull...

Det är en skön känsla att vurpa. Varje gång man vurpar med lycklig utgång så försvinner lite av barriären mot att testa nya grejjer. Rädslan för att slå sig minskar.

/rikard

Mjo håller med om att det kan va skönt... Idag voltade man så med cykeln för att framhjulet skar ner efter ett litet drop i leran... Klingan (fin fin svartlackad stålklinga..) gjorde ett fint fint snitt i vaden som nu 5 timmar senare dunkar och värker... Men visst ska jag ut imorgon med!

Visst kan det vara kul att vurpa. I alla fall för tillfället.

Var ute å cyklade tidigt i våras då framhjulet sjönk ner i en håla med följd av att det blev en framåtvolt rätt ner i en smältvattenbäck med huvet före.

Fick inte en skråma men det blev kallt att cykla hem.

SPD vurpor har det ju blitt en del också, senaste var när jag cyklade Ränneslätt då en kille framför plötsligt bromsade framför en brant backe (känns det igen ?) knät rätt på en sten med stelt knä i en mil som följd.

/ Ean (6 tim 20 min på BST)

Tillbaka
Topp