Det skall vara lätt!

magura

Medlem
Det skall vara lätt!
Alla kan köpa sig lätta. Men jag är svag för hemmalättade prylar. Tyckte det kunde vara dags för en tråd där alla urborrade klingor, strippade sadlar, bortfilade wirestopp och hemmagjorda kolfiberprylar visades upp. Visa vad ni har och jag kommer att bänka mig framför datorn.
Olle

Senast redigerad av en moderator:
Det skall vara lätt!
Typ sånt här?

ab859ed2df5c2cc79833afdab09bbe0e.jpg

de80327bec566b22a8f1f381dd298bc0.jpg

90a53041b924bcab4ae35c9371c55afc.jpg

http://www.utsidan.se/cldoc/658.htm

Det är nog rätt få som vågar (vill), har nog aldrig sett nåt hemmaborrat tror jag. Skämmigt skäl att hamna på akuten och man vågar nog inte ladda lika mycket när man gjort nåt sånt..

Det skall vara lätt!
MoeJoe skrev:
-------------------------------------------------------
> Typ sånt här......

Ahhh, jag minns de där bilderna, galet!

Det skall vara lätt!
Riktigt tokiga bilder. Skall gå ner i källaren och fota mina lx-vevar. Eftar att jag slipat bort fästena för lillklingan och anpassat det till en extralite 30t klinga vägde de in på 832gram. det höll i ett år och funkade grymt bra.

Det skall vara lätt!
Ja det är helrätt med hemmabanta. Allt det här viktbesparandet är så märkligt. Det är precis som om det inte är true om man filar lite själv.

Sen finns det ju bättre och sämre ställen att spara vikt på och även bättre och sämre tillvägagånssätt. Hans hojj på utsidan där vill jag nog inte hojja på...

Men strippade sadlar... varför inte, helt rätt.
borra små hål i klingor och rulltrissor känns väl ok.
"Trialhål" i en vanlig XC fälg känns ju inte så jäkla radikalt heller.

Och om man kollar på starbike.ww.com eller vare e så verkar det som att vissa saker är true och andra inte. Att riva ut all inredning ur ena benet på en SID verkar ok men om nån borrar lite extra lättningshål i cagen så muttras det.

Märkligt är det...

Stalle

Det skall vara lätt!
Här kommer ett bidrag.

IMG_10012.jpg ht=483

Modifierad vajerjustering på frambroms och framväxel. Dock inte något jag tillverkat själv, bara kombinerat delarna. Har visats förut, men det här är en förstorad bild, ursäkta kvaliteten och storleken.

/Fredrik

Det skall vara lätt!
Kung Stalle: Varför göra sönder något när man kan köpa lättare? Har man det lättaste, då får man börja hemmalätta. Säger jag som bytt ut stålskruvarna på min Shimano 105växel. :)

Tillbaka
Topp