Detalj målning eller maskering på ram

Hogren

Aktiv medlem
Har en Trek madone 9,2 men tror jag skulle vilja få bort det gröna på ramen om man kan lacka över det eller någon vass dekaltrimmare som kan fixa det till svart eller rött
Har ni någon kontakt som man kan ta hjälp av ?

Bilagor

• IMG_7850.JPG
    IMG_7850.JPG
    324 KB · Besök: 38
Maskera ordentligt och blås över det med 2-3 lager motip matt svart.
Köp en bra maskeringstejp, billigare tejper med sämre klister har en förmåga att släppa igenom färgen

Annars kan du köpa något som heter "Designfolie" på Bauhaus, finns lite olika färger, bl.a.svart och rött. Klipp till bitarna och prova, blir det fel så är det ju bara att klippa en ny, tror rullarna är på 1 eller 1,5 meter. Det är inget jättestarkt klister på dem så blir det fel eller du ändrar dig så är det ganska lätt att pilla bort igen.

Mvh Ulf S.

Jag hade nog också gått på folie. Lite pilligt men en värmepicka och tålamod löser det. Då finns ju möjligheten att återställa det med =)

Annars är det bara kontakta non som jobbar med att sätta folie på bilar, dom löser det där lätt åt dig.

En sådan cykel ska nog ett proffs ta sig an, men vill du bara se hur det blir kan du köpa gummifärg på sprayburk.

Jag sprutade hela min reservhoj för att bara få känslan av mattsvart, tänkte dra av det efter säsongen men det blev kvar. Maskering och demontering tar en stund men det blir bra.

Personligen tycker jag färgsättningen på din hoj var snygg.

Tillbaka
Topp