Detrail bikes, Stig 115

Detrail bikes, Stig 115

Skulle tro både och, jag kan tänka mig att utgångspunkten är en open mould katalogram och att man sen bett om vissa justeringar - hur omfattande vet nog få.
Så om man kunde snoka upp källan är det ju inte omöjligt att det skulle gå att få tag på reservdelar som växelöron om Detrail försvann.

Detrail bikes, Stig 115
Var det inte baktriangel och/eller länk?

På en av dem var det väl inte heller någon som kunde hitta ramen i nån katalog. Kanske går idag.

Detrail bikes, Stig 115
Finns det någon vetenskap bakom deras märkliga bikefit? Marklyft en stång, mät höjden från golvet och sen ska det vara avståndet från BB till styre.

IMG_0083.webp

Detrail bikes, Stig 115
Fortfarande nöjd med hojjen efter lite tid? Är sugen på en sådan jag med...
Tjena. Tänkte att en återkoppling på din fundering ett drygt år senare är lämplig. The Stig har bara levererat sedan köp rakt igenom vilket innebär att jag bara kan rekommendera modellen varmt.
Min personliga utmaning består av att hitta min nivå av inställningar på gaffel och dämpare (Öhlins). Bara "lite till" eller "om man gör så här" tar aldrig slut vad gäller resonemangen. Sedan tillkommer givetvis själva användningen av hojen: när kan jag pressa mer eller kommer det att blir ett besök i rännstenen...? En detalj som kan vara bra och ta med sig är vikten. Är du gramjägare finns det definitivt andra alternativ. Den är tung i förhållande till andra modeller.

Under detta året har jag haft dialog med Detrail om exvis däckuppsättningar på cykeln inför Vasan. Det renderade i en till uppsättning alu med ett par Recon Race fram och bak som ett komplement.

Cykelns komponenter har ej krävt mer än det ordinarie underhållet efter tur eller efter antal mil, dvs inget defekt eller trasigt.

Jag hade förmånen att få prata med Robin (grundare Detrail) under dagarna inför Vasan. Han, tillsammans med andra, ställde ut i Sälen. Det var mycket trevligt och förtroendeingivande vad gäller Detrails utveckling som företag.

Sammanfattningsvis:
- Jag trivs väldigt bra med märket
- Jag ser fram emot att följa företagets resa ur ett förtroende- och affärsmässigt perspektiv
- Jag "råkade" halka över ett av deras demoex på modellen "Grus" som inte ville skiljas från mig, vilket innebar att den fick följa med mig hem från Sälen. Tydligen villhöver jag en sådan cykel! Kul och prova på Gravel-segmentet också.
- Skönt att bättra på folkhälsan med fler cyklar och sikta på att inte belasta sjukvården i framtiden

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp