DF Tis. 2/12: Mellanmål?

Frukt från fruktkorgen som jobbet står för.
Vi får 8kg levererat varje tisdag och jag tror jag äter 5 av de 8 kilona :-)

Jag går numer under smeknamnet Baloo här på jobbet...

Jag fortsätter på den inslagan vägen. För mycket kaffe (försöker dra ner, magen vill inte ha mer) och massor av frukt när det finns, det tar slut lite för fort. En och annan skorpa och pepparkaka glider oxå ner.

[Edit]: Samvetet förföljer mig... Dom säljer billigt lösviktsgodis två trappor ner, och det händer ju att man mellanlandar där ibland... Dessutom blir det nog mer än en och annan pepparkaka...

Post Edited (03-12-02 10:27)

Två koppar kaffe under dan, fralla på förmiddagen och frukt i stora mängder är vad det brukar bli. Har jag kubbat på lunchen blir det käk istf frukt o kaffe till em-fikat.

Frukt om jag inte ska cykla efter jobbet. Annars Müsli vid två fikat, det klarar jag cykla ett par timmar på.

Vad jobbarkompisarna säger? De har nog vant sig, så de säger ingenting. :-)

/Leo

Frukt, mest banan, en yalla ibland, i somras körde jag ett tag med Nature own:s bar med lågt GI, de var inte så dumma. Kanske dags att beställa en kartong igen.

De säger inte så mycket.

/Anders

Har med mig smörgås med mjukost & skinka eller annat kött. Samt ett glas mjölk. Dricker inte kaffe...

De kallar mig "Milko" :)

Det var värre när jag hade blåbärssoppa och cottage cheese...

En Kesella burk och en handfull (10-15) mandlar alt. fullkornsmacka (Schulstad Lübecker) med typ kalkon/skinka plus grönsak om jag ska träna annars frukt och kanske en brödbulle (typ bröd med frukt och nötter i) om jag är helt enkelt hungrig.
Simon

Kan man dricka för mycket kaffe?
Kan man ha för många cyklar?

Yoghurt är gott som mellanmål... eller en skiva danskt rågbröd,
delad, som dubbelmacka.

Jag brukar alltid beställa morötter istället pommes frites när man äter på mcdonalds, vilket händer väldigt sällan.

Så nu har man smeknamnet kaninen...

/Fredrik

Tillbaka
Topp