DH-localism på Haga

Stream

Aktiv medlem
DH-localism på Haga
Nu har localismen lämnat vågsurfingkretsarna och tagit sig in i vår annars så vänskapliga downhill-miljö. När jag var och fotade DH på Haga idag kom en Fox-skrudad man upp till mig och sa "ta din nördkamera och stick härifrån innan du får en Revox uppkörd i röven". Beväpnad med min 80-200 käftade jag emot och lyckades ta denna bilden innan jag begav mig ned till bilen där jag upptäckte att någon skrivit "Locals only, kook!" med ketchup på min motorhuv.

Bilagor

• dh20060416.jpg
    dh20060416.jpg
    72.8 KB · Besök: 34
Senast redigerad av en moderator:
DH-localism på Haga
Vilken jävla tokfjant. Det är vid såna tillfällen man vill vara Chuck Norris och dra en fet round kick i tinningen på snubben.
/J

DH-localism på Haga
Kook betyder typ tysk surfare som inte är populär bland localsen, på Sylt är kooksen svenska o danska, upplevde något liknande då jag grävde på mitt nya secret solnatrail tidigare idag. en arg kille i skinnjacka och vita sneakers kom och sa -fy fan det märks att det är mtb-cyklister som byggt det här, inge tranny och långt mellan hoppen äh fy fan! Såg en AIK-snubbe senare, inte ens i solna slipper man dom.

DH-localism på Haga
kalle b skrev:
-------------------------------------------------------

> inge tranny

Fanns det inga transor?

Har Shaun Palmer lasrat bort tatueringarna?

DH-localism på Haga
Seriöst?.. Inget försenat aprilskämt? Han blev sur för du kom med en kamera..
Du har inte råkat hångla upp hans tjej eller nåt?

Helt sjukt tycker jag.

DH-localism på Haga
Fan ström du kan inte hitta på massa saker och skriva det här, kanske för 15 dagar men nte nu idag. vill du att jag ska ringa din internetleverantör och sköta det hela eller klarar du av det själv. Han på bilden heter Janus och är tjeckisk dh mästare har vunnit två Fourcrosscuper Över Prokop och pluggar på KTH under våren, han ska köra tävling i göteborg nästa helg och kommer troligtvis att visa svenskarna var skåpet ska stå.

DH-localism på Haga
kalle b skrev:
> Fan ström du kan inte hitta på massa saker och
> skriva det här, kanske för 15 dagar men nte nu
> idag. vill du att jag ska ringa din
> internetleverantör och sköta det hela eller klarar
> du av det själv. Han på bilden heter Janus och är
> tjeckisk dh mästare har vunnit två Fourcrosscuper
> Över Prokop och pluggar på KTH under våren, han
> ska köra tävling i göteborg nästa helg och kommer
> troligtvis att visa svenskarna var skåpet ska stå.

Hehe, cool att man kan se på bara en bild att killen kan cykla:)

Hur är backen annrs då?. Är det värt att rulla dit även om man kör liten hoj?

DH-localism på Haga
Ahh.. hade glömt bort hur det där var. Tror jag skall införa locals only konceptet i skogen oxå.

Gette f*ck outta ma 'ellas, ya f*cking HAOLE!

Fast o andra sidan dräller det redan av locals only fascister i skogarna ...i form av fjällräven beprydda gentlemän

DH-localism på Haga
Fan vad patetiskt.

Jag har kört både i Whistler och på många spår på "the real NS" och de jag träffade var bara typ "cool, u having a good time eh?" eller "behöver du hjälp?" jag jag satt mitt i skogen och skruvade på hojen på Grouse.

Men på Haga finns det "attityd" way to go...

Phil

DH-localism på Haga
Läcker bild iaf.
Alltid tråkigt med folk som har attitydsproblem.

Själv tänkte jag leka paparazzi på DH-tävlingen i GBG nu till helgen.
Hoppas man klarar sig utan en Revox i kanalen. :)

Edit: Glömde ett par ord..

Senast redigerad av en moderator:
DH-localism på Haga
Chride skrev:
> Stream
> Köra-skuffa-köra-skuffa-köra nästa helg?

You bet! I Göteborg. Helgen efter det kanske vi ska våga smyga oss till Haga...

DH-localism på Haga
Jag har aldrig fattat om det är hagaparken de menar. Det finns iaf en najs kulle att åka på, men ingen lift, så det är väl knappast några DHåkare där va?

Tillbaka
Topp