DH tävlingar norra Sverige 2015. Tips?

Solveig

Ny medlem
Som rubriken lyder söker jag tävlingar som går i övre delarna av Sverige, utgår från Västerbotten så är den nån som har koll på nån tävling inom lämpligt avstånd? Tar emot lite at behöva åka 70+ mil för att prova på en första tävling..

Jag vet tyvärr inga norr om Gesunda/Järvsö. Det är lite så att DH går på sparlåga nu när alla rejsar/arrangerar enduro istället.

Byggdsiljum har haft säsongsavslutnings tävling de två senaste åren kanske i år igen? Om man frågar snällt kanske det blir något.

Det har varit snack om liftåkning och dh i Umeå, Skellefteå och Kåbdalis de senaste åren så kan de lokala eldsjälarna lyckas dra åt samma håll borde det finnad möljighet till en miniserie i norr. Kanske?

Annars kan jag tänka mig att det kommer finnas ett eller annat svart-enduro att köra, trevliga arr vanligtvis trots att det oftast saknad fax i kansliet..

Vi kommer köra Moskito challenge (tävling) i Bygdsiljumbacken i år igen! Det är inte satt något datum än men nån gång i augusti/september. Just nu tokjobbar vi för att få iordning allt inför öppningen nu på söndag.

Vad jag vet är det inte klart om det blir någon anläggning och liftåkning på Vitberget i Skellefteå ännu. Men jag känner mig rätt säker på att det kommer bli något Bike Rally/enduro eller liknande i Skellefteå i år. Sjukt fina stigar så det rekommenderar jag verkligen.

Ang kupp så var det på lite halvt på g med en minikupp i Lule, Bygdsiljum och Övik för nått år sen men vet inte riktigt vad som hände med Lule och i Övik var och är det väl fortfarande problem med liften vad jag förstår det som(?)

I Umeå kör Bräntberget liften på onsdagar (om dom kör samma upplägg som ifjol) tävling där skulle funka om man är optimistisk lagd. Mkt välbyggda och roliga banor men sjukt korta.

Vill man arrangera något hos oss i Bygdsiljum så hjälper vi gärna till bara man är beredd på att hugga i ordentligt själv.

Moskito challenge är på lämplig nivå tycker jag. Kul!

Kul att det finns lite folk som bygger lite här och där här i trakterna.

Orkar man åka till Järvsö så kör ju även dom lite "ploj-rejs" ibland.

Övik jobbar för att det ska bli ny "ägare" av bikeparken. Så vi hoppas på framtiden.
Om det blir några rejs närmaste året är däremot ganska liten chans.

Moskito Challenge lät lockande! Antar att man får hålla koll på hemsidan angående datum och anmälningar när det börjar närma sig?

Tillbaka
Topp