[DH] Wake up-DH i Blötteborg

Mårten

Aktiv medlem
Har startat en tradition (öh, andra gången var idag) med wake up-dh i Slottskogen ca 07:30. The ususal suspects har dock hittat på massa skumma undanflykter så det verkar bli solo imorgon...

Lägger därför ut en efterlysning efter morgonpigga dörnhillcyklister. :)

Någon sugen? (Vi kan köra lite senare om så önskas, tidigare är kört eftersom det inte blir tillräckligt ljust mycket tidigare än så...)

haha du är go änna !

dock har jag och en polare tänkt dra ut när han slutar skolan vid 12 ! är du på då, vi tänkte köra någonstans vid lackarebäck men är öppna för förslag !

Preacher: Sitter högerhandtaget som det ska eller har du vridit det av allt gasande idag? 2-takts Racebike. :D

Braap braap braaaaaawp.

GryningsDH är inte fel! Men satan så blött.

Haha, jag vill inte ens föreställa mig vad man behöver googla på för att få upp den där filmen C-dale, hahaha!

Nu är jag varken speciellt morgonpigg eller har kunskaper eller cykel för dylika övningar, men det låter onekligen kul! Fortsätter du så kanske jag hakar på nån morgon, men du får ha överseende med gubben :(

Vart i slottskogen kör du?

Följer inget regelbundet schema utan det blir när det passa vilket iofs är i princip varje dag. Kan ju slänga blänkare här när jag är sugen.

Tja, södra Slottskogen bland pensionärer och okopplade hundar. :P

Morgonstund har lera i mun.

Spåret är lerigt, svårt och skitkul. Imorgon smäller det igen. Någon som är på?

07:30, vid grusplanerna i södra Slottskogen.

NEIN!

Tjockholmare är inte tillräckligt goa gubbar för sånt här. För dryga, tråkiga och seriösa helt enkelt.

Wake up-dh handlar om ytterst oseriöst downshillåkande med morgonkaffet i ena handen och frelapklockan på den andra armen där varje hundradel räknas. Happy?... inte särskilt.

Edit: Nej, inlägget var inte menat att vara varken trevligt eller möjligt att förstå.

Senast redigerad av en moderator:
Morfum skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker ni ska sluta cukkla där nere nu.. det e
> fan inte rättvist.

I hear you brother! Jävla osilidariskt är vad det är..

örgel: Vi skedar medan vi cyklar. Det går snabbast så, minskad frontarea i förhållande till längd osv... Ja det är ju du som pluggar på KTH så jag behöver väl knappast redogöra ytterligare för det hela.

så morgon-dh = Ligga med gubbar mao.. gött man bor norrut. Här är folk håriga och snälla och ganska straight, ingen jävla "man e inte bög bara för man suger av en polare" mentalitet iaf.
"Cukkla" på ni...

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaha, ytterligare en tråd urspårad... Haha,
> Happy är magiskt.

Nejdå, jag är fortfarande bitter över att jag inte kan cykla, det är helt on track..

marran: Vi fotar inte på morgnarna. Då ligger fokus på cykling... :D

Spåret var lite torrare idag än igår. Men fortfarande är det wet n wild som gäller. Kravallåkning!

Ååååååh, TRAMPA!

Ok, en bild på hur det ser ut efter att man varit ute och dörnat...

downhill.jpg ht=544

Inte lika kladdig lera idag som igår dock. Igår hade jag uppskattningsvis ett halvt kg lera på hojen när jag rullade hem. Idag bara några gram.

Leran var riktigt seg att få av idag (torka för fort), krävdes en massa kannor vatten hos lokala bensinstationen.

Mitt schema är inte morgondownhillanpassat. 3 lediga förmiddagar kommande månaden.

32.3... Jagar fortfarande Prällen... Han är föör snabb. 3 sekunder kvar att hitta på den där banan. :(

Och eftersom det efterfrågades bilder... här är en dålig från imorse:

jon.jpg ht=544

Edit. Kul sväng det där förövrigt. 4/5 gånger går den på ställ. Brap braap braaaaaaaaap.

Senast redigerad av en moderator:
Ska försöka pallra mig bort och plåta er nån morgon när jag är lite ledig och operationssmärtorna är mindre påtagliga.. Kanske tom styr upp en videokamera,..

Tillbaka
Topp