Di2 kompatibilitet.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Di2 kompatibilitet.
Handtag Ultegra Di2 ST-R8070 + BR-R8070
Låda SM-EW90 Junction Kit for Dura Ace + Ultegra Di2 TT + XTR M9050
Batteri Di2 BT-DN110-A
Låda SM-JC41 Junction Box for Di2 - internal
Bakväxel Ultegra RX Di2 RD-RX805-GS Shadow RD+ Rear Derailleur - 2x11-speed - medium

Min bakväxel XT M8050 som fungerade utmärkt på min gamla hoj hittas inte alls av den här cykeln.
Är det handtagen som ej är kompatibla med den eller är det batteriet? Minns jag rätt hade jag en generation äldre handtag på den.

Shimanos charts hjälper inte riktigt när man vill korsa.

Di2 kompatibilitet.
Det enda att tänka på är att båda växel öarna behöver vara MTB eller Road/Gravel utöver det ska det inte vara några problem med att mixa växlar med reglage. Har du kollat om det är samma FW på alla ingående delar?

https://bettershifting.com/frequently-asked-questions/mixing-different-series-hardware-doesnt-work/

Di2 kompatibilitet.
Försökte koppla in SM-BCR2 till min laptop med Win11 med nyinstallerad E-tube project. Fick meddelandet "SM-BCR2 stöds ej av mjukvaran".
Har en PC med Windows 10 och en äldre version av E-tube project som fungerar, men jag blir smått putt när relativt nyköpta prylar har kort livslängd. Enligt Shimano dödades SM-BCR2 2021. Dosan hängde med en cykel med R8000, dvs ca 4 år gammal.

Har motvilligt beställt en BT-dongle, men den kanske också snart dödas av Shimano.

Di2 kompatibilitet.
Försökte koppla in SM-BCR2 till min laptop med Win11 med nyinstallerad E-tube project. Fick meddelandet "SM-BCR2 stöds ej av mjukvaran".
Har en PC med Windows 10 och en äldre version av E-tube project som fungerar, men jag blir smått putt när relativt nyköpta prylar har kort livslängd. Enligt Shimano dödades SM-BCR2 2021. Dosan hängde med en cykel med R8000, dvs ca 4 år gammal.

Har motvilligt beställt en BT-dongle, men den kanske också snart dödas av Shimano.
än så länge går det att köra äldre versioner av e-tube och bcr2 men dröjer nog inte länge innan man dödar de äldre versionerna av e-tube.
för pc koppling så krävs antingen bluetooth eller sm-pce02 dom dödade nämligen sm-pce01 samtidigt som sm-bcr02

Tillbaka
Topp