Diamond Back Apex. Vad hände med era ?

Småbarn och villa håller mig hemma på helgerna. Och så vilm man ju inte smutsa ner nya sadeln ! ;o)

Silfver76, det kommer ett Twister SS på posten på mån.-tisdag som jag kommer att sätta fram. Sedan kommer jag köra slut bakhjulet innan jag köer ett till.(Jag skiftade fram mot bak isomras do Pro-däcket började slitas bak. Nu har jag det alltså fram).

På Apexen blir det Cont SportContact 1,3.

//Skogling som skall till Tallin idag...

Ute i snålblåsten idag med den snygga Apexen

dbjan.jpg

ha det
Jan

"The Black Diamond" i sin nya brukscykelskepnad.

Nice
stiff01.jpg

lite mer lätthanterlig än det höghus det blev med Zocchigaffeln:-)

stiff02.jpg

ha det
Jan

Senast redigerad av en moderator:
Den ser fin ut Janne ! Säg mig, hur är ramens egenskaper jämfört med Konan ? Liknande eller bättre/sämre?
Du har ju riktigt fina komponenter på hojen. Den ser personlig ut . Vad är det för däck ?

//Skogling

Ja man blev ju nästan banlyst om man tyckte att den förra utstyrslen så konstlad ut men nu kanske man kan komma ut och säga att det här ser bra mycket bättre ut.
Lite smalare vevarmar och skapelsen hade varit fulländat ;-)

-Åke

Fast feta, styva grejer är skönare att hoja på. = ) Måste kännas fint med så styva vevarmar på en stålram !

//Skogling

Åke:

Det blit nog inga smalare vevar på den. Du vet man tager vad man haver i sann Kajsa Varg anda.
Däremot ska det på en uppsättning tumskiftare (Pauls/Dura-Ace) när jag får tid.
Lite frestande är det med en uppsättning KOOKA cantibromsar som ligger här hemma och skrotar.:-)

Skogling:
Den känns mjukare än Konorna jag har haft.
-04 Explosifen har ju betydligt modernare True Temper rör. Och antagligen rätt mycket styvare.
Den känns komfortabel men ändå inte flexig, skoj att köra.
Tråkigt nog var jag dum och köpte en storlek för stor, så den får gå som leisure cykel:-
Blev lite vinglig med 100 mm gaffel, men det är den ju inte designad för.

Däcken är Geax Sedona hela 1,85 breda:-)

ha det
Jan

Hur lång är du då Jan ? Jag köpte en 18" och är 182 cm. Jag har hellre för liten ram än för stor...

//Skogling

Hmmm... då kan väl inte ramen var så väldigt mycket för stor, eller ? Min måste vara perfekt då, för mig ... :o)

//Skogling

Ha det skoj imorgon med diamanten:-)

ha det
Jan

silfver76 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är min apex nästan färdig :) Lite
> vajerdragning, broms-och växeljustering kvar till
> imorrn å sen blir det en provtur!!
>
> //fredde

Nu är den provkörd!!! Känndes alldeles alldeles underbar ;) Den kännes faktiskt riktigt bra. Bra respons och skön känlsa. Ganska skönt med stel gaffel faktiskt. Måste dock ha en kortare styrstam...

//fredde

Igår klockan 22 såg jag en himmelsblå Apex med silvrig RS judy-gaffel utanför statsbiblioteket i gbg.... nån skyldig?

Ikväll åkte Continental Sport Contact-slicksen på . FY FAN VAD ONT I FINGRARNA JAG HAR ! Min fru fick hjälpa mig att tvinga på däcken.

//Skogling

Blev tvungen att rensa webhotellet på lite bilder, så Diamond Back fick gå för bilder som används i jobbet.

lycka till med kultklubben:-)
ha det
Jan

Inga nya bilder på ihopbyggda hojar? Skogling? Dane?
Fick ett mail igår från On-One att det var dags att beställa deras Mary bar om man skulle ha ett. Så det gjorde jag.
Nu ska jag bara knipa Snopfie's fälgar och leta upp nå'ra kuliga hjul så att jag åxå kan bygga klart. Just nu står det mellan Hookworms och Big Apple, men det kan ju hinna ändra sig..

Ed; Jag kan ju passa på att meddela att styrlagret iaf är monterat... gick loss på sk**en med Dremeln.

Beställde en Mary själv, men väntar leveransen av ny GreaseGuard styrlager (och Oval grejor Jan och Micke S) innan bygget kan börjar.

Allt är på utom kedjan... När den är monterad och växlar justerade, så kommer en utvärdering ! Kommer ha den s till och från jobbet under april (om vädret tillåter) och fram till kanske september/oktober, om den går att cykla på d.v.s.... ;o)

//Skogling

Idag skall den in på kedjemontering och växeljustering. Jag rullade ner till garaget och den rullade fiiiint !

//Skogling som skall till Pedalogerna på lunchen...

Hmmm... Det är visst sk. högsäsong så den var inte klar när jag var där efter jobbet. = )
Men det är inte hela världen. Hoppas kunna hämta den imorgon !

25 mil, är den ok då ?

//Skogling

Skogling, hur länge hade du hojat sa du?

Hade du fixat justering o montering själv hade det varit klart nu!

/retas

Jomper; fråga Miche och MickeS på Pedalogerna hur duktig jag är på att montera/justera växlar...Ha,ha,ha !

//Skogling

Såg den på peddan i förra veckan, så ganska smooth ut med ett enormt fett styre (enligt min uppfattning).
Såg ball ut tycker jag, och med en grym finish.

Tillbaka
Topp