Diamond Back Apex. Vad hände med era ?

Hopp, min Apex blev en SS. Den ska bli en pendlar hoj. Tanken var att bygga en shimaNO cykel, men det gick inte ihop sig i min budget. Det föll på naven, det blev ett biltema framhjul och ett baknav från skrotlådan.
/E
Singlespeed-019.jpg

Hur går det för era Apexar? Någon som har sin kvar?
Min är numera kittad som växlad vintercykel/pendlarhoj.

Diamond001-800.jpg ht=546

Min kära Apex har nog rullat bortemot 1000 mil nu. Vad hände med era? Är det någon som rullar på sin fortfarande ?

Hrke.jpg ht=450

Nog den bästa cykelinvestering som jag gjort. Ram, styre, stolpe samt vevar är samma. Tog idag bort framväxeln då den aldrig används i alla fall. Ramen har ej blivit flexig.

-Skogling

Först fick jag lite bula men sen såg jag att tråden var från 2005.. fan.
Men min stålhäst är från -94 och är så javla rolig så vad är ålder egentligen. Min går som pendel nu.

Jajamensan, den rullar många mil i veckan som pendlare. Min ser likadan ut som bilden ovan från 2007.
Cykeln får inte mycket omvårdnad och kärlek, den bara rullar och rullar.
/E

Jag tror det brukar stå en här ute på Grev Turegatan från och till. Vit Mosso (Masso, Miffo, Messi?) gaffel. Ett pendelök.

Jag tar en bild på den nästa gång den står här.

Stalle

Den som brukade stå på Grev Turegatan är min, Har gått som vinterhoj några år nu. Köpte här på Happy för säkert 6-7 år sen. Letar nu efter stel framgaffel då styrröret släppte från gaffelkronan på den vita Masso gaffeln ? och originalgaffeln blev stulen. Jag ❤️ min Apex!

Skulle ju kunna mäta, googling har en hjälpt och jag har ej ett skjutmått vilket jag mkt väl kan gå o köpa. Men frågan är nu vad tror ni det är för diameter på sadelstolpen? Skulle vilja sätta på en några cm längre nämligen.

/D
bikeboys.jpg.jpg

Skulle ju kunna mäta, googling har en hjälpt och jag har ej ett skjutmått vilket jag mkt väl kan gå o köpa. Men frågan är nu vad tror ni det är för diameter på sadelstolpen? Skulle vilja sätta på en några cm längre nämligen.

/DVisa bilaga 446187
Ett klassiskt alternativ är ju skiftnyckel och tumstock för att mäta omkretsen annars...

Tror jag med men ska göra en ordentlig mätning sen. Ska ändå inte köra på den förns helvetet brakar lös (med snö is och annat) [

QUOTE="mamme1, post: 3824650, member: 3863"]
tror 27mm. vet ej.
[/QUOTE]

Tillbaka
Topp