DIF Cykel - Cykla för oss

Vore grymt kul om Bajarna(Leksand) och solnalaget kickade igång med cykel också. Vilka derbyn det skulle bli på cyclocrosstävlingarna i Sthlm. Tar någon tag i det nu så kanske klubbarna kan vara igång till cx-säsongen.

Borde vara lätt fixat. Dels är ju sektionen bara vilande och borde kunna väckas och dels spelade ett av de andra lagen i en tröja med cykeldesign hela förra året.

aik-bortatroja-2018.png

Kul! Jag var med som 15-åring för 35 år sedan när klubblokalen var i Kista och Mats Ericsson (SM tempo 1974 tex) var ledare. Det var toppen. Hoppas klubben får fart igen, lycka till!

Senast ändrad:
Jag gavs "ständig medlem alla föreningar" i DIF när jag föddes, för att det aldrig skulle ges rum att tvivla.
Undrar om jag nu automagiskt blivit med ett cykelklubbsmedlemsskap. Det vore mumma ;-)

Hade lätt kunnat tänka mig att supporta DIF Cykel. Om jag brann för DIF. Nu lockar ju embryot till HIF mer för mig och om det blir en förening kommer jag bli medlem. Jag tycker det är superkul att Mats A & Co har fått igång föreningen, trots att jag inte kommer bli medlem.

Har du träffat på många huliganer inom cykelsporten?
Åas, gör man reklam för en organisation som bejakar våld så är det ju ett suspekt beteende. Eller skall vi börja cykla runt i al-Qaida kläder och tycka att det är normalt?

En sak att kombatanterna har sin uniform på slagfältet, att de drar till civilicerade sammanhang klädda i uniform tillhörande en våldsbejakande sekt är en eskalering och ett försök att utöka slagfältet.

Åas, gör man reklam för en organisation som bejakar våld så är det ju ett suspekt beteende. Eller skall vi börja cykla runt i al-Qaida kläder och tycka att det är normalt?

En sak att kombatanterna har sin uniform på slagfältet, att de drar till civilicerade sammanhang klädda i uniform tillhörande en våldsbejakande sekt är en eskalering och ett försök att utöka slagfältet.
Som fd huligan så tycker jag sånt där snack är otroligt löjligt.
Djurgårdens IF har över 100 olika föreningar och jag kan lova att du inte förknippar alla föreningarna med våldsbejakandet.
Sen så är det ju inte själva idrottsföreningarna som bedriver huliganismen…..

Sen så är det ju inte själva idrottsföreningarna som bedriver huliganismen…..
Men otroligt märkligt att föreningar promotar användande av pyroteknik på läktarna. Det kan ju bara sluta på ett sätt. Nu senast kastade AIK-klacken en bengal mot MFF-klacken, som sedan kastade tillbaka den och matchvärdar skadades.

Men otroligt märkligt att föreningar promotar användande av pyroteknik på läktarna. Det kan ju bara sluta på ett sätt. Nu senast kastade AIK-klacken en bengal mot MFF-klacken, som sedan kastade tillbaka den och matchvärdar skadades.
Vart hittar du att föreningarna promotar användandet av pyro?
Hoppas verkligen att ni är medvetna om att supporterföreningarna inte är detsamma som fotbollsföreningarna.
Att pyro används i tifon ser jag inga problem med men att det kastas ut i publiken är inget jag ställer mig bakom.
Med tanke på att supporterföreningarna vill få bort polisens villkorstrappa så var just den händelsen det mest puckade dom kunde göra.

AIK Fotboll har sedan en lång tid tillbaka ett årsmötesbeslut om att bejaka utvecklingen av en legalisering av pyroteknik i samband med fotbollsmatcher. Källa.

Har sett liknande på andra ställen.
Vill iofs inte försvara packet men om man läser det som fan läser bibeln så promotar föreningen inte användandet av pyro utan de bejakar utvecklingen av en legalisering av pyroteknik, sen att det i förlängningen är i princip samma sak lägger jag ingen värdering i.

AIK Fotboll har sedan en lång tid tillbaka ett årsmötesbeslut om att bejaka utvecklingen av en legalisering av pyroteknik i samband med fotbollsmatcher. Källa.

Måste ju inte betyda att dom promotar användandet av pyro men används det på rätt sätt, i tifon, så ser jag inte problemet.

F.ö skönt att du valde att plocka ut den delen i texten men valde att bortse från där dom tar avstånd från händelsen ??
A85D64E5-A75B-46AB-9404-13BB8FAF951E.jpeg

Det jag vill få fram är att jag tycker att det är fel att ge cykelföreningarna skit för vad som händer i fotbollen.

Om du kollar lite mer noga så handlar det om att legalisera genom att använda sk kall pyroteknik, att att sätta upp säkra zoner på läktaren där pyroteknik är tillåtet eller på annat sätt få till ett sätt att hantera pyroteknik som myndigheterna kan godkänna.

Vad gäller idioterna som kastade i Malmö. Det låter som att du har koll på varifrån bengalen först kastades. Skitbra i så fall, då den som gjorde det ska sättas dit hårt, men av info jag fått så finns inga bilder som visar hur det började. Men som sagt - har du det så är ingen gladare än jag. Hör av dig till MFF, SvFF eller polisen som gärna vill få all hjälp de kan.

De enda sektioner inom Djurgården som bejakar våld är väl boxning och fäktning. Den senare har faktiskt jag tränat våld hos i min ungdom, trots mitt svarta hjärta.

Om du kollar lite mer noga så handlar det om att legalisera genom att använda sk kall pyroteknik, att att sätta upp säkra zoner på läktaren där pyroteknik är tillåtet eller på annat sätt få till ett sätt att hantera pyroteknik som myndigheterna kan godkänna.
Jag tycker det är tämligen tråkigt när domaren behöver försena eller avbryta matcher pga rök på arenan. Misstänker att det blir samma med "kall pyroteknik".

Hör av dig till MFF, SvFF eller polisen som gärna vill få all hjälp de kan.
De har redan meddelat att de skall analysera bildmaterialet från matchen. Enligt de bilder jag sett, så skall det inte vara några problem att identifiera idioterna.

De har redan meddelat att de skall analysera bildmaterialet från matchen. Enligt de bilder jag sett, så skall det inte vara några problem att identifiera idioterna.
Visst är det så och alla som kastar en bengal mot andra gör ju något straffbart, men jag gissar att det är den som börjat kastandet som både kan åka på allmänfarligt och uppvigling, så det är intressant att få veta hur det började och det vet ju tydligen du.

Visst är det så och alla som kastar en bengal mot andra gör ju något straffbart, men jag gissar att det är den som börjat kastandet som både kan åka på allmänfarligt och uppvigling, så det är intressant att få veta hur det började och det vet ju tydligen du.
Är så klart en partsinlaga, men:
– Under den situationen, och då är de läktarna egentligen helt tomma runt omkring, samlas en del av våra supportrar och den här ordväxlingen fortsätter. Därefter så tänds det en bengal på bortasektionen som sedan kastas över mot MFF-supportrarna och som kastas tillbaka, sedan ytterligare en gång och så stannar den. Källa.

Polisens utredning kommer förhoppningsvis klargöra det.

Händelsen tror jag alla är överens om, men var inte svar på frågan som ställdes.
Det du hänvisar till beror ju lite på hur man tolkar det och som det framgår så gäller det kall pyro.
Du får självklart tolka det hur du vill och där är vi tydligen väldigt olika.
Att föreningarna skulle promota nåt som kan betyda dryga böter och förlorade poäng känns, i mina ögon, väldigt konstigt.

Det du hänvisar till beror ju lite på hur man tolkar det och som det framgår så gäller det kall pyro.
Du får självklart tolka det hur du vill och där är vi tydligen väldigt olika.
Att föreningarna skulle promota nåt som kan betyda dryga böter och förlorade poäng känns, i mina ögon, väldigt konstigt.
Det kanske bara är jag som tolkar "bejaka utvecklingen av en legalisering av pyroteknik i samband med fotbollsmatcher" som att klubben tycker att pyro är något bra. Jag tycker det är dåligt när arenorna dränks i rök och att pjäserna sedan kan användas som artilleri.

De hade ett fint velodromupplopp i japan på 50 talet! Oklart vad de bråkade om dock...
1954_Korakuen_Velodrome_Riot_01.jpg

Så visst slåss vi cykelfantaster också.

Sen är ju läktarbråk inte föreningarnas fel efter säkerheten där inte är deras ansvar. Flytta över det på arrangören och blanda bara in polisen om någon blir skadad.

Det kanske bara är jag som tolkar "bejaka utvecklingen av en legalisering av pyroteknik i samband med fotbollsmatcher" som att klubben tycker att pyro är något bra. Jag tycker det är dåligt när arenorna dränks i rök och att pjäserna sedan kan användas som artilleri.
Det är nog inte bara du. Det gäller nog många fler som läser årsmötesprotokoll som någon från familjeliv läser Aftonbladet.

Det är nog inte bara du. Det gäller nog många fler som läser årsmötesprotokoll som någon från familjeliv läser Aftonbladet.
Har inte läst årsmötesprotokollet, utan hänvisar till inlägget på webbsidan.
Du uppfattar alltså uttalandet som att klubben tycker att pyroteknik är dåligt???

Har inte läst årsmötesprotokollet, utan hänvisar till inlägget på webbsidan.
Du uppfattar alltså uttalandet som att klubben tycker att pyroteknik är dåligt???
Jag vet inte vad du råkat läsa så jag kan inte säga om just det är bra eller dåligt skrivet. Det jag vet, eftersom jag är medlem och följer klubben och frågorna rätt noga, är att AIK Fotboll är emot dagens olagliga användning av pyroteknik som leder till en massa dåliga saker. Däremot anser man både som förening och bolag att pyroteknik rätt använt kan vara stämningshöjande och därför är man för en förändring av användande och regelverk så att det om möjligt går att få till det på ett bra sätt.

Personligen tycker jag att det finns tifon med bengaler som kan vara fantastiska, att ströeldande under match är skitfånigt och att bara dra av en massa eld och rök inte i sig är vare sig ett "riktigt" tifo eller speciellt kul. Och såklart att det har blivit en helt värdelös principfråga nu där det bara finns förlorare i skyttegravskriget.

Skulle eldandet upphöra från och med nu så skulle jag inte sörja en sekund. Där är vi nog överens. Fast vad det har att göra med att ett gäng vill cykla i pyjamas organiserat kommer vi nog inte lika lätt överens om.

Jag tycker det är synd att alla som cyklar dopar sig och ligger med barn. För det gjorde Jacques så det måste gälla alla.

Det är väl fredag? Fredagar ska vi tjaffsa om något en majoritet av oss har noll intresse/kunskap om. Idag är det läktarkultur. Nästa fredag? Offentliga upphandlingar kanske?
Åhh! Jag längtar till nästa fredag! Jag har massor anledningar att rasa över vissa myndigheters sätt att hantera upphandlingsprocessen. Det kommer bli en toppenfredag!

I övrigt vill jag bara säga att Happy bara blir mer och mer dumt i huvudet, det här är ett fint exempel. Glad fredag på er alla!

Tillbaka
Topp