Din Drömcykel...

Din Drömcykel...
För de som undrar. Morati gör inga andra customändringar än geometrin/rörlängden i huvudtriangeln. Skickade ner ett formulär/template för min "drömram" igår och fick svar idag (otroligt snabbt, och från Tjeckien dessutom!) men de kunde inte ta på sig det projektet för det skulle enligt dem bli en helt ny ram med allt vad det innebär, vilket tyvärr också är sant -jag drog en chansning där. Inte ens supercustombolaget Seven Cycles var villiga, ens mot betalning, att göra det jag ville ha på ramen. EBB eller horisontella gaffeländar för SS-bruk är heller inget som Morati gör i dagsläget, tyvärr för jag tror att man skulle öka försäljningen kraftigt om man erbjuder detta på den stela "softtailen" HC 1.4.

Men jag har hittat ett alternativt (amerikanskt, tillverkar i USA) företag som dessutom har en liknande titanram på programmet redan! En heavy duty titanram, kanonfinish på svetsar och rör, kostar överkomliga pengar inkl custom (mindre än en Verve, custom Rigor Mootis mfl), med megamycket stand over, plats för stora däck och tillräckligt starka rör för att klara en dubbelkronad 150 mm gaffel. EBB kan man få också. Inte för att jag tänker ha 150 mm DC gafflar på en hardtail (sätter ribban kring 125-130 mm, en Marathon XC eller Magura Phaon) men det känns ju skönt att ha lite marginaler på hållbarheten.

Nästa säsong så... :)

Senast redigerad av en moderator:
Din Drömcykel...
Jag vill ha en fräsig räser med sprutt i, ungifär såhär!

Ram: Scott CR 1 Limited
Gaffel: THM Scapula
Vevparti: THM Clavicula
Sadelstolpe: AX Lightness
Bromsar: AX Lightness
Styre: Schmolke Guld
Styrlager: Chris King
Växlar: DA.... Alt. en helt i kolfiber som jag såg på WW 5000:-
Regalge: DA
Hjul: Lightweight, Tune/Zipp,
Sadel: Selle Italia lady gel flow
Pedaler: Time RXS carbon/Titan

Himlars vad nöjd jag skulle vara!!

Din Drömcykel...
Min drömcykel är helt klart en GT Ruckus I-drive flowta.
Kanske lite annan sadel, styre, och däck men lär vara nästintill perfekt orignal också.

Din Drömcykel...
En sån här vill jag ha fast med en diskretare sadel:

full-cinco.jpg

Jag är svag för grå cyklar.

Din Drömcykel...
>"En sån här vill jag ha fast med en diskretare sadel"

Mootsi, sehr gut! Du kan få köpa min Swift...

(mitt exemplar)

brooks.jpeg

brooks2.jpeg

...om jag skaffar en New Swallow. Fast Swiften är nog heller inte så diskret, den svarta eller gröna är nog ett bättre val om man vill sitta utan att synas.

>"Jag är svag för grå cyklar."

Vem är inte det? :)

Din Drömcykel...
hittade just min drömhoj på WW
cd1101f568e3c332c07cb6399f8ba5d0.jpg

5,32kg faanimig den coolaste hoj jag sett på länge, Spin är ett tyskt märke som tillverkar custom kolfiberramar åt bla Erik Zabel

Din Drömcykel...
Det finns cyklar, och så fins det CYKLAR. En riktig cykel skall även vara ett estetsikt mästerverk.
Här kommer mina drömcyklar inom olika områden:

XC: Klein Palomino XV
asset_upload_file169_1680.jpg

Lvg: DeRosa Prototype 1d
cyc-35-49055.jpg

Fr: Orange MsIsle (dock inte i gul som på bilden)
Msisle.jpg

Din Drömcykel...
Pinnarellon är iofs riktigt fin även om den är lite av en klibb-räser. Lite cleanare så hade den varit när Rosan. Och angående mavericken så är en klein alltid en klein!

Din Drömcykel...
Pinarellon ser ut att ha blivit ihoptryckt mellan två långtradare...

Jag gillar den här:
tcradvantmobile.jpg

Visst finns det dyrare och exklusivare ramar, men den är riktigt snygg :P

Din Drömcykel...
Först tänkte jag att jag har nog ingen drömcykel. Det jag vill ha sitter redn på den jag kör....emn sedan kom jag på det. Det finns en som jag verkligen skulle vilja ha.

Jag skulle tom kunna tänka mig att ha en andracykel bara för att få äga en sånhär.

faktorimus05.jpg

Tror ni man får bollen med på köpet?

Din Drömcykel...
Om någon skulle få för sig att skänka en cykel så: Jag skulle inte ha några problem att ta emot en sån här:

eliumL.jpg

eller en sån här:

full-compact.jpg

Beträffande mtb skulle det inte vara så stora problem att ta emot en FS med skivbromsar under 10 kg:

F1-race%20disc%2703.jpg

Din Drömcykel...
jag har köpt min dröm cykel från denna web site och den cykeln älskar jag. det är en Cannondale MX2 och den är grym. den är snygg och den är snabb. allt är perfekt. nu ska jag bara använda den.

Din Drömcykel...
Cove Playmate FR
FOX RC36 (Den borde passa...)

Och sen en massa lull lull.

Edit:

Eller helt enkelt bara en:
F1%20PeterDougenik.JPG

Din Drömcykel...
måste nog säga att jag nästan har min drömhojj, nytt vevparti o så äre fulländat :D

minNRS1.JPG

men skulle nog inte tacka nej till att ha en äckligt fin titanhojj oxå :D en specialbeställd snakebike

Din Drömcykel...
> 42Hz skrev:
>
> Den här skulle jag vilja prova:
>
> // bild av Gary Fisher FR-fullsussy

En sådan köpte en kille jag känner i sommras. Riktigt fet SP-hojj.

Din Drömcykel...
Drömhojjen för tillfället är en fet trackbike föresten.

Vu-1.jpg

Inte nödvändigtvis en Bianchi, men ni hajjar nog tugget när ni sett bilden ovan...

Din Drömcykel...
Min drömcykel för tillfället:

10075.jpg

Den kommer nog att förbli en dröm då jag redan har en snarlik hoj (stinky dee -02). Denna är bara så vacker.

/Jan

Din Drömcykel...
hehe men jag e galen och dålig på cykling iallafall var jag det då... tur att delarna finns att köpa som reservdelar:) men alt annat har hålt, mislyckade 180... kom bara 90grader och det me lösa ekrar och ingen skötsel als och dom blev inte de minsta skeva fast jag gjorde om det 20ggr=) bästa hjulen jag haft och har:)

Din Drömcykel...
Jag suktar efter en Chromag Samurai. Jag hittar ingen bra bild, men här är en bild på en Chromag Gipsy som ger en fingervisning om hur Chromags ramar ser ut.
markandbaby.jpg

Din Drömcykel...
Baltazar skrev:
måste nog säga att jag nästan har min drömhojj, nytt vevparti o så äre fulländat :D
minNRS1.JPG

Jasså, har du bytt gaffel nu!, Märker du nån skillnad? Jag kan tänka mig att den är något styvare :D

Tillbaka
Topp