Din Drömcykel...
För de som undrar. Morati gör inga andra customändringar än geometrin/rörlängden i huvudtriangeln. Skickade ner ett formulär/template för min "drömram" igår och fick svar idag (otroligt snabbt, och från Tjeckien dessutom!) men de kunde inte ta på sig det projektet för det skulle enligt dem bli en helt ny ram med allt vad det innebär, vilket tyvärr också är sant -jag drog en chansning där. Inte ens supercustombolaget Seven Cycles var villiga, ens mot betalning, att göra det jag ville ha på ramen. EBB eller horisontella gaffeländar för SS-bruk är heller inget som Morati gör i dagsläget, tyvärr för jag tror att man skulle öka försäljningen kraftigt om man erbjuder detta på den stela "softtailen" HC 1.4.
Men jag har hittat ett alternativt (amerikanskt, tillverkar i USA) företag som dessutom har en liknande titanram på programmet redan! En heavy duty titanram, kanonfinish på svetsar och rör, kostar överkomliga pengar inkl custom (mindre än en Verve, custom Rigor Mootis mfl), med megamycket stand over, plats för stora däck och tillräckligt starka rör för att klara en dubbelkronad 150 mm gaffel. EBB kan man få också. Inte för att jag tänker ha 150 mm DC gafflar på en hardtail (sätter ribban kring 125-130 mm, en Marathon XC eller Magura Phaon) men det känns ju skönt att ha lite marginaler på hållbarheten.
Nästa säsong så... :)
Men jag har hittat ett alternativt (amerikanskt, tillverkar i USA) företag som dessutom har en liknande titanram på programmet redan! En heavy duty titanram, kanonfinish på svetsar och rör, kostar överkomliga pengar inkl custom (mindre än en Verve, custom Rigor Mootis mfl), med megamycket stand over, plats för stora däck och tillräckligt starka rör för att klara en dubbelkronad 150 mm gaffel. EBB kan man få också. Inte för att jag tänker ha 150 mm DC gafflar på en hardtail (sätter ribban kring 125-130 mm, en Marathon XC eller Magura Phaon) men det känns ju skönt att ha lite marginaler på hållbarheten.
Nästa säsong så... :)
Senast redigerad av en moderator: