Din tid på en favoritsträcka?

Pesch skrev:

> Var det där du satte in stöten i söndags?

Faktiskt, ja! MEN hur visste du det??? På söndag cyklade jag ju helt ensam och det var inte ens kl 8 på morronen. Fans det spioner i Pålamalms skogar? Skumt. Det här har gått till överdrift! :-)

/Toni

Du tror du ska klara dig undan bara för att du stiger upp mitt i natten och smygcyklar, men vi har våra killar ute...

kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Pesch skrev:
>
> > Var det där du satte in stöten i söndags?
>
> Faktiskt, ja! MEN hur visste du det??? På söndag
> cyklade jag ju helt ensam och det var inte ens kl
> 8 på morronen. Fans det spioner i Pålamalms
> skogar? Skumt. Det här har gått till överdrift!
> :-)
>
> /Toni

SuperApe skrev:
----------------
> Något svennesvetto som tvålat till Kitzblitz bästatid på den numera episka Rosenhill Happy Challenge sträckan då?

Enda gången jag kört denna sträcka var under Sofiatrampet i fjol (2007).
Och då hade vi ju cyklat 67km fram till Rosenhill.

Jag zoomade in från min GPS loggning.
Jag vet inte exact var starten är samt att målet var inte vid macken utan uppe vid kyrkan.
Så inte exact den sträcka Kitzblitz kört men mycket nära.
Men tyvärr visar det sig att min tid blev 27.18.

Så grattis Kitzblitz, din tid är fortfarande snabbast.

/Pilen

Bilagor

• Rosenhill.JPG
    Rosenhill.JPG
    51.1 KB · Besök: 34
Pilen skrev:

> Enda gången jag kört denna sträcka var under
> Sofiatrampet i fjol (2007).
> Och då hade vi ju cyklat 67km fram till
> Rosenhill.

Haha - under Sofiatrampet tror jag att min tid antagligen var något runt 35 minuter... Du var hur stark som helst då!

Little Stereo skrev:

> Hmm, om man skulle ta tid i helgen :-)
> Jag är även sugen på en Happytävling, skulle
> det vara okej att köra på tempocykel isf ? ;-)

En officiell version av Happy Rosenhill Challenge kommer :-). Men det där med tempocyklar vet jag inte, det börjar låter lite väl seriös;-) - fast det vore kul att ser er proffs och vilken tid ni kan köra på.

/Toni

Att hålla på så länge som möjligt ute på graniten är den subjektiva tid jag eftersträvar. Inget mätande. Inga fakta. Bara glädje.

:)

Little Stereo skrev:
> skulle det vara okej att köra på tempocykel isf ? ;-)

Klart det är OK. Det här är Happy, här är det prylarna och materialet som bestämmer hur bra man är :-)

Sen så lär det inte stå några SCF-tomtar utefter sträckan och kolla utrustningen så liggcykel kanske är det snabbaste valet :-)

AJ skrev:
> Sen så lär det inte stå några SCF-tomtar
> utefter sträckan och kolla utrustningen så
> liggcykel kanske är det snabbaste valet :-)

Njaa, det är ganska backigt så liggcykel är nog inte det optimala.

Jag tror lätt vinner över aero på just den sträckan.

AJ skrev:
> Sen så lär det inte stå några SCF-tomtar
> utefter sträckan

Var inte så säkert, det är KGB, spioner, happyiter och allt möjligt som ligger i skogen och hemligt bevaka sträckan redan nu! Ett jädrans liv det har blivit där ute.

Skärmarbrink-Friskis & Svettis, Kungsholmen med min hybrid och 35 mm tjocka däck. Sträckan är exakt 8 kilometer och rekordet är 18 minuter. Då har jag räknar bort 3 stycken rödljus. Ingen favoritsträcka dock, snarare transportsträcka.

Har kört 257:an helt eller delvis i olika riktningar tre gånger i veckan som gick.
Pinarellon trivs lika bra som Ducatin gjorde på den här sträckan. Molto bene.

Hofvets tempobana i Brunna är inte så dum. Man brukar få hjälp med tidtagningen där också.

Rest and be thankful - old road: no time, just don't get off! Det är i skottland mellan Loch Lomond och Loch Fyne. Nya väg finns och är bara lång uppför. Gamla vägen är grusväg / stig och är lite jobbigt.

Mål - att cykla upp "The Devil's Staircase" mellan Glen Coe och Kinlochleven. Tror jag behöver lite trials träning innan jag klara det.

Brukade ta tid uppför den omnämnda och klassiska Mattsabacken utanför Örebro. Vi snackar 90-talet.
För varje år förbättrade jag tiden taget från den gröna soptunnan och till den röda ladan (2171m). En vacker dag hade asfalten rivits upp och ersatts med grus. Försökte med MTB:n men lyckades aldrig förbättra tiden.

Milspåret Hellas, på 50 min, nästan samma tid som jag springer runt, blää
Skyller på cykeln. När min nya kommer så skall ni få se på....?
Målsättning 30 min med nya cykeln.

Skrivet av Road_Runner den 6e september, 2007 (Dölj användarens inlägg)

Roslagsleden etapp 1 danderyd under den fina trä portalen till cykelvägen i täby kyrkby 54:40.
Den dagen flöt det ordentligt fint.

Missade att slå min tid med 13 sekunder idag.
Men skitsamma det var dunderfint väder och denna tid kommer jag slå.

Rleden.jpg ht=647

Rledenhojd.jpg ht=306

Rledenpuls.jpg ht=307

Med hjälp av ungarna har jag lyckats få Gröna stigen ta drygt 4 timmar förra sommaren (9km)

Mycket njutningsfullt. Numera är de ju snabbare så tyvärr kommer vi ner mot 2 timmar :)

Bestämde mig att köra en fartsträcka på Rosenhill Challenge på vägen hem från jobbet idag. Som fortsättning på dem mera intensiva kortare pass som skall tydligen vara bra för att klara VR på sub-whatever. Härligt soligt, men insåg snabbt att vinden blåste åt fel håll. Kom till Rosenhill Café och lät alla truckies och bikies titta på min lycra outfit ett tag och sen gav mig iväg.

Motvind direkt hela vägen uppför Rosenhill backen men jag körde hårt - det skall ju var träning! Fortsatt köra så att andningen nästan inte gick längre och attackerade varje backe. Och till slut blev det, trots vinden ett pers: 26.40. Förbättrad med 2 s :-)

Kom igen nu alla sub- och super-cyklister: inte kan väl jag har snabbaste tiden på sträckan!? Fast jag vill putsa den när det blåser åt rätt håll någon vacker dag.

Nu blandas solen, endorfinerna och en kall öl i kroppen. Underbart!

/Toni

kitzblitz skrev:

> Fast jag vill putsa den när det blåser åt rätt
> håll någon vacker dag.
>

Yipee! Putsat och klart: 25.35 idag (38,9 snitt). Tänkte passa på medans det blåste åt rätt håll stora delar av sträckan ;-)

Måste anta the Rosenhill challenge! Kommer dock inte slå 25.31...

En annan lämplig sträcka att ta tid på om man ändå är nere vid Rosenhill är nedanstående runda. Fördelen med denna runda är att man både kan starta och sluta med smörbulle!

Bilagor

• KagghamraUringeRosenhill.JPG
    KagghamraUringeRosenhill.JPG
    71.2 KB · Besök: 30
Grattis Kitzblitz.

Satt väl fint så här strax innan vättern.

Har du kört i motsatt riktning? Vad blev tiden?
Borde vara snabbare med tanke på nerförsbacken (Rosenhill).

PS! Den 17:e Augusti ryker rekordet all världens väg ;-)

/Pilen

Pilen skrev:
> Grattis Kitzblitz.

Tack!

> Satt väl fint så här strax innan vättern.

Yep!

> Har du kört i motsatt riktning? Vad blev tiden?
> Borde vara snabbare med tanke på nerförsbacken
> (Rosenhill).

Nej - det har jag inte. Men som du säger - det måste vara snabbare med tanke på backen. Det är ju backen i början som gör sträckan så charmig;-)

> PS! Den 17:e Augusti ryker rekordet all världens
> väg ;-)

Sofiatrampet? Där går målgången lite annorlunda till hur jag definiera sträckan, men vi kanske kan cykla fel i slutet om det ser ut att bli en bra tid. Men det måste bli solo åkning isf :-)

/Toni

kitzblitz skrev:
---------
>> Sofiatrampet?
>> Men det måste bli solo åkning isf :-)

Sofiatrampet är rätt.
Soloåkningen höll jag på att fixa i fjol.
Men det fanns en elak "Tysk" som låg på rulle och lyckades spurta ner mig på slutet.
Så den 17:e får jag attackera hårdare i Rosenhill backen :-)

Varför jag undrar om det går snabbare i motsatt riktning är för att
på Nationaldagstrampet kom vi från Sorunda och svängde sedan vänster
i motsatt riktning.
Enligt min klocka hade jag tiden 21:59 från när man kom ut på väg 257
och ner till Rosenhill cafe'.
Sedan får man lägga på lite tid från där vi kom ut och till den
bensin station som du har som målgång.

/Pilen

Pilen skrev:

> Sedan får man lägga på lite tid från där vi
> kom ut och till den
> bensin station som du har som målgång.

Det är ganska exakt 2 km, delvis uppför, till ;-) Men du har ju alltid ganska många mil i benen när du kör - jag rullar in mig från Huddinge till Rosenhill, stanna någon minut för att dricka och sträcka på benen och kör sen järnet. Då är jag säkert piggare än du är i slutet av en stenhård tävling mot elaka tyskar ;-)

kitzblitz skrev:
> Pilen skrev:
>
> > Sedan får man lägga på lite tid från där
> vi
> > kom ut och till den
> > bensin station som du har som målgång.
>
> Det är ganska exakt 2 km, delvis uppför, till
> ;-) Men du har ju alltid ganska många mil i benen
> när du kör - jag rullar in mig från Huddinge
> till Rosenhill, stanna någon minut för att
> dricka och sträcka på benen och kör sen
> järnet. Då är jag säkert piggare än du är i
> slutet av en stenhård tävling mot elaka tyskar
> ;-)

Ja, men Pilen har nåt du inte har. Klunga:-) (under nationaldagstrampet alltså)

Vafan vi får fixa en happyofficiel HRC, med lite priser som grädde på moset (typ en gammal bakväxel:-). Jag ska fundera lite, borde inte vara så svårt att organisera.

Själv tänkte jag köra sträckan efter VR för att se hur jag ligger till jfrt med förra året. Lite bord man ju ha färbättrat.

kitzblitz skrev:
> Yipee! Putsat och klart: 25.35 idag (38,9 snitt).
> Tänkte passa på medans det blåste åt rätt
> håll stora delar av sträckan ;-)

Fan vad du cyklar Toni!
Med rakade ben och allting.
Känner ju sig som värsta soffpotatisen när man läser om dina bravader!
Jag koncentrera mig på kolhydratuppladdning, något som jag behärskar till fullo! :-)
Tryckte i mig ett Max-mål extra allt + lite till till lunch.

Hela cykelvåren har känds lite avslagen efter att fincykeln blev stulen och sedan en läskig vurpa (= andra cykeln kaputt). Så formen känns inte alls så bra som denna tid förra året.

Happy Rosenhill Challenge idag på 25.50 på en lånad cykel kom därmed som ett överraskande, glädjande besked :-)

Otroligt Toni! Du måste dessutom ha haft lite motvind, du får en extra klapp på axeln. Och jag en spark i ändan:)

Ja, jag är nöjd och känner mig mycket bättre efter detta! Det var konstigt med vinden; kändes som det blåste hej vilt överallt. Men ja, en del motvind var det. Kul sträcka ifall jag inte har sagt det förr :-)

Drygt 22 minuter från Lunsentorpet till parkeringen vid Flottsund.

Troligtvis det snabbaste jag hojat sträckan (draghjälp av Conan Arkivarien) men kändes också som att det skulle gå att putsa en del. Min smygsvettoism blir allt mer uttalad :)

/Johan

Jag har tänkt köra en "teststräcka" imorrn. Kiruna - Kurravaara, 27.1 km från mitt nuvarande boende. Eftersom jag rätt nyligt börjat cykla igen efter ett väldigt långt uppehåll och dåligt leverne, blir det en perfekt sträcka. Första halvan är hela vägen nedåt och ofta medvind så det gick på en kvart minns jag förr (känns som att vi bara har nordvästliga vindar här) sedan passerar man torneälven och cyklar uppför den i regel i motvind, om man som vanligt har medvind första halvan. Ganska många höjdmeter på den andra halvan av sträckan även om totala stigningen inte är stor.

Där har våran släkt en stuga, som jag vissa gånger kommer övernatta i och vissa gånger bara ta en länge paus så det kommer vara enda variationen förutom vinden om man inte räknar med cykeln. En FS MTB med NN 2.25 är kanske inte optimalt att cykla 50% asfalt, 50% hård grusväg :P

Har inte planerat att ta ut mig imorrn, snarare försöka hålla mig i pulzson 3 så jag orkar tillbaka sen samma dag. Men förhoppningen är att pulzzon 3 ska ta mig dit mycket snabbare nästa sommar ;)

Efter evos uppmuntrande i helgen tyckte jag också att det vara dags att öppna Happy Rosenhill Challenge säsongen! 25:31 idag, putsade mitt pers med några sekunder direkt :-) Det blåste dock rätt gynsamt. Synd bara att det regnade på morronen annars hade jag provat sträckan på min nya racer på em. Oh well, nästa gång!

En gammal favoritsträcka är de 81 kilometerna Remmarn --> Örnsköldsvik. Som artonåring körde jag det på 2:57. I somras, 23 år senare, gick det på 2:55.

Innebär det att jag har hunnit ikapp min flyende ungdom? :-)

/s-o

Härligt Toni! Den tid du putsade var ju läskigt bra redan. Men jag visste att du kunde slå den när jag såg dig och Pilen in action på Rosenhillsbacken och när du drog upp tempot senare. Du är snabbare i år. Inget snack om saken.

Själv tog jag tid på skoj för ett tag sedan och hamnade på 27 nånting, men då hade jag kört rätt hårt runt Bornsjön redan och tog inte i allt jag hade (då hade jag inte orkat hem). Men ner till din är det lååångt kvar:)

kitzblitz skrev:
> kitzblitz skrev:
>
> > Fast jag vill putsa den när det blåser åt
> rätt
> > håll någon vacker dag.
> >
>
> Yipee! Putsat och klart: 25.35 idag (38,9 snitt).
> Tänkte passa på medans det blåste åt rätt
> håll stora delar av sträckan ;-)

Det blåste ju rätt idag igen - 25.34 gick det på. Jag är nöjd med ett nytt pers :-)

Tillbaka
Topp