diskussioner och ton

diskussioner och ton
Ja. Eller jag vet ju inte vad hans riktiga namn är så jag kan inte veta om det är hans riktiga namn. Jag skulle dock ha bli väldigt förvånad om det är hans riktiga namn.

Har jag skrivit något som är felaktigt m.a.p. detta?

Tjena!

Det finns en som heter Sixten Fors på riktigt, han har inget att göra med personen som skrivit under pseudonymen Sixten Fors. Så ditt antagande är rätt.

diskussioner och ton
Tjena!

Det finns en som heter Sixten Fors på riktigt, han har inget att göra med personen som skrivit under pseudonymen Sixten Fors. Så ditt antagande är rätt.

För mer än fem år sen letade några medlemmar efter andra medlemmars verkliga namn (ingen aning varför, det kändes riktigt otrevligt). Då så Sixten själva att det inte var hans riktiga namn.

diskussioner och ton
För mer än fem år sen letade några medlemmar efter andra medlemmars verkliga namn (ingen aning varför, det kändes riktigt otrevligt). Då så Sixten själva att det inte var hans riktiga namn.
Lite underligt att ta ett unikt personnamn som nick kan jag tycka. Men SF var - är? - lite speciell förstås.

diskussioner och ton

Tjena!

Jag vet vad "Sixten" heter egentligen. Därav vet jag att han inte har något att göra med den enda personen som faktiskt heter så och har Sixten som tilltalsnamn.
Nog om det..

diskussioner och ton
Västkustens pärla!
Trevligt att se dig här igen
Fast samtidigt var jag glad över att höra att du hade fullt upp och bra där du var/är ändå. 🙂
Tack @Der Kaiser, det värmer. Jag har problem med att döpa en av mina nya cyklar - kan du hjälpa till? ❤️

(Bild tagen innan varsam återställning.) Första träfälgarna för mig. Känns som ett stort steg.
IMG_9413.webp

Kan tycka att gaffelvinkeln är lite för brant, hade varit bra med mer slack, men det är ju en petitess i sammanhanget.. 😉

diskussioner och ton
Tack @Der Kaiser, det värmer. Jag har problem med att döpa en av mina nya cyklar - kan du hjälpa till? ❤️

(Bild tagen innan varsam återställning.) Första träfälgarna för mig. Känns som ett stort steg.
Visa bilaga 804099
Kan tycka att gaffelvinkeln är lite för brant, hade varit bra med mer slack, men det är ju en petitess i sammanhanget.. 😉
I'm definitely not worthy! Och alldeles snurrig av skapelsen. Träfälgar!?!?!?!?! Wow.
Är det en Crescent(-ram) ( med tanke på flaskan)?
Om jag måste ge ett förslag så är det Snurre Sprätt. Jag blir snurrig, och man måste ha sprätt i bena för en SS.

Sorry My, happykorrekt OT här!

diskussioner och ton

Visa bilaga 804099
Blev vid första anblick grundlurad av bilden och trodde att bromsvajern var fastdragen mot styret med denna blå tejp och tänkte "Hur i hela fridens namn funkar det där?". Sen kopplade min hjärna in på rätt spår.
1763320978330.webp

diskussioner och ton
I'm definitely not worthy! Och alldeles snurrig av skapelsen. Träfälgar!?!?!?!?! Wow.
Är det en Crescent(-ram) ( med tanke på flaskan)?
Om jag måste ge ett förslag så är det Snurre Sprätt. Jag blir snurrig, och man måste ha sprätt i bena för en SS.

Sorry My, happykorrekt OT här!
Haha, det kan man tro men den är ”uppdaterad” med den där flaskan och styrlindan någon gång i slutet av 60-talet. Borta nu och ersatta av ett flaskställ på styret.

Det är en Fram Specialracer Nr. 23. Tidigt 20-tal är min halvkvalificerade gissning. Alltså förra 20-talet, så drygt 100 år.

Bra namn, frågan är hur sprättigt det blir när jag vänder på bakhjulet och kör fixed på ”klätterväxeln” 50-21. Pust och stön.

diskussioner och ton
Ni var inte med på "Bianchi oskars" tid.

Jag tycker det var bättre förr. 😜
Underscore är en annan minnesvärd figur från det förflutna. Om jag minns rätt var han ytterst otrevlig emellanåt men också väldigt duktig och kompetent på en del områden.
Glöm inte emmer heller! Även han fylld av kompetens och mindre vänliga tendenser. Han skulle säkert engagerat sig i SCF-diskussionen som sen ledde till denna tråd.

diskussioner och ton
Haha, det kan man tro men den är ”uppdaterad” med den där flaskan och styrlindan någon gång i slutet av 60-talet. Borta nu och ersatta av ett flaskställ på styret.

Det är en Fram Specialracer Nr. 23. Tidigt 20-tal är min halvkvalificerade gissning. Alltså förra 20-talet, så drygt 100 år.

Bra namn, frågan är hur sprättigt det blir när jag vänder på bakhjulet och kör fixed på ”klätterväxeln” 50-21. Pust och stön.
Fram är ju världens tuffaste skepp, behövs inget annat namn!

Sympatiserar fullt med dina ben.

diskussioner och ton
Blev tipsad av @kais01 om tråden och kände att jag ville svara lite snabbt:

Det var inte bara att jag lade för mycket tid på
Happy som gjorde att jag raderade kontot, utan också att jag tyckte att det faktiskt var en rätt tråkig ton och en hel del hån. En del av den tråkiga tonen stod jag säkert för själv, men jag var nog aldrig hånfull. Jag har alltid försökt stå upp för det jag tycker är bra värderingar, och har svårt att hålla mig ifrån att svara och driva diskussioner in i kaklet.

Det är något som jag arbetar med varje dag, att ta ett chill pill och acceptera att vissa människor helt enkelt är… oförbätterliga. Jag önskar fortfarande fler glada tillrop och färre kritiska tråkkommentarer på Happy. Och jag tycker för övrigt att det är synd att SCF jagar sina licenstagare men jag har fått fin hjälp av dem nu när jag startat upp Kungsbackacyklisten på nytt. Så inte svartvitt där.

Och nu är jag ju här igen då. Det här gick ju sådär bra. Men jag kan ju dela en bild på senaste cykeln när jag ändå skriver. Inga nyheter för @HåkanC och några till, ursäkta upprepning för er del.

Puss och kram.
Visa bilaga 804069
Vilken j-a verktygsvägg! Jag är inte avundsjuk.....inte det minsta.

Vad är det för bygge? Någon gammal fransk roleur eller något sådant?

diskussioner och ton
Vilken j-a verktygsvägg! Jag är inte avundsjuk.....inte det minsta.

Vad är det för bygge? Någon gammal fransk roleur eller något sådant?
Prata inte om verktygen, jag har en lågintensiv beroendeproblematik. Om jag vrider kameran lite till höger finns det ännu fler, och väggen bakom mig är också rätt full. Pinsamt är ordet.

Det är en gammal, fransk randocykel. Jag får väl göra en tråd om den cykeln kanske, och sluta förpesta denna tråd.

diskussioner och ton
Tjena!

En väldigt bra OT vändning enligt mig. Har pratat med en kulturfönstertillverkare om att tillverka träfälgar. Skulle vara kul att ha ett par egenbyggda.
OM du skulle vilja ha träfälgar vet jag att Cerchio Ghisallo säjer fantastiskt fina sådana. Butiken ligger ett stenkast från Madonna del Ghisallo, således vill man ju tro att de vet vad de gör. Jag köpte korkklossar (passar mig, lite korkad) av dem för två-tre veckor sedan. Att döma av leveranstiden på bromsklossar bör man nog vara jävligt tidigt ute med fälgbeställningar.. 😉

diskussioner och ton
Prata inte om verktygen, jag har en lågintensiv beroendeproblematik. Om jag vrider kameran lite till höger finns det ännu fler, och väggen bakom mig är också rätt full. Pinsamt är ordet.

Det är en gammal, fransk randocykel. Jag får väl göra en tråd om den cykeln kanske, och sluta förpesta denna tråd.
vill också veta mer om pegan/säg till när du tröttnat ;) ebay.fr ? eller hämtat på plats?

diskussioner och ton
OM du skulle vilja ha träfälgar vet jag att Cerchio Ghisallo säjer fantastiskt fina sådana. Butiken ligger ett stenkast från Madonna del Ghisallo, således vill man ju tro att de vet vad de gör. Jag köpte korkklossar (passar mig, lite korkad) av dem för två-tre veckor sedan. Att döma av leveranstiden på bromsklossar bör man nog vara jävligt tidigt ute med fälgbeställningar.. 😉

Tjena!

Perfekt, om en fyra-fem år så bor jag typ 15 mil därifrån. Så då kanske dom är färdiga 😂

diskussioner och ton
Ignorera är väl dumt. Kan vara riktigt roligt att läsa. Men nu är "Rövhatt" officiellt sanktionerat av Happy, så bara att använda det.

Tillbaka
Topp