diskussioner och ton

diskussioner och ton
Det är klart sedan länge. Forumet består av idoter. Tidigare var det två kategorier; svetton och fetton, men gränserna har suddats ut mer och mer så övergången till en kategori enligt fg mening har väl varit ganska odramatisk.
Underkategorierna var fetto-svetto, svetto-fetto och pretto-svetto (inte någon som identifierade sig som pretto-fetto tror jag) vad jag minns.

diskussioner och ton
Det är klart sedan länge. Forumet består av idoter. Tidigare var det två kategorier; svetton och fetton, men gränserna har suddats ut mer och mer så övergången till en kategori enligt fg mening har väl varit ganska odramatisk.
Och blinkmonglon? Men det kanske är som med annat. Alla känner ett blinkmonglo, men ingen vill erkänna att man är ett.

diskussioner och ton
Bättre att inkludera än att exkludera (blev jag politisk nu?). :)
Jepp! Sluta genast med de dumheterna.

I övrigt upplever jag Happy som mindre lycklig jämfört med förr i tiden.
Min egna spaning skyller på respekt som enkelriktat fenomen lustigt nog. Jag själv lutar mer åt att respekt och förståelse hör ihop och att båda är dubbelriktade.
Enkelriktad respekt anser jag reser murar medans dubbelriktad respekt och förståelse öppnar upp för dialog.
#Tycker jag.

diskussioner och ton
Idot var det ju... :giggle:

Skit samma, jag tycker det är bra stämning här ändå!

Man får ju sålla lite, och inse att det kan slinka igenom ett och annat man inte gillar på ett
anonymt forum.

Senast ändrad:
diskussioner och ton
Ja i den här tråden håller vi strikt på att inte fluktuera mellan olika ämnen.
Förvisso har du en poäng. Men med tanke på att det finns en tråd som så exceptionellt väl passar för hockeytramsande tänkte jag att det vore synd att inte samla allt detta på samma plats s.a. det blir lättare för hockeytramsörer att hitta godbitarna.

diskussioner och ton
Blev tipsad av @kais01 om tråden och kände att jag ville svara lite snabbt:

Det var inte bara att jag lade för mycket tid på
Happy som gjorde att jag raderade kontot, utan också att jag tyckte att det faktiskt var en rätt tråkig ton och en hel del hån. En del av den tråkiga tonen stod jag säkert för själv, men jag var nog aldrig hånfull. Jag har alltid försökt stå upp för det jag tycker är bra värderingar, och har svårt att hålla mig ifrån att svara och driva diskussioner in i kaklet.

Det är något som jag arbetar med varje dag, att ta ett chill pill och acceptera att vissa människor helt enkelt är… oförbätterliga. Jag önskar fortfarande fler glada tillrop och färre kritiska tråkkommentarer på Happy. Och jag tycker för övrigt att det är synd att SCF jagar sina licenstagare men jag har fått fin hjälp av dem nu när jag startat upp Kungsbackacyklisten på nytt. Så inte svartvitt där.

Och nu är jag ju här igen då. Det här gick ju sådär bra. Men jag kan ju dela en bild på senaste cykeln när jag ändå skriver. Inga nyheter för @HåkanC och några till, ursäkta upprepning för er del.

Puss och kram.
Visa bilaga 804069
Fint att se att du är tillbaka <3

diskussioner och ton
Nja, jag tycker det oftast är en ganska trevlig stämning här på forumet!
Jag blir inte ens pikad, retad eller allmänt driven med bara för att jag håller på AIK. :giggle:

Har farbror redan glömt bort att du hejar på fejk aik alltså Solna aik . Ibland är det svårt och lära gammla hundar och sitta 😉

diskussioner och ton
Nu borde kanske TS döpa om tråden till:

"-Här stryker vi gubbar medhårs-tråden"

🤠
Vi borde uppmana TS att skriva en bok om tråden: ”Från hat till hat”.

I denna verklighetsbaserade roman beskriver författaren hur en så kallad ”tråd” på ett internetforum gick från diskussioner om hat till rent hat mellan män som identifierar sig med olika fotbolls- och puckeyföreningar.

”Skrämmande läsning om onlinesamhället och utmaningarna i vår tid.”
-Fotbollskanalen.se

”Jag kunde inte lägga ifrån mig den (men jag läste på paddan och slösurfade under tiden).
-Expressen

”Avgå alla!”
-Firman Boys

diskussioner och ton
skulle aldrig ignorera nån, folk ska väl uppföra sej så pass bra att man inte ska behöva de?

sen finns de ju dom som skryter om sin långa ignore lista också. filterbubblan.
Folk som är rädda för verklighetens bistra sanning att de kan ha fel, är den typ av människor som ignorerar och blockar folk. Oftast är det de själva som kommer med de vildaste gissningarna men ändå går hårdast fram mot för de främmande påståenden, utan sakliga motargument eller någon form av sund eller konstruktiv oenighet. De får sedan medhåll av ett par vapendragare som tillsammans skapar en falsk känsla av konsensus för att förtrycka åsikter de inte förstår sig på.

Jag håller med TS då det var anledningen till att jag slutade hänga här för många år sen. Det fanns ett litet gäng som förstörde för alla andra med en elitistisk inställning utan vare sig intelligens eller saklig kunskap men ändå skulle det hånas.

Så fort jag kom tillbaka till forumet möttes jag av EXAKT samma sak. Folk får gärna ifrågasätta och komma med motargument men rena förnedrande gliringar och hån utan sakliga argument är ju på sandlådenivå.
Det är alltid några puckon som drar ned snittet på ett forum.

diskussioner och ton
Är man känslig tror jag man får det väldigt svårt att vistas på internetforum som inte modereras stenhårt, då får man nog roa sig med något annat i livet.

Sedan är det mycket svårt att skämta på internetforum (och även tex i mail). Dels är det stor risk för att skämten missförstås samt att alla kanske inte uppskattar dem.

Att det är ganska högt till tak här tror jag är en kraftig orsak till att så många trivs här. Vore mycket olyckligt att ändra på det enbart pga en eller ett par överkänsliga personer?

Självklart kan det bli fel ibland men då får man väl be om ursäkt och sedan går båda parterna vidare i livet och glömmer det, hur svårt kan det vara?

Senast ändrad:
diskussioner och ton
Folk som är rädda för verklighetens bistra sanning att de kan ha fel, är den typ av människor som ignorerar och blockar folk. Oftast är det de själva som kommer med de vildaste gissningarna men ändå går hårdast fram mot för de främmande påståenden, utan sakliga motargument eller någon form av sund eller konstruktiv oenighet. De får sedan medhåll av ett par vapendragare som tillsammans skapar en falsk känsla av konsensus för att förtrycka åsikter de inte förstår sig på.

Jag håller med TS då det var anledningen till att jag slutade hänga här för många år sen. Det fanns ett litet gäng som förstörde för alla andra med en elitistisk inställning utan vare sig intelligens eller saklig kunskap men ändå skulle det hånas.

Så fort jag kom tillbaka till forumet möttes jag av EXAKT samma sak. Folk får gärna ifrågasätta och komma med motargument men rena förnedrande gliringar och hån utan sakliga argument är ju på sandlådenivå.
Det är alltid några puckon som drar ned snittet på ett forum.

Sixten ? Är du tillbaka

Tillbaka
Topp