Raftö
Aktiv medlem
Diverge Expert Carbon, kommentarer innan köp?
Som tråden skriver är jag nära att klippa till på en gravelcykel för att börja åka till jobbet på, 37 km enkel väg. Jag har kollat av elracer-marknaden men nej.
Iaf så tänkte jag ge mig en chans att cykelpendla och har sökt något med komfort och bra hjul från start (och då får man ju fin ram och bra komponenter på köpet så att säga.
)
Någon som har något annat spännande att tipsa om innan jag klipper till? Jag har lite arbete att göra innan 70 km/dag är en smal sak.. Så det ska vara en cykel man längtar upp på.
Iaf så tänkte jag ge mig en chans att cykelpendla och har sökt något med komfort och bra hjul från start (och då får man ju fin ram och bra komponenter på köpet så att säga.
| FRAMGAFFEL: | Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount |
| BAKVÄXEL: | SRAM GX Eagle AXS, w/ battery cover |
| VÄXELREGLAGE: | SRAM Rival eTap AXS |
| BROMSAR: | SRAM Rival eTAP AXS, hydraulic disc |
| HJUL: | Roval Terra C, 25mm inner width carbon rim, 32mm depth, NEW DT 370 hub, 24h, DT Swiss Comp Race spokes |
Någon som har något annat spännande att tipsa om innan jag klipper till? Jag har lite arbete att göra innan 70 km/dag är en smal sak.. Så det ska vara en cykel man längtar upp på.