DIY Kabelhållare

tmz016

Aktiv medlem
DIY Kabelhållare
Hallå alla smarta

Jag har bestämt mig för att montera bakbromsens slang externt av ren enkelhet. Original sitter det fästen på ramen för detta, men det medföljde inte när jag köpte hojen häromdagen av en kille på Happy.

Bikester har självhäftande varianter som jag visserligen beställt, men det vore gött att använda skruvarna på ramen som faktiskt är till för detta.

Första bifogade bilden är på originalfästen. Jag tänker att det borde gå att att göra något liknande relativt enkelt, alternativt något likt bild nummer två.

Jag tänker att folk här borde testat något liknande, eller iallafall är smartare än mig och kan komma med rekommendationer.
Screenshot 2023-07-25 at 21.28.33.pngScreenshot 2023-07-25 at 21.33.04.png

DIY Kabelhållare
Bägge varianterna är standarddelar som används av flertalet taiwanesiska ramtillverkare. Har från en tidigare skrotad ram fyra stycken av den första varianten men med ”arm” på endast ena sidan som ligger och skräpar om det kan vara till användning.

DIY Kabelhållare
Bägge varianterna är standarddelar som används av flertalet taiwanesiska ramtillverkare. Har från en tidigare skrotad ram fyra stycken av den första varianten men med ”arm” på endast ena sidan som ligger och skräpar om det kan vara till användning.
Det kan vara intressant då det är en DH hoj med single speed, så det går endast en slang.
Kan du skicka mig ett PM med bild så får jag se om det kan passa?

DIY Kabelhållare
Jag gjorde fästen liknande bild 2 av dubbelvikt vävtejp till en hoj en gång. Var tänkt som en tillfällig lösning, men dom höll fint, så dom fick sitta kvar. :)

DIY Kabelhållare
Om du har tillräckligt många skruvhål är hållaren på bild 2 perfekt. Funkade fin till väjer till droparen på sonens MTB. Jag ser inte att det finns bättre lösningar.

Tillbaka
Topp