DIY Zwift Ride. Typ. Ersätta framgaffel och hjul med ett 1 1/8" rör. Någon som gjort det?

DIY Zwift Ride. Typ. Ersätta framgaffel och hjul med ett 1 1/8" rör. Någon som gjort det?
Det låter onekligen väldigt tryggt nere i gropen! 😂

Ett par 105 reglage låter ju också som en bra lösning! Har spenderat hösten med att tom-klicka på vänsterreglaget på gruscykeln. Trodde jag skulle störa mig, men det var mest vara trevligt?
Sorry, lurades... Gjorde ett stort rökarryck under sommaren och reglagen måste gått med i den skänkes-omgången.☹️

Funkar ju med vad som helst nästan, kolla i Yardsaletråden kanske!

Här kommer ytterligare en återkoppling på hur mitt framhjulssubstitut fungerar. Det fungerar utmärkt! Så bra att jag inte tänker på det över huvud taget.

img_8559-webp.797118

Friktionen mellan träet och skärbrädan är alldeles lagom. Man kan vrida styret men det far inte runt av sig själv när man trampar. Stabilt!

Jag skall runda av alla kanter med slipmaskinen någon dag men i övrigt anser jag stödet vara klart.

Men det är ju inte färgmatchat med ramen. Där tappar du några Watt.

Tillbaka
Topp