Vernersson
Aktiv medlem
Dopingtråden
Och som lök på den proverbiala laxen.
”Har aldrig hört någon som använt den på läpparna”
”Har aldrig hört någon som använt den på läpparna”
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
me.I.am sa:Det här kan t.o.m. bli en större skandal än när Milli Vanilli inte sjöng själva.
1888 sa:GoranS sa:1888 sa:4 år blir bra.
Ingen fuskare skall komma undan med microdoser även om
det kan kosta någon "oskyldig" sin karriär.
Norska skidåkare har jag haft dåliga vibbar på i många år.
Astmamedicinerna har ju inte direkt fått mej att ändra känslorna.
Vad vill du indikera med citationstecknen runt oskyldiga? Att det inte finns någon som är oskyldig?
Ovetande/slarviga kan det ju finnas, men alla är ju skyldiga att veta vad dom stoppar i sej
1888 sa:Nu förstår jag dej inte riktigt GoranS, finns det spår i testerna så skall vederbörande stängas av direkt.
Varför skall alla stängas av?
1888 sa:Självklart är det så, men ingen som inte testas positivt kan ju stängas av.
Det är ju lite långsökt att änka så.
NLC sa:1888 sa:Självklart är det så, men ingen som inte testas positivt kan ju stängas av.
Det är ju lite långsökt att änka så.
Fast det var ju inte det du skrev i a)
NLC sa:Det är enbart i medicinsk syfte ;-)
GoranS sa:Jag vill absolut ha (så) rent spel (det går). Däremot är jag ingen större fan av att sätta ditt människor som är oskyldiga. Dels så finns det en etisk/moralisk aspekt i det hela och dels tror jag i längden att det är skadligt för tilltron till ett system där oskyldiga åker dit. Sen är det i praktiken förstås alltid en balansgång och det kommer att finnas gränsdragningar.
Sen tyckte jag det var lite "underhållande " att du skrev att a och b var det du tyckte för att sedan uttryckligen skriva att det bara var b som gällde. Sen får jag erkänna att jag inte är så insatt i terminologin som på senare tid brukats i denna tråd, så W och Arbeg har jag noll koll på vad som åsyftas. Gissar på ngt etanolrelaterat.
Aliide sa:GoranS sa:Jag vill absolut ha (så) rent spel (det går). Däremot är jag ingen större fan av att sätta ditt människor som är oskyldiga. Dels så finns det en etisk/moralisk aspekt i det hela och dels tror jag i längden att det är skadligt för tilltron till ett system där oskyldiga åker dit. Sen är det i praktiken förstås alltid en balansgång och det kommer att finnas gränsdragningar.
Sen tyckte jag det var lite "underhållande " att du skrev att a och b var det du tyckte för att sedan uttryckligen skriva att det bara var b som gällde. Sen får jag erkänna att jag inte är så insatt i terminologin som på senare tid brukats i denna tråd, så W och Arbeg har jag noll koll på vad som åsyftas. Gissar på ngt etanolrelaterat.
Vem är oskyldig som testats positivt?
https://www.wada-ama.org/en/questions-answers/strict-liability-in-anti-doping#item-716
Dvs INGEN!
Det är det som är själva grunden för sk "rent spel"!!! Det finns ingen etisk/moralisk aspekt i den frågan. Positivt är positivt oavsett hur det gått till.
Eller menar du alla andra? Som testats negativt? Jo, de är osyldiga.
NLC sa:Aliide sa:GoranS sa:Jag vill absolut ha (så) rent spel (det går). Däremot är jag ingen större fan av att sätta ditt människor som är oskyldiga. Dels så finns det en etisk/moralisk aspekt i det hela och dels tror jag i längden att det är skadligt för tilltron till ett system där oskyldiga åker dit. Sen är det i praktiken förstås alltid en balansgång och det kommer att finnas gränsdragningar.
https://www.wada-ama.org/en/questions-answers/strict-liability-in-anti-doping#item-716
Dvs INGEN!
Det är det som är själva grunden för sk "rent spel"!!! Det finns ingen etisk/moralisk aspekt i den frågan. Positivt är positivt oavsett hur det gått till.
Fast med den inställningen och dagens allt mer förfinade metoder att hitta riktigt låga koncentrationer blir även den som olyckligtvis kommit i kontakt (t.e.x handslag, famnslag, klapp eller kyss) med ett dopningsklassat preparat "skyldig". Men det kanske är ett pris som sporten och WADA är villig att ta, att hellre fälla än fria.
Aliide sa:GoranS sa:Jag vill absolut ha (så) rent spel (det går). Däremot är jag ingen större fan av att sätta ditt människor som är oskyldiga. Dels så finns det en etisk/moralisk aspekt i det hela och dels tror jag i längden att det är skadligt för tilltron till ett system där oskyldiga åker dit. Sen är det i praktiken förstås alltid en balansgång och det kommer att finnas gränsdragningar.
Dvs INGEN!
Diogenes sa:En norsk backhoppares syn på saken: http://www.schmidx2.com/
JT sa:http://www.svt.se/sport/vintersport/norge-astma-vallabuss
Det är liksom samma samma som smygandet runt Lance Armstrongs (och alla andras) dopande. Exakt samma historier.
Lance Armstrong torskade inte många gånger i test heller. TJ och LA har liknande antal positiva prov. Några enstaka liksom. Klart som fan att den ene är en av de största fuskarna och den andre hade bara "otur".
Då kan det vara förnuftigt att man tar något som får ned reaktioner på astma. Jag hade ingen ansträngelseastma eller kylbesvärsastma, men tävlade inte utan vanlig astmamedicin på morgonen.
Trodde vi kommit överens om att astmamedicin inte har någon effekt på "friska"?
Det är sidor av elitidrotten som barn inte nödvändigtvis behöver exponeras för
Ja, barnen!! Tänk på barnen!!! Haha...
geologen sa:Diogenes sa:En norsk backhoppares syn på saken: http://www.schmidx2.com/
Mörkbrun text på svart bakgrund... Hur tänkte de där? :)
Dvs INGEN!
AxelSthlm sa:geologen sa:Diogenes sa:En norsk backhoppares syn på saken: http://www.schmidx2.com/
Mörkbrun text på svart bakgrund... Hur tänkte de där? :)
Jag tycker hans inlägg var nyanserat och bra skrivet.
GoranS sa:Aliide sa:GoranS sa:Jag vill absolut ha (så) rent spel (det går). Däremot är jag ingen större fan av att sätta ditt människor som är oskyldiga. Dels så finns det en etisk/moralisk aspekt i det hela och dels tror jag i längden att det är skadligt för tilltron till ett system där oskyldiga åker dit. Sen är det i praktiken förstås alltid en balansgång och det kommer att finnas gränsdragningar.
Dvs INGEN!
Vad är din exakta definition av att någon är skyldig?
Mendel sa:Btw, hur vanligt är det att elit idrottare inte blir testad på 4 månader? Är det så för övriga bland den internationella eliten?
ohellstrom sa:Om man ska få tävla måste man ha varit anmäld till antidopingprogrammet i "X" (nån som är frisk på att googla?) tid innan så om TJ bestämde sig för att avregistrera sig som elitåkare under avstängingen skulle hon inte vara fri att tävla omedelbart efteråt.
ohellstrom sa:Om man ska få tävla måste man ha varit anmäld till antidopingprogrammet i "X" (nån som är frisk på att googla?) tid innan så om TJ bestämde sig för att avregistrera sig som elitåkare under avstängingen skulle hon inte vara fri att tävla omedelbart efteråt.
me.I.am sa:Hur är det med de som är dopingavstängda, testas de under avstängningen?
Menar inte Johaug här, rent generellt. Ta någon som blir avstängd i 2 år, tränar järnet m.h.a. doping, då kan man göra en rejäl comeback.
Dom är ju inte "aktiva", utestängda från organiserad träning/tävling, ses väl mer som vanliga dödliga.
Aliide sa:...
och kontrolleras lika ofta som off-season testning (tävlingstester kan det ju naturligtvis inte bli. Dvs ca 20-25 provtagningar/år....
bigmollo sa:Stäng av Tyskland och Boulen!
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23762842.ab