Dopingtråden
Miss Lycka sa:IOC borde utesluta alla dopingfällda på OS.
Finns väl flera nationella olympiska kommittéer som gjort det? Men tillslut kommer det någon "favorit" som man inte vill stänga av och så ändrar man sig snabbt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Miss Lycka sa:IOC borde utesluta alla dopingfällda på OS.
Miss Lycka sa:Ja, men det borde ge en viss effekt.
GoranS sa:Verkar ju föras diskussioner åt det hållet: https://happyride.se/forum/read.php/1/1969530/3064768#msg-3064768
Du menar att det är okay att ryssar stängs av unisont på opublicerade och okritiserade rapporter som hintar fusk men att det är helt okay att norrmän som bevisligen har fuskat och som har en väldigt låg medvetenhet om sitt ansvar och skyldighet ska köra bara för at tdom ska det?JT sa:Hon kommer vara med på OS. Något annat vore ytterst sensationellt.
emmer sa:Du menar att det är okay att ryssar stängs av unisont på opublicerade och okritiserade rapporter som hintar fusk men att det är helt okay att norrmän som bevisligen har fuskat och som har en väldigt låg medvetenhet om sitt ansvar och skyldighet ska köra bara för at tdom ska det?JT sa:Hon kommer vara med på OS. Något annat vore ytterst sensationellt.
emmer sa:Du menar att det är okay att ryssar stängs av unisont på opublicerade och okritiserade rapporter som hintar fusk men att det är helt okay att norrmän som bevisligen har fuskat och som har en väldigt låg medvetenhet om sitt ansvar och skyldighet ska köra bara för at tdom ska det?JT sa:Hon kommer vara med på OS. Något annat vore ytterst sensationellt.
Men då menar vi nog ungefär samma sak.JT sa:Nej, det menar jag inte, men det är inte heller jag som bestämmer.emmer sa:Du menar att det är okay att ryssar stängs av unisont på opublicerade och okritiserade rapporter som hintar fusk men att det är helt okay att norrmän som bevisligen har fuskat och som har en väldigt låg medvetenhet om sitt ansvar och skyldighet ska köra bara för at tdom ska det?JT sa:Hon kommer vara med på OS. Något annat vore ytterst sensationellt.
Min poäng är att även om man inte säger det rakt ut, så vill man inte från norsk sida stänga av TJ över OS. Det är en dålig affär för norsk längdskidsport.
Bikzz sa:Frikänn !!
geologen sa:Jag tror också att Johaug kommer att stå i startfållan i OS. Norska domen kommer att bli ett så långt straff att det inte garanterat tas upp i CAS, men inte så långt att det förhindrar medverkan i OS. En känslig balansgång alltså. Förhoppningsvis ser CAS igenom det och tar upp det ändå, om de har den möjligheten. Jag vet inte exakt hur processen ser ut.
Blir det som jag tror ovan, så är det dags att skrota de nationella dopingavdelningarna och alltid hantera alla dopingfall i en internationell domstol, där ledamöterna noga ska väljas ut för att inte kunna anklagas för jäv. I ett fall som Johaugs, t ex, bör de komma från länder som Thailand, Namibia, Sudan, Uruguay och liknande länder, där ingen längdskidåkning på internationell nivå förekommer.
Vänta lite, vad har det med saken att göra ... ??Miss Lycka sa:Nu gäller det hennes oskuld.
GoranS sa:Tycker ADNs förslag luktar OS-övervägande lång väg. Hur vanligt är egentligen domar på 14 månader. Jag hade inbillat mig att 15 månader skulle vara betydligt vanligare.
Bengt-re sa:GoranS sa:Tycker ADNs förslag luktar OS-övervägande lång väg. Hur vanligt är egentligen domar på 14 månader. Jag hade inbillat mig att 15 månader skulle vara betydligt vanligare.
ADN är ju norrmän de också....
bigmollo sa:Går det att komma lägre än motordoping? Epo och steroider känns fan ärligt och naturligt i jämförelse.
JT sa:Scoopet är väl möjligen att Pinarellos hojar är bojsänken.
bluetail sa:"Använde motorer under TdF 2015..."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/38GoX/anvande-motorer-under-tour-de-france
Är det nån som tror på ärliga segrar i dessa lopp längre?
Mytomanska motorer avger ingen elektromagnetisk strålning.me.I.am sa:Vilken motordoping skulle klara de tester som genomförs idag? Eller det testades inte så mycket för det under TdF?
Henrik_E sa:Mytomanska motorer avger ingen elektromagnetisk strålning.me.I.am sa:Vilken motordoping skulle klara de tester som genomförs idag? Eller det testades inte så mycket för det under TdF?