Dopingtråden

Dopingtråden
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> GoranS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Snygg gubbe:
> >
> http://blog.cyclingpro.it/2013/09/03/giuliano-ande
> rlini-non-negativo-gran-fondo-sotto-shock/ Sextio
> > bast och kör med EPO och humant
> > koriongonadotropin (hCG) på ett "motionslopp".
>
> Kan tyvärr inte italienska, men körde han med
> "Det var ett motionslopp så det är klart att jag
> inte fuskade"? :-)

Nej, men "läkaren hade inte handskar", "oordning bland provrören", och lite annat. Bäst är dock: "Immediatamente dopo il controllo il mio avvocato ha spedito una raccomandata al Ministero". Med förlov sagt, skönt att alltid ha sin egen advokat väntande i bakgrunden, beredd att närsomhelst skicka ett brev till något ministerium - det kallar jag effektiv damage control planning.

Dopingtråden
DT skrev:
> Verkligen.
>
> Nästa gång jag cyklar ett motionslopp ska jag ha
> Tille på standby att skicka brev. Omutifall.

Mutfall?

Dopingtråden
lundatok skrev:
> DT skrev:
> -----
> > Verkligen.
> >
> > Nästa gång jag cyklar ett motionslopp ska jag
> ha
> > Tille på standby att skicka brev. Omutifall.
>
>
> Mutfall?

Ja så kan man också se det.

Dopingtråden
Vem ska du ha som doktor? Det finns väl en drös mer eller mindre "arbetslösa" snubbar som går att anlita ;-)

DT skrev:
> Verkligen.
>
> Nästa gång jag cyklar ett motionslopp ska jag ha
> Tille på standby att skicka brev. Omutifall.

Dopingtråden
DT skrev:
> Skönt, jag var övertygad om att han var
> oskyldig.

Hans samvete var ju rent. Det blir lite problematiskt om både de oskyldiga och de skyldiga skall kunna säga samma sak. Då vet man ju inte på riktigt.

Dopingtråden
"Contador camp dismisses cover-up claim

The leaked summary of a dossier detailing allegations of corruption against UCI president Pat McQuaid and his predecessor Hein Verbruggen included a claim that the UCI offered to cover up Contador’s positive test at the 2010 Tour de France in exchange for money. The document claims that “the efforts were not successful because the media became aware of the story before the cover-up could be completed.”

Contacted by Cyclingnews on Tuesday, however, Contador’s press officer Jacinto Vidarte dismissed the story. “It is not true,” he said."

Det var väl ingen som trodde något annat än att hans "conscience is clear" eller ? :-)

Dopingtråden
Och det hade han ju gjort! :-)

lundatok skrev:
> Det kan ju inte vara sant för då hade han ju
> dopat sig?!

Dopingtråden
Äh Horner är ju i sin bästa ålder nu, de andra är inte färdigutvecklade än:)
H40 är grejer det, oftast snabbare än grabbarna i H30 så inte behöver den mogne mannen pillerburkar han inte.

Dopingtråden
a.svensson skrev:
> Äh Horner är ju i sin bästa ålder nu, de andra
> är inte färdigutvecklade än:)
> H40 är grejer det, oftast snabbare än grabbarna
> i H30 så inte behöver den mogne mannen
> pillerburkar han inte.

+1

Dopingtråden
Att H30 i Sverige är, generellt, sämre än H40 beror nog mest på att de flesta som är starka i yngre år kör Elit eller Senior. Dessutom är det förmodligen många som tävlar intensivt på hög nivå från övre tonåren och 8-10 år framåt, sen stadgar de sig och skaffar barn och gör ett uppehåll från tävlingsvärlden. När de är i 40-årsåldern är barnen stora och lönen fet, så då börjar det locka att kuska runt på tävlingar igen. Vips, så fylls H40 av massa starka rackare! :)

Jag tänker inte tävla i veteranklasser längre när jag hamnar i H40. Lika lite som jag skulle få för mig att gå upp till Senior i dag. Det är ett sjuhelvetes kliv i prestanda som krävs för det. 30-40 W mer på tröskel räknar jag med skulle behövas för att hänga med vettigt.

Dopingtråden
geologen skrev:
> Jag tänker inte tävla i veteranklasser längre
> när jag hamnar i H40.

Va!??? Vad är det för negativ inställning? Du kommer ju öka din tröskeleffekt under många år med den träningsmängd du har.
Jag spår lysande resultat för dig i H40! :-)

Dopingtråden
Lingon skrev:
> geologen skrev:
> -----
> > Jag tänker inte tävla i veteranklasser
> längre
> > när jag hamnar i H40.
>
> Va!??? Vad är det för negativ inställning? Du
> kommer ju öka din tröskeleffekt under många år
> med den träningsmängd du har.
> Jag spår lysande resultat för dig i H40! :-)

Haha, nä, fem år till, sen är det slut! 2018 blir min sista tävlingssäsong i veteranklass.

Miss Lycka skrev:
> Det verkar svårt att vinna tävlingar oavsett tävlingsklass.

Att vinna är inte målet för mig. Men att vara i hyfsat jämförbar nivå är ett mål. Mina bästa resultat i H30 hade bara räckt till nedre halvan, ofta nedre tredjedelen, i H40.

Dopingtråden
gabbeon skrev:
> Häxjakt och pseudovetenskap i samma artikel.
> http://www.cyclingnews.com/news/gazzetta-dello-sport-scrutinizes-horners-power-data-at-the-vuelta

Dr Ferrari to the rescue :
According to Dr. Ferrari the road surface, drafting from teammates and other riders, hairpins and the wind can greatly affect performance, power data and VAM. He claims on his 53x12 blog that road surfaces can cause a variation of 6-10%, while wind can have a similar affect

Dopingtråden
Dessutom så är 20 sek plus på 16:40 inte mer än 2% mer vilket betyder att om Horner verkligen producerade 2034 VAM & 6.83 W/kg (i 16:40) så gjorde Rodriguez 1994 VAM & 6,70 W/kg (i 17:00) och Valverde 1984 VAM & 6,66 W/kg (i 17:05). Så det finns nog nånting mer än piller som kan förklara detta. Hoppas jag.

Dopingtråden
NLC skrev:
> Så
> det finns nog nånting mer än piller som kan
> förklara detta. Hoppas jag.

Sprutor?

Tillbaka
Topp