me.I.am sa:
Nicathu sa:
Luthman Photography sa:
Är det någon, någonstans som skulle bli chockad om det visade sig att Zlatan var dopad? Skulle någon ens bry sig?
Hela mediasverige vet ju att det i stort sett bara är cyklister som dopar sig! Alla andra som åker dit i alla möjliga sporter har bara en jäkla otur och dåliga läkare;-)
Den där skeva bilden tror jag bara cyklister har.
GoranS sa:
Jag misstänker att det är du som har en skev bild av cyklister!
Nu vet jag inte om du kanske bara skojar lite. Men det är ett återkommande tema i den här tråden att media är jättedumma mot cyklister, och tycker det är helt ok när andra dopar sig. Det tycker jag är lite skev bild av verkligheten, lite som att utropa alla som haters så fort någon inte håller med.
Det är andra idrotter än cyklingen som dominerat dopingrapportering i media senaste halvåret. Innan meldonium var det några friidrottsnationer som det skrevs rätt friskt om. Och innan det, tja, LA saknar motstycke inom någon annan idrott anser jag. Med tanke på hans "meriter", hur han behandlade de som framförde misstankar och allt han stod för efter toppen i karriären. Det media kan rapportera om är avslöjanden, och det gör dom oavsett idrott. Att vissa förbund vill sopa det under mattan alt. har väldigt lite tester kan man knappast beskylla media för.
Fallet Bäckström som ältas med jämna mellanrum, det var förbundet som ville bortförklara, inte media. Vad jag minns rapporterades det ganska kritiskt om hur förbundet behandlade det.
Så ja, jag tycker det är lite offerkofta över det hela.
PS. En av dom största inom fotbollen, Maradona, blev utslängd från ett VM efter att testat positivt. Det rapporterades som en skandal.