Dopingtråden

Dopingtråden
GoranS sa:
Syre är också klart prestationshöjande i konditionsidrotter. Borde omedelbart förbjudas!

Jag antar att du menar inhalera syre? Det borde absulut ge livstids avstängning från allt tävlande! Många idrottsmän bygger upp sin fysik genom år av syremissbruk och jag har hört att de positiva effekterna av att andas syre kan bestå i upp till nittio år eller mer!

Senast ändrad:
Dopingtråden
Supertramp sa:
GoranS sa:
Syre är också klart prestationshöjande i konditionsidrotter. Borde omedelbart förbjudas!

Jag antar att du menar inhalera syre? Det borde absulut ge livstids avstängning från allt tävlande! Många idrottsmän bygger upp sin fysik genom år av syremissbruk och jag har hört att de positiva effekterna av att andas syre kan bestå i upp till nittio år eller mer!

Ja och syre är dessutom giftigt https://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_toxicity så det bör definitivt förbjudas.

Dopingtråden
JT sa:
Supertramp sa:
GoranS sa:

Ja och syre är dessutom giftigt https://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_toxicity så det bör definitivt förbjudas.

Jag kräver att politikerna agerar. Detta borde inte bara anses som dopning utan som en livsfarlig drog. FÖRBJUD!!!

Dopingtråden
Det förhöjda intaget av divätemonoxid som många idrottare ägnar sig åt i samband med träning borde också uppmärksammas mer.

Dopingtråden
JT sa:
GoranS sa:
Jag kräver att politikerna agerar. Detta borde inte bara anses som dopning utan som en livsfarlig drog. FÖRBJUD!!!

Nu tycker jag du överdriver. Lite gaffatejp över mun och näsa på idrottarna löser ju problemet.

Vadå!? Tänk på alla barn som kan ta skada av syremissbruk. Detta är allvarliga saker och inte något idrottsspecifikt. Framför allt som jag misstänker att detta missbruk är mycket utbrett. Jag skulle t.o.m. sträcka mig så långt som att säga att nedgången i resultaten i den svenska skolan med stor sannolikhet är direkt kopplade till syremissbruk.

Dopingtråden
H. sa:
Det förhöjda intaget av divätemonoxid som många idrottare ägnar sig åt i samband med träning borde också uppmärksammas mer.

Ja, och i synnerhet när det spetsas med med olika substanser såsom sackarider så utgör det en cocktail som kan få allvarliga biverkningar. I synnerhet om man som vissa cyklister verkar göra häller substansen över sig.

Dopingtråden
GoranS sa:
Så, hon tar en medicin för hjärtsjuka trots att hon inte är hjärtsjuk och får ett mejl som handlar om förändringar i dopningsbestämmelserna.

Inte kunde väl världens bäst betalda idrottskvinna tänka sig att hennes favoritpreparat mot nageltrång skulle komma upp på dopinglistan.

Jag känner nittonåringar som måste rapportera i Whereabout-systemet. De har koll på dopningsbestämmelserna.

Dopingtråden
Om hon trodde det var mot nageltrång skulle jag säga att preparatet förmodligen har en del rätt obehagliga bieffekter på hjärnfunktionen. ;-)

Dopingtråden
Luthman Photography sa:
Jag ser fram emot bokstavlig döds-cykling. Spurtuppgörerlserna kommer inte att vara lika spännande men ändå...mer rättvist på något sätt.

Tour de France för Zombies och Vampyrer ? Cyklisterna får givetvis fylla på blod från lämpliga källor som dom hittar längs vägen...

Dopingtråden
Ser ut som ytterligare 4+10(?) ryssar verkar vara på väg att åka dit på meldonium.

http://www.reuters.com/article/us-athletics-doping-russia-idUSKCN0WN0GW
http://www.reuters.com/article/us-sport-doping-wrestling-russia-idUSKCN0WO0ZG

Enligt den första länkade artikeln ska totala antalet ryssar nu vara uppe i runt 40. Det känns som att min gissning om att det skulle finnas länder som är överrepresenterade bland det hundratalet fall som nämndes håller på att besannas. Ryssland har garanterat inte ens i närheten av 40% av världens idrottare.

Dopingtråden
Men vi har ju redan rett ut där med fotbollsspelare och att de inte tjänar något på att dopa sig. Därmed är ju anklagelserna mot PL-stjärnor absurda.

Dopingtråden
Meldonium, det är mycket nu.
Så många kan inte ha missat att det hamnat på förbjudetlistan? Är det hur snabbt det lämnar kroppen dom tagit miste på, att det går att spåra mycket längre än dom fått löfte om, eller vad är problemet?

Dopingtråden
Luthman Photography sa:
Är det någon, någonstans som skulle bli chockad om det visade sig att Zlatan var dopad? Skulle någon ens bry sig?
Hela mediasverige vet ju att det i stort sett bara är cyklister som dopar sig! Alla andra som åker dit i alla möjliga sporter har bara en jäkla otur och dåliga läkare;-)

Dopingtråden
Nicathu sa:
Luthman Photography sa:
Är det någon, någonstans som skulle bli chockad om det visade sig att Zlatan var dopad? Skulle någon ens bry sig?
Hela mediasverige vet ju att det i stort sett bara är cyklister som dopar sig! Alla andra som åker dit i alla möjliga sporter har bara en jäkla otur och dåliga läkare;-)

Den där skeva bilden tror jag bara cyklister har.

Dopingtråden

ISHOCKEY:U18-lag dopade 7 april

Mer än hälften av ungdomslaget dopade

Rysslands U18-lag sparkas ut ur U18-VM
i Grand Forks - efter att mer än
hälften av truppens spelare testats
positiva för meldonium, uppger den
kanadensiska sportkanalen TSN.

-En mycket olycklig situation har
uppstått, säger Rysslands U18-tränare
och tidigare FBK-spelaren Vitalij
Prokhorov.

Källa: SVT TextTV

Dopingtråden
Men jag trodde att det var klargjort en gång för alla att en fotbollsparkare aldrig någonsin dopar sig eftersom de inte behöver det. Det är liksom något ädelt och nobelt med att sparka på en boll och en ädel person som en bollsparkare skulle väl aldrig vara så rutten att han dopar sig eller hur?

Dopingtråden
me.I.am sa:
Nicathu sa:
Luthman Photography sa:

Den där skeva bilden tror jag bara cyklister har.

GoranS sa:
Jag misstänker att det är du som har en skev bild av cyklister!

Nu vet jag inte om du kanske bara skojar lite. Men det är ett återkommande tema i den här tråden att media är jättedumma mot cyklister, och tycker det är helt ok när andra dopar sig. Det tycker jag är lite skev bild av verkligheten, lite som att utropa alla som haters så fort någon inte håller med.

Det är andra idrotter än cyklingen som dominerat dopingrapportering i media senaste halvåret. Innan meldonium var det några friidrottsnationer som det skrevs rätt friskt om. Och innan det, tja, LA saknar motstycke inom någon annan idrott anser jag. Med tanke på hans "meriter", hur han behandlade de som framförde misstankar och allt han stod för efter toppen i karriären. Det media kan rapportera om är avslöjanden, och det gör dom oavsett idrott. Att vissa förbund vill sopa det under mattan alt. har väldigt lite tester kan man knappast beskylla media för.

Fallet Bäckström som ältas med jämna mellanrum, det var förbundet som ville bortförklara, inte media. Vad jag minns rapporterades det ganska kritiskt om hur förbundet behandlade det.

Så ja, jag tycker det är lite offerkofta över det hela.

PS. En av dom största inom fotbollen, Maradona, blev utslängd från ett VM efter att testat positivt. Det rapporterades som en skandal.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp